برای موفقیت در کارتان
کارفرمای شما این چهار مهارت برنامه‌نویسی را از شما انتظار دارد
به عنوان یک طراح برنامه‌های کاربردی اصلی‌ترین مسئولیت شما ارائه راهکاری برای حل مشکلات است. شما طراحی می‌کنید، پیاده‌سازی می‌کنید و همچنین از برنامه فعلی و روند توسعه نسل بعدی برنامه‌ کاربردی خود پشتیبانی به عمل می‌آورید. در همین حال باید پاسخ‌گوی مشتریان و سازمانی باشید که در آن کار می‌کنید.

1606683296_1_0.gif

برنامه‌نویسان راه‌حل‌هایی را برای بهبود و موفقیت کسب‌وکار شرکت مطبوع‌شان ارائه می‌کنند. پس جای تعجب نیست که مشاهده می‌کنید آگهی‌های مربوط به استخدام برنامه‌نویسان در اولویت قرار دارد و مهم‌تر از آن شرکت‌ها و سازمان‌ها چه در خارج و چه در داخل ایران به دنبال برنامه‌نویسانی هستند که سطح بالایی از مهارت‌ها را دارند. مهارت‌هایی که به منظور حل مشکلات رایج جامعه به یاری شرکت می‌آیند. بر اساس جدیدترین گزارش شغلی منتشر شده از  سوی بنیاد لینوکس و موسسه دایس، نزدیک به 74 درصد از مدیران در مقیاس بین‌المللی به دنبال جذب برنامه‌نویسانی هستند که مهارت‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد را کسب کرده باشند. همچنین بر اساس جدیدترین پژوهش انجام شده گرایش به سمت جذب برنامه‌نویسان و متخصصان متن‌باز بیش از گذشته شده است.

برنامه‌نویسان نباید از فناوری‌های نوین غافل شوند

 در حالی که چهار مهارت بزرگ داده‌ها، کلاود، موبایل و جاوااسکریپت در اولویت قرار دارند، اما نمی‌توانید از پیشرفت‌های انجام شده در حوزه فناوری غافل شوید. استراتژی شرکت‌ها در خصوص جذب نیروها کمی تغییر پیدا کرده است. شرکت‌ها اکنون به دنبال جذب توسعه‌دهندگانی هستند که نه تنها بتوانند با فناوری‌های (متن‌باز) مختلف کار کنند، بلکه در زمینه نوشتن کدها، تحلیل و داده‌کاوی داده‌ها بینش درستی در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

مهارت‌های شما باید همسو با نیازهای کارفرمایان باشد

اگر به دنبال آن هستید تا شغلی در شرکتی پیدا کنید باید مهارت‌های خود را متناسب با نیاز شرکت‌های حرفه‌ای هماهنگ کنید. آن‌گاه شانس استخدام شدن دوچندان می‌شود. از طرفی کسب مهارت‌های پیشرفته نه تنها باعث رشد شما می‌شود بلکه جایگاه شما در شرکتی که در آن هستید را نیز تثبیت می‌کند. هر زمان فروش شرکت به واسطه تلاش‌های شما بیشتر شود به همان نسبت ارزش شما نزد کافرمای‌تان بالاتر می‌رود.  اما این مهارت‌های کاربردی چه هستند؟

مطلب پیشنهادی

اگر در کدنویسی تازه کار هستید، اول این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید
سکوی پرتاب تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای

بزرگ داده‌ها

طراحی، ساخت و اجرای برنامه‌ها مستلزم به‌کارگیری حجم بسیار بالایی از داده‌ها است. به همین دلیل، شرکت‌ها به دنبال جذب توسه‌دهندگانی هستند که تجربه کافی در کار کردن با فناوری‌های مرتبط با بزرگ داده‌ها  همچون هدوپ یا آپاچی اسپارک را اندوخته باشند. فناوری‌هایی که در زمینه جمع‌آوری، پردازش و تحلیل حجم بسیار بالایی از داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر با بزرگ داده‌ها آشنایی ندارید، خردمندانه است که به سرعت به سراغ یادگیری این مهارت‌ها بروید. بر اساس گزارش دایس متخصصان بزرگ داده‌ها در خارج از ایران و در کشوری همچون ایالات متحده سالانه در حدود 121 هزار دلار درآمد دارند. 

کلاود

با توجه به افزایش چشم‌گیر رایانش ابری، شرکت‌های بیشتر و بیشتری را مشاهده خواهید کرد که به دنبال کارشناسانی باشند که سابقه کار با کلاود را داشته باشند. در این میان نباید از اوپن‌استک غافل شوید. تقاضا برای متخصصانی که در زمینه اوپن‌استک که یک مهارت‌ مرتبط و مبتنی بر کلاود است به شدت در حال افزایش است. شرکت‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک و شرکت‌های امنیتی به دنبال متخصصانی هستند که با سیستم‌عامل‌های کلاودمحور آشنا باشند.

مطلب پیشنهادی

۶ کتاب پیشنهادی برای علاقه‌مندان برنامه‌نویسی
معرفی بهترین کتاب‌های دنیای فناوری

موبایل

برای اکثر شرکت‌های امروزی، آشنایی با موبایل دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک نیاز مهم است. کارفرمایان به دنبال توسعه‌دهندگان هستند که سطح بالایی از مهارت‌ها در ارتباط با موبایل و همچنین تجربه کاربری و رابط کاربری را در اختیار داشته باشند. افرادی که در کنار دو مورد یاد شده در زمینه برنامه‌نویسی با جاوا، سی پلاس‌پلاس و مهارت‌های مرتبط با مدیریت پروژه سابقه خوبی داشته باشند.

جاوااسکریپت

جاوااسکریپت جزء آن گروه از زبان‌های برنامه‌نویسی کلیدی است که همه توسعه‌دهندگان باید با آن آشنا باشند. فرصت‌های شغلی منتشر شده از سوی شرکت‌ها نشان می‌دهد که روند تقاضا برای متخصصانی که به جاوااسکریپت مسلط هستند همچنان بالا است. همچنین زمانی که در نظر دارید با چهارچوب‌های متن‌بازی همچون آنگولار جی‌اس کار کنید باید به جاوااسکریپت تسلط داشته باشید.

در حالی که این مهارت‌ها نقطه پرش خوبی هستند، اما پیشنهاد ما به شما این است که به عنوان یک برنامه‌نویس از افزایش سطح مهارت‌های خود در ارتباط با برنامه‌های متن‌باز غافل نشوید. با توجه به منابع آنلاین متعددی که در این زمینه وجود دارد یادگیری و ارتقا سطح مهارت‌ها در ارتباط با نرم‌افزارهای متن‌باز کار چندان پیچیده و سختی نیست.

یوری بایکوف، مدیر بخش علم داده‌ها در شرکت دایس می‌گوید: «اصطلاحی همچون توسعه برنامه‌های کاربردی زیرمجموعه‌های مختلفی را شامل می‌شود. در نتیجه به این نکته مهم توجه داشته باشید که دنیای توسعه برنامه‌های کاربردی تنها محدود به مشاغل توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی، مهندس توسعه نرم‌افزار، طراح نرم‌افزار، طراحی موبایل و مهندس بزرگ داده‌ها نمی‌شود.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟