فیس‌بوک با تمام نیرو روی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده خود کار می‌کند
07/06/1396 - 13:35
مترجم: 
عینک‌های هوشمند جایگزین گوشی‌های هوشمند در آینده
درخواست ثبت اختراع تکمیل شده توسط بخش Oculus فیس‌بوک فاش کرد که این شرکت روی عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) کار می‌کند. عنوان این درخواست ثبت اختراع " صفحه نمایش موجبر با اسکنر دو بعدی" است و " عناصر تولید شده کامپیوتر" را در پس زمینه یک دنیای واقعی قرار می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

این صفحه نمایش می‌تواند داخل فریم عینک قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که "رسانه‌ها را مقابل چشم کاربر" نمایش ‌دهد. تعریف این اختراع شبیه تعریفی است که از عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده در ذهن داریم. این صفحه نمایش ابداعی از فناوری موجبر استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد تا موج نور از طریق لنزها هدایت شود. این صفحه نمایش می‌تواند ویدیوها و تصاویر را به نمایش در بیاورد ضمن این که صدا از طریق اسپیکرها یا هدفون پخش می‌شود. جنی مانستر، تحلیگر سابق شرکت Piper Jaffary پیش‌بینی می‌کند که اپل تا سال 2019 عینک‌های هوشمند خودش را روانه بازار کند و این عینک‌ها به زودی از نظر محبوبیت جای آیفون را بگیرند. این تقریباً همان خط زمانی است که مایکل آبرش دانشمند ارشد  Oculus خواستار آن است. او مشخصات گوشی‌های هوشمند را تا سال 2020 پیش‌بینی نمی‌کند.

مایکل آبرش می‌گوید :" پیش‌بینی من این است که 20 یا 30 سال دیگر، به جای آن که گوشی‌های هوشمند مد روز خود را هر جایی با خود ببریم، عینک‌های مد روز خود را به چشم بزنیم. این عینک‌ها واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هر چیزی بین آن‌ها را ارائه می‌دهند و ما تمام روز از آن‌‌ها استفاده خواهیم کرد." مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک، واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) را پلتفرم‌های محاسباتی نسل بعدی ‌می‌خواند. این همان احساسی است که تیم کوک مدیر عامل اپل نسبت به VR و AR دارد، گرچه او بیشتر به AR علاقمند است. زاکربرگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که این عینک‌ها جایگزین گوشی‌های هوشمند و حتی کامپیوترهای شخصی شوند. فیس‌بوک در سال 2014، شرکت Oculus را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

به نظر می رسد که یا اسمارت‌گلس‌ها روز به روز تکامل پیدا ‌کنند، یا این که مردم آماده پذیرش دستگاهی ‌شوند که پس از شکست گوگل گلس در میان مشتریان بسیار پیشرفت کند.گوگل گلس که در حال حاضر برای استفاده در کارخانه‌ها تولید می‌شود، احتمالاً تلاش کرده تا کمی زودتر برای موفقیت این دستگاه و رسیدن آن به موقعیت خوب و ایده‌ال با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند و همین باعث شکستش شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟