نقش فناوری در خرید و فروش املاک و مستغلات
 چگونه فناوری توانسته انقلابی در بازار املاک و مستغلات به وجود بیاورد؟
اخیراً، بازار املاک و مستغلات با آغوش باز پذیرای نوآوری‌های فناوری برای بهبود بهروری و عملکرد خود در این حوزه است.

1606683296_1_0.gif

شکی نیست که فناوری، تاثیر به سزایی در بخش‌های مختلف کسب و کار دارد و املاک و مستغلات هم از این فهرست مستثنی نیست. در این روند پرشتاب امروزی، بسیاری از افراد حتی وقت آن را ندارند که به دنبال خانه بگردند. به همین دلیل فعالیت آژانس های املاک و مستغلات در تابستان که بچه‌ها مدرسه نمی‌روند و والدین وقت بیشتری را در خانه سپری می‌کنند، رونق می‌گیرد.

با این حال، در سال‌های اخیر، خرید خانه در " خارج از فصل‌های خاص " رونق بیشتری یافته است. خرید و فروش به مقدار بیشتر و سرعت بالاتری نسبت به قبل صورت می‌گیرد. و این امر به لطف اجرای روندهای تکنیکی خاص میسر گردیده است.

اثر فناوری بر بازار املاک و مستغلات

نقش فناوردی در بازار املاک و مستغلات

1- تورهای تصویری

به تازگی، مفهوم واقعیت مجازی در حوزه املاک و مستغلات نیز به کار گرفته می‌شود. اساساً، واقعیت مجازی یک شبیه‌سازی کامپیوتری از تصاویر سه بعدی است که کاربران می‌توانند معمولاً در قالب بازی‌های تصویری با آن تعامل برقرار کنند. بهرحال، واقعیت مجازی در املاک و مستغلات اشکال دیگری را هم در بر می‌گیرد. در رابطه با املاک و مستغلات، کاربران از طریق واقعیت مجازی می‌توانند تورهای مربوط به املاک و مستغلات را تماشا کنند.

در برخی کشورها، تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ املاک و مسکن شروع به استفاده از فناوری تور " واقعیت مجازی" املاک کرده‌اند. این ویژگی توانسته بسیاری از نیازهای افراد مختلف را برآورده سازد، افرادی که تمام وقت کار می‌کنند یا افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. بدون تورهای واقعیت مجازی املاک، این افراد نمی‌توانند ملک مورد نظر خود را ببیند. فرض کنید شما قصد خرید خانه‌ای خارج از محل زندگی خود را دارید. شما از طریق تور مجازی آنلاین املاک و مستغلات می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید به دست بیاورید، بدون آن که حتی خانه خود را ترک کنید.

2- برنامه‌های موبایل

بسیاری از شرکت‌های املاک با قرار گرفتن در اپ استورها، بیشتر از قبل در دسترس هستند. این شرکت‌ها نه تنها  کاری می‌کنند تا مشتریانشان امکان دسترسی آنلاین داشته باشند، بلکه بتوانند از فهرست جدید املاک هم مطلع شوند. اگر اعلان‌ها روشن باشد، خریداران می‌توانند به راحتی از وجود خانه‌های جدید که مطابق با سلیقه و معیار جستجوی آنهاست، مطلع شوند. بعلاوه، از طریق این برنامه، آن‌ها می‌توانند به راحتی به نمایندگان پیام بدهند و سوالاتشان را بپرسند.

اگر شما هم یک شرکت املاک و مسکن جویای نام و به دنبال رشد و پیشرفت دارید، ساختن یک برنامه موبایل املاک و مستغلات رایگان می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. و فراموش نکنید که برنامه موبایل می‌تواند تاثیر بسزایی در کار شما داشته باشد.

نقش فناوری در بازار املاک و مستغلات

3- فهرست‌های آنلاین

قبل از رونق تکنولوژیکی قرن بیست یکم، افراد مجبور بودند خانه‌های جدید را به روش قدیمی در روزنامه‌ها جستجو کنند. امروزه، کار بسیار آسانتر و موثرتر شده است. شما می‌توانید به راحتی این کار را از داخل خانه خود انجام دهید.

با فعال کردن فهرست‌‌هایی که به صورت آنلاین ارسال می‌شوند، معاملات و ارتباط بین خریدار و فروشنده می‌تواند بسیار سریعتر انجام شود. بعلاوه، امکان پست کردن فهرست‌های بیشتر هم وجود دارد، چرا که هیچ محدودیتی در خصوص حروف و حداکثر اندازه صفحه در فضای مجازی وجود ندارد.

4- امضای الکترونیکی

برای صرفه جویی در وقت، پلتفرم‌های جدیدی ساخته شده‌اند که مشتریان می‌توانند به معاملات چند جانبه املاک و مستغلات آنلاین بپردازند. امضای الکترونیکی در املاک و مستغلات کاملاً امن است. تمام امضاهای الکترونیکی و فایل‌های به اشتراک گذاشته شده به صورت امن و قانونی نگاه داشته می‌شوند، به همین دلیل جای هیچ گونه نگرانی نیست.

نقش فناوری در بازار املاک و مستغلات

5- شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در خصوص املاک و مستغلات، کاربران می‌توانند تبلغ کنند و با کسانی که در سراسر دنیا در حوزه املاک و مستغلات فعال هستند، تماس برقرار نمایند.

برخی روش‌هایی که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای اهداف املاک و مستغلات به کار بگیرند عبارتند از:

  • از یوتیوب می‌توان برای ارسال تورهای خانگی مجازی استفاد کرد
  • از اینستاگرام می‌تواند برای تماس با خریداران و فروشندگان و همچنین ارسال تبلغات استفاده نمود
  • از فیس بوک می‌توان برای یافتن املاک جدید، فهرست کردن املاک قدیمی، و ارتباط با دیگران استفاده کرد
  • Pinterest یک پلتفرم فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با افرادی است که در حوزه املاک و مستغلات فعال هستند و همچنین می‌توان از آن برای ارسال تبلغات استفاده نمود.

این‌ها تنها چند نمونه از پلتفرم‌های شبکه‌سازی اجتماعی هستند که برای خرید و فروش خانه به صورت آنلاین به کار برده می‌شوند.

6- یادگیری ماشین/ هوش مصنوعی

یادگیری ماشین، نوعی هوش مصنوعی است که در سال‌های اخیر به رشد کسب و کارها در هر ابعادی که هستند، کمک کرده است! این فرایند با قرار دادن اطلاعات خاص در کامپیوترها و امکان ساخت خروجی‌های جدید به صورت مستقل انجام می‌شود.

از چندین روش یادگیری ماشین می‌توان برای املاک و مستغلات استفاده کرد، از جمله ورود و ثبت اطلاعات مشتری، ساخت آگهی‌های تبلیغاتی هدفمند برای مناطق مختلف و مرتب‌سازی خانه‌ها مطابق با نیاز خریداران مختلف و طبق معیارهای خاص.

نتیجه

استفاده از فناوری در تمام بخش‌های اقتصادی در حال پیشرفت است. به لطف توسعه و اشکال مختلف فناوری، املاک و مستغلات قابل دسترس‌تر و همچنین کارآمدترند. اگر به دنبال خرید و فروش خانه هستید، حالا زمان مناسبی برای این کار است. بعلاوه، برای کسب و کارهای کوچک و در حال رشد، استفاده از این استراتژی‌های تکنولوژیکی می‌تواند یک راه عالی برای کمک به شرکت شما و گسترش افق‌های آن باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟