توسط محققان ایرانی
امکان لمس واقعی فضای وب فراهم شد
محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با استفاده از فناوری واقعیت مجازی سامانه‌هایی را عرضه کردند که امکان شبیه‌سازی فضای واقعی را در محیط وب فراهم کرده است.

1606683296_1_0.gif

کام‌دین حاجی‌میرزایی مجری طرح در این خصوص گفت: «از طریق فناوری واقعیت مجازی آنلاین (OVR) ما به کاربرها این امکان را می‌دهیم که از طریق نرم‌افزارهای رایانه‌ای در محیط دیگری حضور داشته باشند و بتوانند کالا و محیط را در فضای وب شبیه‌سازی کنند. به عنوان مثال، شرکت‌های خودروساز که می‌خواهند خودروی خود را نمایش دهند ممکن است یک عکس از خودرو بر روی سایتشان قرار دهند و ما با استفاده از این فناوری می‌توانیم از طریق این عکس خودرو مورد نظر را شبیه سازی کنیم و کاربران در محیط وب سایت می توانند با کلیک کردن بر روی خودرو شبیه سازی شده، در خودرو را باز کند، سوار آن شوند، چراغ‌های خودرو را روشن و خاموش کنند. محصول جدید ما با عنوان «فروشگاه آنلاین سه بعدی» است که با استفاده از آن، خریداران می‌توانند به‌صورت مجازی در فروشگاه قدم بزنید روی کالاها کلیک کنند و از سوی دیگر امکان جلو آمدن و چرخش کالاها برای خریداران مهیا شده است.»

وی با اشاره به نوآوری‌های این سامانه خاطر نشان کرد: «در سامانه‌هایی که در این زمینه ارائه شده است، تصاویر 360 درجه و کروی است و کاربر تنها تصاویر را از اطراف آن می‌بیند ولی در این سامانه، کاربر امکان تعامل با محیط را دارد به گونه‌ای که با کلیک بر روی تصاویر می‌تواند در خودرو را باز کند. قابلیت حرکت پیوسته در محیط، عدم نیاز به نرم‌افزارهای جانبی، بهینه‌سازی شده برای انواع سرعت اینترنت، قابلیت استفاده در صفحه‌نمایش‌های بزرگ، قابلیت صدا گذاری زمینه و صدا گذاری بر روی انواع اکشن‌های سناریو و قابلیت ادغام با واقعیت افزوده از جمله مزایای سامانه‌های طراحی شده است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟