یک گجت گران‌قیمت از شرکت فیلیپس
مسواک ۲۰۰ دلاری که به بلوتوث و اپلیکیشن موبایل مجهز است!
شرکت فیلیپس یک مسواك Sonicare جدید به نام FlexCare Platinum Connected را معرفی كرده است که به تلفن هوشمند شما متصل می‎شود. این مسواك هوشمند مدعی است که می‎تواند کاری کند تا شما به بهترین شکل ممکن دندان‎های خود را مسواک کنید. این مسواك که قرار است در ماه جولای به بازار عرضه شود یکی از کاربردی‎ترین مسواك‎های هوشمندی خواهد بود که طی چند سال اخیر ارائه شده است.

1606683296_1_0.gif

بسیاری از مسواك‎های هوشمند کنونی با این هدف ساخته شده‎اند تا اطمینان حاصل کنند شما به اندازه کافی دندان‎های خود را مسواك می‎زنید. اما FlexCare به یک سری قابلیت‎های شخصی سازی اضافی نیز مجهز است و به همین دلیل شما مجبورید 200 دلار ناقابل را برای خرید آن هزینه کنید. این مسواك از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل مي‎شود و با استفاده از سنسورهای مختلف به شما اطلاع می‎دهد که تا چه اندازه به درستی دندان‎های خود را مسواك زده‎اید، بنابراین می‎توان آن را یک مسواك برقی با سیستم راهنمای داخلی دانست.

اگر فکر می‎کنید استفاده از این حد دقت و وسواس در مسواك زدن زیاده روی است؛ باید بگوییم که انجمن دندانپزشکی آمریکا نیز با شما موافق است. این انجمن در وب‎سایت خود می‎گوید: «هم مسواك‎های معمولی و نوع برقی آن می‎توانند به طور موثر و کامل دندان‎های شما را تمیز کنند.» در واقع، در فهرست مسواك‎های توصیه شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا هیچ اسمی‎ از مسواك‎های برقی برده نشده است. بنابراین شاید بتوان این طور تصور کرد که صرف هزینه زیاد برای خریدن یک مسواك هوشمند کار بیهوده‎ای است.

FlexCare در ظاهر شبیه سایر مسواك‎های برقی است. سر آن قابل تعویض است و سه سطح فرکانس ارتعاشی متفاوت دارد که طبق گفته فیلیپس 31,000 بار در دقیقه سطح دندان شما را برس می‎زند.

زرق و برق اضافی یا ضرورت

FlexCare مجهز به یک سنسور مکان‌یابی برای شناسایی بخش‎هایی از دهان شما است که مسواك زده شده و می‎تواند تشخیص دهد که شما چه مدت هر بخش را مسواك زده‎اید. تعیین مکان هر بخش چندان دقیق نیست و این سنسور نمی‎تواند با دقت به شما بگوید که کدام یک از دندان‎های خود را هنوز مسواك نزده‎اید و دقت آن در حد محدوده‎ای بین پنچ یا شش دندان است.

همین طور که شما مشغول مسواك زدن هستید، اپلیکیشن مخصوص این دستگاه مناطق مسواك زده شده را علامت‌گذاری می‎کند و با این کار شما متوجه می‎شوید کدام نواحی به اندازه کافی برس زده شده‎اند. سایر مسواك‎هایی که قابلیت ارتباطی دارند فرآیند مسواك زدن را محاسبه کرده در زمان مشخصی متوقف می‎شوند و نمی‎توانند در حد FlexCare به جزئیات بپردازند. همچنین فیلیپس مدعی است این مسواك به میزان فشار وارده و مقدار سایش توسط شما نیز حساس است و اگر شما بیش از اندازه این کار را انجام دهید به شما اطلاع خواهد داد.

شما همچنین می‎توانید اطلاعات اختصاصی مربوط به دهان و دندان خود مثل حساسیت بخش‎هایی از لثه را نیز وارد کنید. با این کار زمانی که شما به این ناحیه خاص نزدیک می‎شوید اپلیکیشن به شما اطلاع می‎دهد که فشار کمتری به این ناحیه از دهان وارد کنید. هرچند بدون نیاز به اطلاع یک اپلیکیشن هم شما به راحتی از همان اول می‎توانید با فشار کمتری دندان‎های خود را مسواك بزنید. این اپلیکیشن از شما می‎خواهد از نخ دندان هم استفاده کنید و از آنجا که شما به دروغ هم می‎توانید بگویید که این کار را انجام داده‎اید، ممکن است در زمان استفاده از این مسواك عذاب وجدان هم به سراغتان بیاید.

بر اساس تمام اطلاعاتی که FlexCare در زمان مسواك زدن‎های شما جمع آوری می‎کند، شما نکات و سفارشات اختصاصی مربوط به خود را نیز دریافت می‎کنید. فیلیپس می‎گوید حدود 3,000 خط از راهنمایی‎های مختلف برای کمک به تمیز شدن بهتر دندان شما وجود دارد که می‎توانید از آن استفاده کنید.

رقابت

از حضور مسواك‎های دارای راهنما با قابلیت ارتباطی مدتی هست که می‎گذرد، بعضی از آنها حتی امکانات اضافه‎تری را نیز به شما ارائه می‎کنند. برای نمونه Beam Brush به شما اجازه می‎دهد با چند اشاره بلیط سینما و لباس خریداری کنید و تنها 50 دلار هم قیمت دارد. در مقايسه با سایر مسواك‎های هوشمند، FlexCare دویست دلاری خیلی گران قيمت به نظر می‎رسد، هر چند قیمت دوربين / مسواك ترکیبی Prophix چهارصد دلار است. نزدیک‎ترین رقیب به FlexCare مسواك Oral-B SmartSeries است که در حدود 100 دلار قیمت دارد.

تنها به این دلیل که FlexCare پیشرفته‎ترین مسواك موجود در بازار است دلیل بر این نیست که این قابلیت‎ها بهترین بوده یا برای حفظ سلامت دهان و دندان شما ضروری باشد. همیشه هم حضور یک فناوری جدید تضمين کننده حفظ سلامت ما نیست.

==========================
شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟