با تغییرات غیر قابل مشاهده در رنگ پوست هم می‎توان سطح اکسیژن خون را اندازه‎گیری کرد
دوربين جدید فیلیپس عوامل حیاتی سلامت کودک را از راه دور می‌پاید!
در ظاهر کودک شما راحت و ساکت در تخت‌خواب خود خوابیده است، اما شما از سطح اکسیژن، میزان ضربان قلب و تنفس او خبر ندارید، آیا این به این معنا است که شما پدر و مادر بدی هستید؟ مسلما نه، چرا که راهی وجود ندارد که بتوان به راحتی این عوامل را اندازه گیری کرد. اما صبر کنید، فیلیپس به تازگی دوربینی را معرفی کرده است که می‎تواند تمام این عوامل را بدون نیاز به دست زدن به بیمار از راه دور شناسایی کند.

1606683296_1_0.gif

پروژه مانیتورینگ بدون تماس این شرکت می‎تواند میزان ضربان قلب، تنفس، و سطح اکسیژن موجود در خون را با تشخیص تغییرات به وجود آمده در رنگ پوست که به وسیله چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست به دست آورد.

مطلب پیشنهادی

تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها برای ذهن کودکان خطرناک نیستند
به شرطی که صحیح و به اندازه استفاده شود

تحت نظر قرار دادن وضعیت تنفس و ضربان قلب (حتی از پشت دیوار) چیز جدیدی نیست، اما فیلیپس می‎گوید می‎داند که هیچ تحقیقی روی کنترل از راه دور میزان اکسیژن موجود در خون صورت نگرفته است. طبق گفته فیلیپس، نتایج آزمايشات صورت گرفته روی این پروژه نشان می‎دهد که میزان دقت آن کمتر از دو درصد با روش‎های سنتی بررسی این عوامل تفاوت دارد و آن هم به دلیل وابستگی به عوامل متعددی است که در رنگ پوست بیمار وجود دارد.

مدیر بخش مراقب از بیمار شرکت فیلیپس، کارلا کروت می‎گوید: «با توجه به تعدد جمعیت بیماران با شرایط خاص و متفاوت، مدیریت مراقبت از آنها با کمترین نیاز به سر زدن مستقیم به آنها به منظور جلوگیری از مضطرب کردن بی مورد بیمار امری حیاتی است.» تا این لحظه هنوز این شرکت برنامه‎ای برای عرضه این پروژه به شکل یک محصول را ارائه نکرده است، اما نوید آن می‎رسد که در آینده‎ای نه چندان دور بتوان چنین محصولات مانیتورینگ از راه دور را در خانه‎ها هم مشاهده کرد.

=============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟