سرعت بیشتر، تاخیر کمتر
فناوری 5G اینتل، انسان بخشی از  اینترنت اشیاء
تلفن‎های هوشمند، لپ‎تاپ‎ها، روبات‎های پرنده، اتومبیل‎ها و روبات‎های انسان‌نما چگونه با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می‎کنند؟ چشم‌انداز اینتل این است که این دستگاه‎ها می‎توانند تا سال 2020 از طریق یک شبکه بی‎سیم 5G با سرعت و دقت بیشتری به تبادل اطلاعات بپردازند. همین‌طور، بسیاری از سنسورهای 5G توسط انسان‌ها به کار گرفته می‌شوند یا اینکه در درون بدن شان جاسازی خواهند شد.

1606683296_1_0.gif

شبکه 5G زیرساختی را برای توسعه فناوری اینترنت اشیاء اینتل فراهم خواهد کرد و به دستگاه‎ها این امکان را می‎دهد تا با سرعتی 100 برابر سريع‎تر از فناوری 4G LTE فعلی به شبکه متصل شوند.

یکی دیگر از مزایای شبکه‎های 5G این است که میزان وقفه یا تاخیر در آن بسیار پایین است و همین امر امکان کنترل و پاسخ‎دهی دستگاه‎های اینترنت اشیاء را به صورت بلادرنگ و پاسخ آنی فراهم می‎کند. این فناوری راه رسیدن به عمل‎های جراحی ربوتیک از راه دور، خودروهای خودران و حتی به طور بالقوه تبدیل انسان به روبات را هموار می‎سازد.

بدون وقفه

با میزان تاخیری کمتر از یک میلی ثانیه، اینتل مدعی است که فناوری 5G بسیار مناسبت پزشکی و امداد از راه دور است. همچنین این شبکه حداقل میزان مصرف باتری را خواهد داشت. برای دستگاه‎هايی که نیاز به اتصال دائمی‎ ندارند، یک باتری می‎تواند با یک بار شارژ 10 سال دوام بیاورد.

نایب رئیس اریکسون، پاول مک نامارا، می‎گوید شبکه‎های 5G می‎توانند در اولويت‌بندی فرامین مهم در پاسخ‌دهی‎های ضروری و حیاتی بسیار سازگار و مفید باشند. برای نمونه، در مورد حفظ امنیت، برقراری ارتباط با یک اتومبیل متصل به شبکه در مواقع حیاتی مثل تصادف‌ها می‎تواند به عنوان اولويت اول در نظر گرفته شود. با این روش، این اتومبیل می‎تواند با فعال شدن ایربگ‎ها به سایر اتومبیل‎هایی که در همان حوالی به شبکه متصل هستند پیغام درخواست کمک ارسال کند.

دستگاه‎های پوشیدنی هم می‎توانند از مزایای سرعت، دقت و وسعت ارتباطات 5G بهرمند شوند. نایب رئیس و مدیر کل گروه پلتفرم‎های شبکه شرکت اینتل، ساندرا ریورا، پیش‌بینی می‎کند که روزی فرا خواهد رسید که بدن شما می‎تواند با نرم‌افزارها، اتومبیل یا سایر دستگاه‎های متصل به شبکه ارتباط برقرار کند. ریورا پیش‌بینی می‎کند روزی فرا خواهد رسید که مردم تراشه‎ها را درون بدن خود جاسازی می‎کنند.

قابلیت 5G اینتل قصد دارد ما را تبدیل به موجودی نیمه انسان و نیمه روبات کند. یعنی علاوه بر پوشیدن دستگاه‎های پوشیدنی، سنسورها هم می‎توانند جایگاهی درون یا بیرون بدن شما داشته باشند.

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ایسوس

نظر شما چیست؟