سلام بر Brillo
ورود گوگل به دنیای اینترنت اشیاء
گوگل سیستم‌عامل اینترنت اشیاء خود را رسما معرفی کرد و به این شکل به کارزار رقابتی IoT وارد شد. میدان جنگی که همه شرکت‌‌های بزرگ فناوری برنامه‌ریزی‌های ده ساله آینده خود را معطوف به آن ساخته‌اند.

1606683296_1_0.gif

Brillo

گوگل دیروز در کنفرانس خود Brillo را معرفی کرد، سیستم‌عاملی که ویژه اینترنت اشیاء طراحی شده است. گوگل می‌گوید، Brillo یک سیستم‌عامل زیربنایی برای اینترنت اشیا به شمار می‌رود که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن در سه ماه سوم سال جاری عرضه خواهد شد. Brillo نسخه‌ای منشعب شده از آندروید بوده که به صورت سطح پایین‌تر کار می‌کند و همچنین نسبت به آندروید کوچک‌تر و مختصرتر است. این سیستم‌عامل متشکل از هسته، ویژگی ارتباطی و لایه انتزاعی سخت‌افزاری است. تصویر زیر ساختار این لایه ها را نشان می دهد.

همچنین از وای‌فای، بلوتوث با مصرف انرژی پایین و دیگر عناصر آندروید پشتیبانی می‌کند. هرچند این شرکت درباره جزییات فنی Brillo صحبتی نکرد اما روی طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها که نیازهای سخت‌افزاری را پشتیبانی کنند، قرار خواهد گرفت. مطابق با شایعاتی که از مدت‌ها قبل مطرح شده است Brillo نیازمند 32 تا 64 مگابایت حافظه است که همین نکته آن‌را بسیار کوچک‌تر از یک آندروید معمولی می‌کند. دورنمای اینترنت اشیاء گوگل چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود.

Weave

گوگل همچنین خبر از یک زبان عمومی چند سکویی و یک لغت‌نامه ویژه برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء داد که به نام Weave نامیده شده و به دستگاه‌های Brillo و تلفن‌های همراه اجازه می‌دهد از طریق اینترنت با یکدیگر به صحبت بپردازند. این زبان قرار است در سه ماه چهارم سال جاری عرضه شود. به عبارت دیگر Weave لایه ارتباطی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء به شمار می‌رود. دستگاه‌های آندروید به طور خودکار توانایی شناسایی Brillo و دستگاه‌های Weave را خواهند داشت. نمودار زیر اطلاعات مفیدی در رابطه با این ارتباط و همچنین بعضی از کدهای این زبان ارائه می‌دهد.

تا این مرحله گوگل به آرامی و مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روی اینترنت اشیاء به ویژه از زمانی که سال گذشته شرکت Nest را خریداری کرد به خانه‌های هوشمند وارد شده است. نام Brillo در گزارش هفته گذشته سایت Intecept که درباره توسعه نرم‌افزاری گوگل و ساخت برنامه‌هایی که می‌توانند روی دستگاه‌های با مصرف پایین اجرا شده و با دیگر دستگاه‌های متصل در نزدیکی خود ارتباط برقرار کنند آورده شده بود. به نظر می‌رسد در چند ماه آینده شاهد اتفاقات مهمی در زمینه اینترنت‌اشیاء از سوی گوگل باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟