شمارش معکوس برای جریمه سنگین دیگری
اتحادیه اروپا این بار گوگل را در ارتباط با اندروید جریمه می‌کند
هنوز یک ماه از جریمه سنگینی که اتحادیه اروپا برای گوگل در نظر گرفته زمان سپری نشده است که این بار گوگل در ارتباط با اندروید با اتهامات تازه‌ای روبرو شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش به این نکته اشاره کرده بود که موضوعات دیگری را در ارتباط با گوگل مورد بررسی قرار خواهد داد و به نظر می‌رسد اندروید یکی از این موارد است.

1606683296_1_0.gif

این اتحادیه گفته است که برای بررسی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر این پرونده جمعی از کارشناسان زبده را به خدمت گرفته است تا این پرونده را به دقت مورد بررسی قرار دهند و پس از آن حکم نهایی خود را صادر خواهد کرد. این‌گونه به نظر می‌رسد که جریمه سنگین دیگری در انتظار گوگل خواهد بود. مسیری که امروز گوگل در حال عبور آن است را مایکروسافت ده سال پیش تجربه کرده بود. زمانی که کمیسیون اروپا مایکروسافت را به سوء استفاده از برنامه مدیاپلیر در ویندوز و همچنین اینترنت اکسپلورر متهم کرده بود. به گونه‌ای که مایکروسافت مجبور شد نسخه ویژه‌ای از ویندوز موسوم به Windows For Europe را بدون مدیاپلیر برای اروپا تولید کند.

مطلب پیشنهادی

کمیسیون اروپا گوگل را 2 میلیارد و 700 میلیون دلار جریمه کرد

اگر کارگروه تخصصی این اتحادیه به این جمع‌بندی برسند که گوگل از موقعیت خود بر اکوسیستم اندروید سوء استفاده کرده و از این سیستم‌عامل به عنوان ابزاری برای تسلط بیشتر بر اروپا سوء استفاده کرده است با پایان یافتن سال جاری میلادی کمیسیون اتحادیه اروپا بازهم آلفابت (GOOGLE.O) را به پرداخت جریمه سنگین دیگری محکوم خواهد کرد. لازم به توضیح است که این کمیسیون در ماه آوریل سال گذشته میلادی گوگل را متهم کرده بود که از موقعیت خود در ارتباط با اندروید به عنوان اهرمی برای کنار زدن رقبای خود استفاده کرده بود. کمیسیون اتحادیه اروپا مدعی شده است که FairSearch، شرکت Disconnect Inc که یک شرکت امریکایی بوده و در زمینه حریم خصوصی و مسدود کردن تبلیغات به فعالیت اشتغال دارد، موتور جست‌وجوگر یاندکس روسیه و فروشگاه پرتغالی Aptoide از جمله شرکت‌هایی هستند که در این زمینه متضرر شده‌اند.

ماه گذشته میلادی نیز کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل سوء استفاده از سرویس جست‌وگر خود که در زمینه ارائه سرویس‌های خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد مشمول جریمه 2.7 میلیارد دلاری کرده بود. این اولین جریمه بسیار سنگینی است که این اتحادیه برای یک شرکت مستقر در ایالات متحده در نظر گرفته است. این اتحادیه به این جمع‌بندی نهایی رسیده بود که گوگل برای به حاشیه راندن رقبای خود از این سرویس سوء استفاده کرده است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند کمیسیون اتحادیه اروپا این مرتبه گوگل را در ارتباط با سوء استفاده از اندروید به منظور به حاشیه راندن رقبای خود به پرداخت 2.7 میلیارد دلار جریمه محکوم خواهد کرد. کمیسیون اتحادیه اروپا آوریل سال گذشته از گوگل درخواست کرده بود در قوانینی که از سال 2011 میلادی به کار گرفته بود و عملا یک بازار غیر رقابتی را به وجود آورده بود تجدیدنظر کند. گوگل به دلیل این‌که سازندگان گوشی‌ها را از نصب پیش‌فرض سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی خود روی دستگاه‌هایی که تولید کرده‌اند منع کرده بود اکنون با چالش جدی روبرو شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل را متهم کرده است که به اپراتورهای مخابراتی و همچنین سازندگان گوشی‌های هوشمند پول پرداخت کرده است تا فقط برنامه جست‌وجوگر این شرکت را به کار گیرند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟