واقعیت مجازی وارد وب می‌شود
گوگل واقعیت مجازی در وب را به کروم اضافه کرد
استفاده از فناوری VR روی گوشی یک تصمیم کاملا داوطلبانه است. گوشی خود را به هدست مخصوص وصل می‌کنید؛ چرخی در منوهای داخلی و صفحات هوم می‌زنید و از داخل هدست اپ‌‌های موردنظرتان را اجرا می‌کنید تا از تجربه این فناوری لذت ببرید. ولی گوگل با آوردن یک ویژگی جدید به‌نام WebVR به کروم؛ به کاربران این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع و آنی محتوای VR را پیدا کنند.

1606683296_1_0.gif

تا پیش از این یکی از نقاط ضعف کروم؛ عدم پشتیبانی نسخه موبایل آن از WebVR بود یعنی این‌که این مرورگر نمی‌توانست هیچ‌گونه اطلاعاتی را نسبت به وضعیت گوشی یا کنترلر ورودی به‌دست آورد. ولی با این قابلیت جدید؛ کروم این امکان را پیدا کرده تا تجارب فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه دهد. کاربران می‌توانند در یک صفحه وب حرکت کنند؛‌ روی تجربه WebVR ضربه بزنند و این امکان را داشته باشند تا با انگشت یا ماوس یا کیبورد در محیط موجود حرکت کنند؛ یا این‌که خیلی راحت گوشی را وارد Daydream View کنند تا تجربه غوطه‌ور شدن را به‌طور کامل درک کنند.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: تصاویری جالب از دفاتر گوگل با طراحی‌های عجیب و خاص

ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود که گوگل پشتیبانی از WebVR API‌ در نسخه بتای کروم را معرفی کرد؛ ولی ارتقای جدید آن‌‌ها فراتر از قبل است.

ویژگی WebVR به شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا بدون این‌که نیازی به استفاده از یک اپ VR دیگر داشته باشند؛ در دنیای تولید تجارب VR کاوش کنند. 

با آپدیت جدید کروم؛‌ نه تنها وب‌سایت‌ها می‌توانند ویدیوهای 360 درجه را برای مشاهده کاربران قرار دهند؛ بلکه تجارب کامل با هدست و کنترلر Daydream امکان‌پذیر می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟