اجرای آزمایشی"طرح ترابردپذیری"
چگونه برای طرح ترابردپذیری و سوییچ میان اپراتورهای موبایل ثبت‌نام کنیم؟
از روز گذشته، طرح "ترابردپذیری" یا جابه‌جایی میان اپراتورها به صورت آزمایشی و در یک بازه یک ماهه به اجرا درآمد تا در صورت موفقیت، مشترکان اپراتورهای تلفن همراه داخلی در صورت نارضایتی از خدمات و سرویس‌دهی اپراتور خود بتوانند آزادانه به اپراتور دیگری مهاجرت کنند. دکتر علی‌اضغر عمیدیان معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی نیز از امکان روزانه انجام عملیات ترابرد برای حداکثر 500 مشترک خبر داد تا این طرح پس از وقفه‌های مکرر، بالاخره اجرایی شود. اما اگر شما هم یکی از مشترکانی هستید که به هر دلیل قصد مهاجرت به اپراتور دیگری را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت اپراتور مورد نظر درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

1606683296_1_0.gif

همانطور که در روز گذشته اعلام کردیم، طرح جابجایی میان اپراتورهای سه‌گانه همراه اول، ایرانسل و رایتل از دیروز وارد مرحله اجرای آزمایشی شد. اگرچه این طرح کمی دیر به مرحله اجرا درآمد، اما از هم‌اکنون بازار رقابت میان اپراتورها حسابی گرم شده است. 

* اگر از مشترکان اپراتور "ایرانسل" یا "رایتل" هستید و قصد دارید تا به اپراتور همراه اول کوچ کنید، به "صفحه آنلاین ترابرد همراه اول" مراجعه کنید. در این صفحه قسمتی برای «ورود به پورتال ترابرد» وجود دارد که می توانید شماره ایرانسل یا رایتل خود را در آن وارد کنید. کسانی که تقاضای ورود به همراه اول را دارند باید برای مشاهده اطلاعات سرویس ترابرد به این اپراتور، شماره خود در اپراتورهای دیگر را وارد کرده و از طریق پیامک،  رمز عبور لازم را دریافت کنند. بعد از دریافت رمز عبور یکبار مصرف وارد صفحه‌ ای خواهید شد که در آن می توانید با پر کردن فرمی به صورت آنلاین درخواست ترابرد کنید. پس از تکمیل فرم و ثبت درخواست، پیامکی جهت اخذ تأیید از طرف رگولاتوری برای متقاضیان ارسال خواهد شد که پس از تأیید، ترابرد مشترکان اعتباری و دائمی به ترتیب ظرف حداکثر ۳ تا ۵ روز کاری انجام می‌ شود.

صفحه آنلاین  جابجایی به اپراتور همراه اول

* اگر می‌خواهید با سیم‌ کارت "همراه اول" یا "رایتل"، اپراتور خود را به ایرانسل تغییر دهید باید به "صفحه آنلاین ترابردپذیری همراه ایرانسل" وارد شوید. در صفحه فوق مشترک باید کلیه مراحل درخواست و انجام ترابرد شماره تلفن همراه به اپراتور ایرانسل را تکمیل کند. ایرانسل برای تکمیل اطلاعات مالکان سیم‌ کارت و ثبت درخواست ترابردپذیری، فرمی در نظر گرفته که در واقع مربوط به مرحله پیش ثبت‌ نام است.

صفحه آنلاین جابجایی به اپراتور ایرانسل

* اگر از مشترکان "همراه اول" یا "ایرانسل" هستید و قصد دارید تا با شماره خود وارد شبکه رایتل شوید باید به "صفحه آنلاین ترابرد رایتل" مراجعه کنید. در این صفحه ابتدا پنجره هشداری باز می‌‌شود که درباره ترابردپذیری و انتقال به این اپراتور بدون تغییر شماره توضیحاتی ارائه شده است. در صفحه اصلی آدرس مذکور، پنجره‌ای شامل بخش‌های «درخواست ترابردپذیری»، «پیگیری وضعیت ترابردپذیری» و «لغو ترابردپذیری» به چشم می‌خورد که کابر باید اطلاعات ضروری و درخواستی را وارد نماید.

صفحه آنلاین  جابجایی به اپراتور رایتل

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟