طرح "ترابردپذیری"
اجرای طرح آزمایشی جابه‌جایی میان اپراتورهای تلفن همراه با یک شماره موبایل
طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که به مشترکان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا اجازه نقل مکان به دیگر اپراتور را می‌دهد امروز به مرحله اجرای آزمایشی رسید. طرح MNP یا ترابردپذیری شماره‌ تلفن‌های همراه پس از تاخیرهای متعدد که عمدتاً به دلیل فراهم نبودن بسترهای فنی اپراتورهای مخابراتی و همچنین مناسب نبودن الگوریتم اجرایی بود، از امروز و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

ترابردپذیری شماره‌های همراه به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکان محدود آغاز می‌شود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌کارت قبلی و وصل نشدن سیم‌کارت جدید، اثرات نامطلوب این سرویس دامن‌گیر افراد کمتری باشد. قرار است در این مرحله از اجرا (آزمایشی)، اطلاع رسانی به مشترکان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (متولی اجرای این طرح) ظرف یک هفته صورت گیرد و در این مرحله اپراتورها اجازه تبلیغات نخواهند داشت.

به گزارش تسنیم، این رویکرد به جهت جلوگیری از بالا رفتن حجم تقاضا برای ترابرد خطوط صورت می‌گیرد تا اگر اپراتورها به مشکلی در اجرا برخوردند، فضای ارتباطات سیار کشور تحت تأثیر قرار نگیرد. بعد از گذشت مدت زمان یک هفته‌ای از اطلاع‌رسانی رگولاتوری، اپراتورهای موبایل اجازه تبلیغات خواهند داشت و برای جذب مشترکان یکدیگر، به صورت جدی وارد رقابت می‌شوند. طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه این امکان را به مشترکان تلفن همراه می‌دهد تا در صورتی که از خدمات‌دهی اپراتور خود ناراضی هستند، با حفظ شماره به اپراتور دیگری نقل مکان کنند. این کار در راستای افزایش رقابت بر سر ارائه خدمات باکیفیت و حفظ حقوق مشترکان موبایل صورت می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟