هیوندای جدید: خودرویی مجهز به شبکه اترنت داخلی با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه
سیسکو و هیوندای با همکاری یکدیگر، بر روی توسعه شبکه‌‌ای کار می‌کنند که با پیاده‌سازی آن در داخل خودرو، امکان ارتباط مؤثر و پرسرعت اجزای خودرو نظیر حسگر‌ها، دوربین‌ها و بخش‌های پردازشی فراهم خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

حدود دو سال پیش بود که دو شرکت سیسکو و هیوندای، از توسعه خودروهایی با قابلیت‌های ارتباطی و امنیتی جدید خبر داده بودند. امسال این دو شرکت در نمایشگاه CES، خبر از تولید نسل جدید خودروهای فرامتصل (hyperconnected ) دادند. هیوندای اعلام کرده است که با کمک سیسکو، خودروهای مجهز به شبکه داخلی یا شبکه درون-خودرویی ( in-vehicle network ) را تا سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد و به احتمال، جنسیس ( Genesis ) نخستین محصولی خواهد بود که بجای شبکه CAN، به شبکه‌ اترنت داخلی مجهز خواهد شد و چندین دوربین، حسگر و نمایشگر را بر روی این شبکه خواهد نشاند. پلتفرم جدید، قابلیت پیکربندی و امنیت بالایی دارد. این شبکه داخلی خودرو، امنیت یکپارچه و چند لایه به همراه قابلیت شبکه‌سازی end-to-end و پهنای باند ( اترنت) یک گیگابیت بر ثانیه را در اختیار قرار داده و در کنار انعطاف‌پذیری، کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت را به همراه خواهد داشت.

سیسکو مدعی است مجهز شدن خودروها به چنین شبکه‌هایی، ابعاد سیستم را کاهش داده و استفاده از کابل‌های ارتباطی سبک‌تر و بهره‌گیری از نرم‌افزارهایی انعطاف‌پذیرتر را ممکن می‌سازد و بدین ترتیب شاهد صرفه‌جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی در هزینه‌ها خواهیم بود. از نظر خدمات پس از فروش هم این امکان وجود دارد تا ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از راه دور، بر روی خودرو اعمال شوند و عملکرد خودرو بهبود یابد یا نقایص آن برطرف شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟