زمان‌بندی «سامانه نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک» در شهریور 1400، استانی شد
ثبت نام تعویض پلاک
با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا و مراجعه ی زیاد و روزانه مردم به مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو، برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی این مراکز پلیس راهور طرح نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک را در 6 مرکز تعویض پلاک آغاز کرده است.برای اطلاع از ثبت نام تعویض پلاک اینترنتی ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

1606683296_1_0.gif

مطلب پیشنهادی

راهنمای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو سال 1400

مطلب پیشنهادی

 نرخ معاینه فنی خودرو در سال 1400
راهنمای دریافت نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو

زمان‌بندی «سامانه نوبت‌دهی اینترنتی» متقاضیان تعویض پلاک خودرو، استانی شد

  • رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از تعیین بازه زمانی متفاوت برای مراجعه متقاضیان هر استان به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی در راستای رفع مشکل و معطلی پیش‌آمده خبر داد.
  • سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تعطیلی‌های قبلی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک به خاطر وضعیت بحرانی کرونا و انباشت متقاضیان، گرچه با پیگیری پلیس راهور ناجا مقرر شد که مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری در وضعیت قرمز کرونا نیز بتوانند فعالیت داشته باشند اما به هر حال با افزایش تعداد متقاضیان در تهران و کلانشهرها مواجه هستیم. به طوری که نوبت‌ها در سامانه نوبت دهی به سرعت رزرو می‌شود.
  •  رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مراکز تعویض پلاک در شرایط قرمز کرونا با تمام پرسنل اما با ظرفیت پذیرش 50 درصدی فعال است چرا که باید خدمات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه داد.

 

جدول زمانبندی جدید نوبت دهی تعویض پلاک خودرو از شهریور 1400

  • از روز پنج شنبه مورخ 4 شهریور 1400، نوبت های جدید در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، بر اساس زمان بندی استانی طبق جدول زیر بارگذاری خواهد شد.
  • متقاضیان برای رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خودرو طبق برنامه اعلام شده اقدام کنند.:
استان

ساعت بازگشایی مرکز تعویض پلاک

استان

ساعت بازگشایی مرکز تعویض پلاک

بوشهر

8:00 گلستان

11:00

تهران

8:00

لرستان

11:00

کرمان

8:00

ایلام

12:00

گیلان

8:00

 آذربایجان شرقی

12:00

یزد

8:00

سیتان و بلوچستان

12:00

اصفهان

9:00

قم

12:00

تهران(حومه)

9:00

مازندران

12:00

خراسان رضوی

9:00

چهارمحال و بختیاری

14:00

قزوین

9:00

خراسان شمالی

14:00

هرمزگان

9:00

زنجان

14:00

اردبیل

10:00

سمنان

14:00

آذربایجان غربی

10:00

کرمانشاه

14:00

خراسان شمالی

10:00

کهگیلویه و بویراحمد

14:00

خوزستان

10:00

مرکزی

14:00

فارس

10:00

همدان

14:00

البرز

11:00

 
  • متقاضیان تعویض پلاک در استان‌های بوشهر، تهران‌،کرمان، گیلان و یزد در ساعت 8 صبح
  • اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان در ساعت 9 صبح
  • اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس در ساعت 10 صبح
  •  البرز، کردستان، گلستان و لرستان در ساعت 11 صبح
  •  ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران در ساعت 12 ظهر
  •  چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان در ساعت 14

نکته:

  •  در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا 6 روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز در ساعت اعلامی هر استان، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می شود.
  •  سرهنگ محمدی از شهروندان درخواست کرد که در بازه زمانی رزروشده نه زودتر و نه دیرتر در مرکز مدنظر خود حضور یابند و از همراه داشتن افراد اضافی خودداری کنند.

ثبت نام تعویض پلاک

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا:

  • به تازگی امکان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک تهران و سایر استانها از طریق سایت nobatdehi.epolice.ir آغاز شده است  و در تهران 6 مرکز خاوران، میثم، الغدیر، اتحاد، چیتگر، باقرشهر و دو مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت یادگار امام و خلیج فارس نوبت دهی اینترنتی انجام می‌دهند و مراکز تا ساعت 16 باز هستند.
  • متقاضیان تعویض پلاک می‌توانند از سه روز تا یک دقیقه قبل از حضور در مرکز، نوبت خود را دریافت یا لغو کنند. دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک، هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • لازم به ذکر است در حال حاضر این مراکز فقط به صورت اینترنتی و با نوبت دهی فعالیت می کنند.
  • در این طرح که به منظور جلوگیری از تجمع در مراکز شماره گذاری و تسهیل در ارائه خدمات طراحی شده است مراکز تعویض پلاک با تمام ظرفیت با اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی به مراجعان خدمات رسانی خواهند کرد.
  • هم اکنون در سراسر کشور کار تعویض پلاک و شماره‌گذاری وسایل نقلیه اعم از خودروی سواری، موتورسیکلت و وسایل نقلیه سنگین به واسطه نوبت‌دهی اینترنتی امکان پذیر است.

مطلب پیشنهادی

چگونه اینترنتی خلافی خودرو بگیریم؟
روش‌های استعلام خلافی خودرو/ پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

راهنمای ثبت نام تعویض پلاک

برای گرفتن نوبت در استان تهران روی لینک مرکز تعویض پلاک موردنظر خود کلیک کنید:

ثبت نام تعویض پلاک اینترنتی به چه صورت است؟

  •  مراجعان می‌توانند از طریق سایت راهور 120 به نشانی rahvar 120.ir ، نوبت اینترنتی خود را دریافت کنند.

راهنمای ثبت نام تعویض پلاک در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

  • جهت ثبت نام تعویض پلاک باید در سایت عضو شوید.
  • این خدمات رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

1. در مرحله اول ثبت نام تعویض پلاک پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی جستجو بزنید تا مراکز تعویض پلاک آن استان برای شما نمایش داده شود.

راهنمای ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

2. در صفحه بعد ثبت نام تعویض پلاک، از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

3.در صفحه جدید ثبت نام تعویض پلاک، با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

4. با کلیک بر روی روزهای سبز ساعت‌هایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

5. پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

6. برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

7. پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

8. در صفحه جدید پیام ثبت نام تعویض پلاک و رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

9. در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟