چگونه در سایت تعویض پلاک ثبت نام کنیم؟
با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا و مراجعه ی زیاد و روزانه مردم به مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو، برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی این مراکز پلیس راهور طرح نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک را در 6 مرکز تعویض پلاک آغاز کرده است. برای اطلاع از نحوه‌ی ثبت‌نام و نوبت‌گیری اینترنتی در سایت تعویض پلاک ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

1606683296_1_0.gif

مطلب پیشنهادی

راهنمای نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو سال 1400

مطلب پیشنهادی

 نرخ معاینه فنی خودرو در سال 1400
راهنمای دریافت نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی خودرو

چگونه در سایت تعویض پلاک ثبت نام کنیم؟

  • جهت ثبت نام در سایت تعویض پلاک ابتدا وارد سایت نوبت‌دهی به نشانی nobatdehi.epolice.ir شوید و گزینه ثبت نام کاربران را انتخاب نمایید.

  • در این صفحه از ثبت نام در سایت تعویض پلاک شماره موبایل خود را وارد نمایید تا کد تایید برای شما ارسال شود.

  • کد تایید پیامک شده به شماره موبایل خود را وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

  • در این مرحله از ثبت نام در سایت تعویض پلاک، اطلاعات خواسته را وارد کرده و گزینه تکمیل عضویت را انتخاب نمایید.

  • پس از تکمیل عضویت، حساب کاربری شما ایجاد و می‌توانید نوبت‌های اخذ شده از تعویض پلاک را مشاهده نمایید.


نوبت‌دهی اینترنتی درمراکز تعویض پلاک

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا:

  • به تازگی امکان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک تهران و سایر استانها از طریق سایت nobatdehi.epolice.ir آغاز شده است. در این رابطه ادعای دریافت نوبت كه توسط سایرین و خارج از این سامانه تبلیغ ‌گردد و ادعای انجام آن اعلام شود، معتبر نیست. 
  • در تهران 6 مرکز خاوران، میثم، الغدیر، اتحاد، چیتگر، باقرشهر و دو مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت یادگار امام و خلیج فارس نوبت دهی اینترنتی انجام می‌دهند و مراکز تا ساعت 16 باز هستند.
  • متقاضیان تعویض پلاک می‌توانند از سه روز تا یک دقیقه قبل از حضور در مرکز، نوبت خود را دریافت یا لغو کنند. دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک، هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • لازم به ذکر است در حال حاضر این مراکز فقط به صورت اینترنتی و با نوبت دهی فعالیت می کنند.
  • قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد.
  • در حال حاضر برای هر متقاضی امکان رزرو فقط یک نوبت در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی وجود دارد.
  • حداقل 5 دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید. با توجه به زمانبندی انجام شده جهت خدمت رسانی بهتر به سایر مراجعین به مراکز تعویض پلاک، در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر ، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می شود.
  • کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه ، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می گردد و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی و وسیله نقلیه با شماره پلاک ثبت شده در نوبت، اجازه ورود داده می شود.
  • برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام دهند اما در زمان مقرر به مرکز تعویض تعویض پلاک مراجعه ننمایند محدودیتهایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد خواهد شد.
  • ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی میباشد. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • در صورت پرشدن ظرفیت پذیرش یک مرکز، امکان دریافت نوبت برای آن مرکز دیگر وجود نخواهد داشت. لذا لازم است مراقب سوء استفاده احتمالی شیادان و دلالان باشید.
  • دریافت نوبت در سامانه رایگان است و طی مراحل ثبت نام یا دریافت نوبت، هیچ گونه وجهی از متقاضی دریافت نمی شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه اینترنتی خلافی خودرو بگیریم؟
روش‌های استعلام خلافی خودرو/ پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

نوبت‌گیری اینترنتی از مراکز تعویض پلاک

برای گرفتن نوبت در استان تهران روی لینک مرکز تعویض پلاک موردنظر خود کلیک کنید:

نوبت گیری اینترنتی تعویض پلاک به چه صورت است؟

  •  مراجعان می‌توانند از طریق سایت راهور 120 به نشانی nobatdehi.epolice.ir نوبت اینترنتی خود را دریافت کنند.

راهنمای ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

  • جهت ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید در سایت عضو شوید.
  • این خدمات رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

1. در مرحله اول پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی جستجو بزنید تا مراکز تعویض پلاک آن استان برای شما نمایش داده شود.

راهنمای ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

 

2. در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را نتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

 

3. در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

 

4. با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

 

5. پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

 

6. برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

 

7. پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

 

8. در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

 

9. در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

 

شرايط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو

قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد.

  1. حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانونی آن ها (وکيل) به همراه وسيله نقليه
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی خريدار و فروشنده
  3. اصل سند مالکيت و کارت شناسايی وسيله نقليه ** تذکر: در صورت مفقود شدن سند مالکيت درج يک نوبت آگهی در روزنامه های کثير النتشار مبني بر مفقوديت سند و سپری شدن 10 روز از تاريخ درج آگهی.
  4. گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی وسيله نقليه
  5. بيمه شخص ثالث
  6. معاينه فنی معتبر (خودروهايی که 4 سال از سال ساخت آن ها سپری شده باشد)
  7. مدرک احراز محل سکونت خريدار شامل: سند مالکيت يا اجاره نامه معتبر بنام خريدار، همسر ، پدر يا مادر و...  ** تذکر: در صورت عدم احراز محل سکونت خريدار، ارائه مدرک تکميلی شامل : دفترچه تأمين اجتماعی، معرفی نامه از کارگزينی محل خدمت با درج آدرس منزل برای کارکنان دولتی، معرفی نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل.

  •  اصل شناسنامه و کارت ملی
  •  کارت عابربانک برای پرداخت هزینه‌ها
  • سند احراز محل سکونت (یعنی سندی که نشان دهد شما ساکن شهری که تعویض پلاک در آن انجام می‌شود هستید. مثل سند قطعی خانه، اجاره نامه دارای کد رهگیری و هولوگرام، جواز کسب معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد و…)
  • قبض آب، برق  گاز محل سکونت که آدرس آن با آدرس سند بالا یکی باشد.

نکته: اسناد مربوط به محل سکونت باید به نام شما، همسرتان یا اگر با والدین زندگی می‌کنید، به نام آن‌ها باشد. در این صورت باید اسناد شناسایی کسی که خانه یا اجاره‌نامه به نام اوست و نسبتش با شما را مشخص می‌کند، همراه خود ببرید.

** یکی از شرایط تعویض پلاک آماده‌سازی تمامی مدارک گفته شده چه برای فروشنده و چه برای خریدار است، پس دقت داشته باشید که تمامی مدارک لازم حتما به ‌همراه‌تان باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟