تعامل واقعیت مجازی با دنیای واقعی
برای اولین بار حس گرما یا سرمای درون بازی‌ها به پوست بدن منتقل می‌شود!
ابزارهای واقعیت مجازی به گونه‌ای ساخته می‌شوند تا به مخاطب خود این حس را منتقل کنند که در یک دنیای سه بعدی قرار دارد. اما به نظر می‌رسد شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های عرصه فناوری به ایده‌هایی می‌اندیشند که فراتر از آن چیزی است که تا به امروز تجربه کرده‌ایم. در همین ارتباط یک استارت‌آپ کره‌ای تصمیم گرفته است روی ویژگی‌های حسی این فناوری متمرکز شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت کره‌ای TEGway به تازگی یک محصول ویژه به نام ThermoReal را ابداع کرده است که در اصل یک گجت حرارتی انعطاف‌پذیر و کوچک است. ابزار فوق این توانایی را دارد تا به سرعت گرم شده یا سرد شود. این ابزار در تعامل با بازی‌های واقعیت مجازی قادر است حس گرم یا سرد شدن را از طریق پوست بدن به مخاطب خود منتقل کند.

این ابزار که در دمای 4 تا 40 درجه سانتی‌گراد کار می‌کند به گونه‌ای طراحی شده که در آن واحد حس گرما یا سرما را متناسب با موقعیتی که یک گیمر در آن قرار دارد منتقل می‌کند. شرکت کره‌ای TEGway در نظر دارد این ابزار حرارتی را روی جوی‌استیک‌ها، دستکش‌های بازی، صندلی‌ها، لباس‌ها و هرگونه ابزاری که به نوعی با پوست دست گیمر در ارتباط است نصب کند. به‌طور مثال اگر در بازی با یک شعله آتش روبرو شوید گرمای آن‌را روی دستان خود احساس خواهید کرد یا اگر در یک بازی روی دریاچه‌ای که یخ زده است حرکت کنید این حس سرما را کاملا احساس خواهید کرد.

 ساز و کار این گجت جالب به این شکل است که جریان الکتریکی را در میان آرایه‌ای از نیمه‌هادی‌های ترموالکتریک برقرار می‌کند. در ادامه جریان گرما یا سرما را میان لایه‌های بالایی و زیرین دستگاه منتقل کرده و به این شکل حس گرما یا سرما را به کاربر منتقل می‌کند. انعطاف‌پذیری دستگاه فوق باعث شده است تا به راحتی بتواند درجه حرارات را کم کرده یا آن را اضافه کند. ویژگی مهمی که باعث شده است این گجت مورد توجه شرکت‌های سخت‌افزاری قرار بگیرد به فرآیند معکوس کردن دما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی این ابزار باز می‌گردد.

مطلب پیشنهادی

پردازنده‌های جدید ARM معرفی شدند: منتظر AI و VR در نسل بعدی اسمارت‌فون‌ها باشید

شرکت TEGway موفق شده است در این زمینه چند پتنت را به ثبت برساند. TEGway گفته است با چند شرکت بزرگ فعال در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار در حال مذاکره است تا از این فناوری در محصولات مختلف منجمله ابزارهای مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟