سفر به فضا
08/03/1396 - 15:48
تماشا کنید: تحقق آرزوی کودک بیمار قلبی با واقعیت مجازی
یک پسر بچه 7 ساله مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی در جورجیا با کمک فناوری واقعیت مجازی توانست به آرزوی خود که سفر به فضا بود، دست یابد.

1606683296_1_0.gif

این کودک که «زیدان« نام دارد با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی و با کمک یک بنیاد غیردولتی موسوم به «آرزو کن»(Make-A-Wish) در آمریکا که رسالت آن برآورده کردن آرزوی کودکانی است که به بیماری‌های کشنده مبتلا هستند، موفق شد تا سفر به فضا را تجربه کند.

مطلب پیشنهادی

این سیارک می‌تواند اقتصاد دنیا را نابود کند
منبع عظیمی از فلزات سرگردان در فضا

زیدان که در حال حاضر 7 سال دارد، با یک بیماری مادرزادی قلبی متولد شد و تاکنون چهار عمل قلب باز و 38 «کاتتریزاسیون قلبی»(Cardiac catheterization) را در طول زندگی کوتاه خود تجربه کرده است.

کاتتریزاسیون قلبی فرآیندی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود. در طول کاتتریزاسیون قلبی، لوله‌ای نازک و بلند به نام کاتتر به درون یک شریان یا رگ در کشاله ران، گردن، یا بازو وارد می‌شود و در درون رگ‌های خون به سمت قلب هدایت می‌شود. پزشک با استفاده از این کاتتر می‌تواند تست‌های تشخیصی را به عنوان قسمتی از کاتتریزاسیون قلبی انجام دهد.

با این حال او دارای دیدی مثبت به زندگی، روحیه شاد و علاقه بسیار زیاد به تمام موضوعات مرتبط با فضا است. به همین خاطر بنیاد Make-A-Wish در جورجیا با فراهم کردن تمامی شرایط، این پسر کوچک را به یک سفر  فضایی دعوت کرده و آرزوی او که سفر به زحل با یک موشک فضایی قرمز بود را با بهره‌گیری از واقعیت مجازی برآورده کردند.

او در این سفر با استفاده از هدست واقعیت مجازی توانست سفر به فضا و سیاره زحل را تجربه کند. فیلم برآورده شدن آرزوی این کودک را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟