ساخت سریع و ساده صفحات وب
ده ویرایشگر برتر HTML ویژه توسعه‌دهندگان
زمانی که تصمیم می‌گیرد کار ساخت صفحات وب را آغاز کنید، در اولین گام با HTML و CSS سروکار خواهید داشت. در نتیجه به یک ویرایشگر خوبی که بتواند کدهای HTML را ویرایش کند نیاز دارید. ویرایشگرهای HTML رایگان بسیاری وجود دارند، اما همه آن‌ها خوب نیستند. ما در این مقاله ده مورد از بهترین را به شما معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

HTML به اندازه‌ای ساده است که با هر ویرایشگر متنی ساده همچون Notepad، Wordpad و... می‌توانید کدهای خود نوشته و صفحات را طراحی کنید. البته گزینه‌های حرفه‌ای‌تری همچون Coffecup، Notepad++، Brackets، Notetab یا BlueGriffon که مجموعه غنی‌تری از امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند به شما اجازه می‌دهند به سرعت صفحات وب را طراحی و محتوای خود را ایجاد کنید. انتخاب یک ویرایشگر مناسب به میزان قابل توجهی بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد.

1. ++Notepad (بهترین ویرایشگر رایگان ویندوزی)

++Notepad یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌ روی کاربران ویندوزی است. این ویرایشگر مجهز به قدرتمندترین پلاگین‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. PreviewHTML، HTML tag که برای های‌لایت کردن برچسب‌های HTML مورد استفاده قرار می‌گیرد، Tidy2 برای ایجاد تورفتگی‌ها و.... از جمله این موارد هستند. از جمله ویژگی‌های کلیدی Notepad++ می‌توان به رابط Tab  که قادر است با چند فایل کار کند، ترکیب نحوی انعطاف‌پذیر، رابط کاربری قابل پیکربندی، محیط چند زبانه‌ و.... اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

۹ روش به دست آوردن یک وب‎سایت پرسرعت
هیچ‌چیز برای یک کاربر اینترنت ناامیدکننده‌تر از یک وب‎سایت کند نیست

2. Brackets ( ویندوز، لینوکس و مک)

Brackets یکی دیگر از ابزارهای محبوب و جامعی است که برای طراحی وب و دستکاری HTML در اختیارتان قرار دارد. برعکس Notepad++، این ویرایشگر چندسکویی بوده و روی سیستم‌عامل‌های مختلف قابل استفاده است. Brackets همراه با قابلیت‌های توسعه اضافی در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

Emmet- Emmet یکی از محبوب‌ترین توسعه‌هایی است که سرعت شما در نوشتن کدهای HTML و CSS را افزایش می‌دهد.

Beautify- این افزونه می‌تواند فایل‌های جاوااسکریپت، CSS و HTML را فرمت‌بندی کند.

W3C validation- این افزونه کاربردی برای انطباق هر چه دقیق‌تر و بررسی کدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

یادگیری جاوااسکریپت برای توسعه‌دهندگان وب از نان شب واجب‌تر است!

3. Coffecup (رایگان + پولی)

بدون شک نسخه تجاری Coffecup یکی از بهترین ویرایشگرهای HTML است. البته نسخه رایگان آن نیز قابلیت‌های خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. از ویژگی‌های کلیدی این ویرایشگر می‌توان به نوار ابزار قابل تنظیم، تکمیل کننده کدها برای عناصر، خصلت‌ها و انتخاب‌گرها، تم‌ها و پوسته‌ها، پشتیبانی از قابلیت markdown در اچ‌اتی‌ام‌ال، پشتیبانی از FTP/SFTP، پشتیانی از ویژگی کشیدن و رها کردن تصاویر، ارائه پیش‌نمایش، های‌لایت کردن ترکیب نحوی و ده‌ها ویژگی دیگر اشاره کرد. نسخه پولی آن نیز قابلیت‌هایی همچون اعتبارسنجی HTML و CSS، شفاف و بهینه کردن کدها، داشبورد خطایابی کلمات و.... را ارائه می‌کند. این ویرایشگر همچنین یکسری ماژول‌های پیشرفته دارد که از آن جمله به Foundation framer، Bootstrap builder و ماوژول ویژه طراحی سایت‌های واکنش‌گرا می‌توان اشاره کرد.

4. Notetab (رایگان +پولی)

Notetab یکی دیگر از ویرایشگرها HTML است که برای ویرایش کدهای CSS نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویرایشگر در سه نگارش سبک، استاندارد و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه سبک رایگان بوده و قابلیت‌های عادی را ارائه می‌کند، اما نسخه حرفه‌ای به خوبی از HTML5 و کتابخانه‌های CSS، bootstrap پشتیبانی کرده و ویژگی‌های دیگری همچون تکمیل کننده خودکار کدها، سازمان‌دهی فایل‌ها را در اختیارتان قرار می‌گیرد. این ویرایشگر به راحتی از روی یک حافظه فلش قابل اجرا بوده و نیازی نیست آن‌را نصب کنید.

5. Eclipse

Eclipse یکی از ویرایشگرهای حرفه‌ای است که به راحتی در مدیریت کدهای HTML و CSS به شما کمک می‌کند. Eclipse یکی از ایده‌آل‌ترین ابزارهایی است که برای ساخت صفحات پیچیده وبی که مشتمل بر بانک‌های اطلاعاتی یکپارچه‌ای هستند و از منابع داده‌ای مختلفی استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب آن ممکن است کمی به طول انجامد و همچنین به پلاگین‌های مختلفی نیاز داشته باشد، اما ارزش این‌کار را دارد. این ویرایشگر همچنین در ارتباط با پشتیبانی از جاوااسکریپت، پی‌اچ‌پی، روبی، اندروید و زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر به خوبی به شما کمک می‌کند.

6. HTML-Online

اگر به دنبال یک ویرایشگر آنلاین کدهای HTML هستید و تمایل دارید این‌کار را از درون مرورگر خود خود انجام دهید بهتر است HTML-online.com را مورد استفاده قرار دهید. بدون نیاز به نصب یا پرداخت هزینه‌ای همه چیز در اختیارتان قرار دارد. از جمله ویژگی‌های قدرتمند آن می‌توان به پشتیبانی از انواع مختلفی از فرمت‌های فایلی، ساخت قدرتمند صفحات وب، تبدیل جداول به عناصر div، بهینه‌سازی کدها و... اشاره کرد.

7. BlueGriffon

BlueGriffon یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهایی است که در سه نسخه رایگان، اصلی و حرفه‌ای با قابلیت پشتیبانی از EPUB در اختیارتان قرار دارد. نسخه رایگان قابلیت‌های قدرتمندی در ارتباط با HTML5 audio، ویدیو و فرم‌ها، تم‌های روشن و تاریک، پشتیبانی از CSS3، SVG، فونت‌ها، پشیتبانی از زبان‌های مختلف، پانل ویژه DOM و.... ارائه می‌کند.

مطلب پیشنهادی

۸ دلیل برای طراحی وب‌سایت‌های بدون صفحه
وب‌سایت‌ها در آینده بدون صفحه طراحی خواهند شد

8. Emacs  همراه با افزونه‌ها

Emacs  یکی دیگر از ویرایشگرهای محبوب است که به شکل رایگان بهترین قابلیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. Emacs تمام قدرت خود را از افزونه‌هایی که برای ساخته شده به دست می‌آورد. حالت HTML این ویرایشگر به خوبی قادر است فرآیند ویرایش کدهای HTML را انجام می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

۹۰ تکنیک و ترفند عملی افزایش رتبه و بازدید سایت
چگونه از سایت‌های رقیب جلو بزنیم؟

9. Atom

Atom یک ویرایشگر متنی قابل پیکربندی بوده که از سوی توسعه‌دهندگان گیت‌هاب ارائه شده است. اتم یکی از سریع‌ترین ویرایش‌گرهایی است که به دو شکل تجاری و شخصی در اختیارتان قرار دارد. اما مهم‌ترین ویژگی اتم در ارتباط با گروه‌هایی است که از آن پشتیبانی می‌کنند. اتم همراه با یکسری ویژگی‌هایی پایه در ارتباط با ویرایش کدها در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما زمانی که بسته‌های جانبی آن‌را نصب کنید به یک ویرایشگر تمام عیار HTML تبدیل می‌شود. از جمله این بسته‌ها می‌توان به Emmet، atom-html-preview، Autocomplete-plus، Atom-color-highlight، Autocomplete-CSS، linter، minimap، gaml، jade و.... اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

این تکنیک به شما در ساخت فیدهای RSS سایت‌ها کمک می‌کند

10. Visual Studio Community

Visual studio Community عالی‌ترین محیطی است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و توسعه‌دهندگان به شکل رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند. ویژوال استودیو مجموعه غنی از قابلیت‌ها در ارتباط با ویرایش کدهای HTML و CSS را در اختیارتان قرار می‌دهد و همچنین طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. از جمله افزونه‌های محبوب در این زمینه به HTML Snippets،  HTMLHint، HTML CSS support، Intellisense for CSS class و... می‌توان اشاره کرد. این ابزار برای ساخت سایت‌های پیچیده و در مقیاس بزرگ با فناوری‌های چندگانه ایده‌آل است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟