تلفن شما هر چقدر هم که جدید باشد احتمال بروز دردسر همچنان وجود دارد
چگونه مشکلات اتصال به وای‎فای گلکسی S7 را برطرف کنیم؟
شاید گلکسی S7 سامسونگ یکی از بهترین تلفن‎های ساخته شده امسال باشد، اما بعضی اوقات مشکلات آزاردهنده‎ای در بخش وای‎فای آن به وجود می‎آید که ممکن است شما را از خرید آن پشیمان کند. اگر گلکسی S7 شما هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‎کند، در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که به رفع این مشکلات کمک می‎کنند

1606683296_1_0.gif

آیا روشن/خاموش وای‌فای را امتحان کرده‎اید؟

بله شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد اما در واقع یکی از روش‎های حل مشکل همین است. ابتدا وای‎فای را خاموش کنید، بعد خود تلفن را خاموش کنید. سپس مجددا تلفن را روشن و بعد از آن وای‎فای را روشن کنید. بعضی اوقات ممکن است عوامل متعددی وجود داشته باشند که باعث کار نکردن درست تلفن شوند و بد نیست هر از گاهی برای بارگذاری مجدد سیستم عامل و سایر اپلیکیشن‎ها یک بار تلفن خود را روشن و خاموش کنید.

مطلب پیشنهادی

شبکه وای‌فای شما به این ۵ دلیل کند است + راه‌حل
شبکه‎ای پرسرعت و بادوام داشته باشید

روتر خود را ریست کنید

برای روترها هم پیش می‎آید که بعضی اوقات به درستی کار خود را انجام ندهند و بهترین کار برای رفع این مشکل بارگزاری مجدد آن است. روتر را برای حداقل ۳۰ ثانیه خاموش و یا آن را از برق جدا کنید، سپس مجددا آن را روشن کنید.

حذف شبکه و اتصال مجدد به آن

بعضی اوقات مشکل وای‎فای شما می‎تواند مربوط به نحوه اتصال گلکسی S7 به شبکه شما باشد. سعی کنید با انتخاب گزینه Forget نام شبکه را از فهرست اتصالات تلفن حذف کرده و یک بار دیگر به آن متصل شوید. مراحل انجام کار به این صورت است:

  1. از صفحه اصلی، نوار اعلانات یا فهرست اپلیکیشن‎ها وارد بخش Settings شوید.
  2. روی گزینه Wi-Fi تقه بزنید.
  3. روی نام شبکه‎ای که به آن متصل هستید تقه بزنید.
  4. Forget را انتخاب کنید.
  5. یک بار دیگر روی نام شبکه تقه بزنید تا مجددا به آن متصل شوید.
  6. اگر شبکه شما با کلمه عبور محافظت شده است آن را وارد کنید
  7. Connect را انتخاب کنید

آیا نرم‌افزار شما به‎روزرسانی شده است؟

بعضی اوقات اگر شما به آخرین نسخه از نرم‌افزار (هم گلکسی S7 و هم روتر) به‎روزرسانی نکرده باشید، ممکن است با مشکلات اتصال مواجه شوید. برای این که اطمینان حاصل کنید گلکسی S7 شما به‎روزرسانی شده است این مراحل را دنبال کنید:

  1. از صفحه اصلی، نوار اعلانات یا فهرست اپلیکیشن‎ها  وارد بخش Settings شوید.
  2. روی About device تقه بزنید.
  3. Download updates manually را انتخاب کنید. با انجام این کار تلفن شما تمام به‎روز رسانی‎های مورد نیاز را جستجو کرده و در صورت موجود بودن آنها را دانلود می‎کند.
  4. روی یکی از گزینه‎های Later, Install overnight یا Install now تقه بزنید تا مشخص کنید چه زمانی مایلید نسخه به‎روز رسانی نصب شود.

یک شبکه دیگر را امتحان کنید

ممکن است قدرت سیگنال شبکه‎ای که شما  قصد اتصال به آن را دارید ضعیف بوده یا فاصله شما از روتر بسیار زیاد باشد. سعی کنید به یک شبکه وای‎فای دیگر متصل شوید و ببینید آیا مشکل برطرف می‎شود یا خیر. بهترین راه برای آزمایش این روش اتصال به شبکه‎ای خارج از خانه است. چرا که ممکن است روتر شما دلیل اصلی این مشکل باشد.

نزدیک‎تر شوید

یکی دیگر از مشکلات رایج که قبلا نیز به آن اشاره شد، ارسال سیگنال ضعیف به دلیل فاصله زیاد فیزیکی از روتر است. اگر شما با مشکل اتصال مواجه هستید یا شبکه شما دائما قطع و وصل می‎شود؛ سعی کنید به خود روتر نزدیک‎تر شوید. این موضوع زمانی که شما از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده می‎کنید بیشتر رخ می‌دهد، چرا که این باند فرکانسی مسافت کوتاه‎تری را نسبت به فرکانس 2.4 گیگاهرتزی طی می‎کند.

تنظیمات روتر خود را بررسی کنید

بعضی اوقات در روترهای دو بانده جابه‌جایی بین دو فرکانس مختلف با مشکل مواجه می‎شود. در تنظیمات نرم‌افزاری روتر خود به فرکانس 2.4 گیگاهرتزی جابه‌جا شوید. این فرکانس مساحت گسترده‎تری را تحت پوشش قرار می‎دهند و ممکن است بهتر به گلکسی S7 متصل شود.

اطمینان حاصل کنید که وای‎فای همیشه روشن باقی می‎ماند

در تنظیمات وای‎فای گلکسی S7 شما سه گزینه در اختیار دارید که کنترل می‎کنند چه زمان‎هایی وای‎فای باید روشن باشد. اگر اتصال شما ناپایدار بوده و قطع و وصل می‎شود، مطمئن شوید که وای‎فای حتی در زمان‎هایی که تلفن شما در حالت غیرفعال قرار دارند (به عنوان مثال زمانی که صفحه نمایش آن خاموش است) همیشه روشن و متصل باقی می‎ماند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از صفحه اصلی، نوار اعلانات یا فهرست اپلیکیشن‎ها  وارد بخش Settings  شوید.
  2. روی گزینه Wi-Fi تقه بزنید.
  3. در گوشه بالای سمت راست صفحه نمایش More را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Advanced تقه بزنید.
  5. Keep Wi-Fi on during sleep را انتخاب کنید.
  6. روی Always  تقه بزنید.

انجام این کار باعث می‎شود زمانی که صفحه نمایش گلکسی S7 شما خاموش می‎شود اتصال به شبکه وای‎فای همچنان فعال باقی بماند.

Power Saving Mode را خاموش کنید

قابلیت Power Saving Mode به منظور افزایش طول عمر باتری گلکسی S7 شما عملکرد آن را کند می‎کند. همین امر ممکن است باعث ایجاد اختلال در اتصال وای‎فای شما شود. شما می‎توانید این قابلیت را از نوار اعلانات خاموش کنید اما باید این را هم در نظر داشته باشید که این کار باعث مصرف بیشتر باتری می‎شود.

تنظیمات کدگذاری روتر خود را تغییر دهید

ما در این بخش قصد داریم کمی‎ بیشتر وارد حیطه فنی شویم و این یکی از آخرین کارهایی است که شما برای رفع مشکل اتصال به شبکه باید انجام دهید. سیستم کدگذاری را از داخل روتر خود حذف کنید. (از آنجا که انجام این کار در مدل‎های مختلف روتر متفاوت است نحوه انجام آن را از داخل دستورالعمل روتر خود پیدا کنید)

توجه داشته باشید که انجام این کار باعث ایجاد یک شبکه باز می‎شود، به این معنا که شما برای اتصال نیازی به کلمه عبور نخواهید داشت. اگر انجام این کار باعث رفع شدن مشکل اتصال وای‎فای شما شد، ممکن است در نرم افزار روتر شما مشکلی به وجود آمده باشد.

از آنجا که همیشه توصیه شده است برای حفظ امنیت از یک سیستم کدگذاری قوی بین تلفن و روتر خود استفاده کنید، سعی کنید در زمان فعال کردن مجدد سیستم کدگذاری از یک پروتکل متفاوت استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قبلا از پروتکل AES استفاده می‎کردید آن را به TKIP تغییر دهید. اکیدا توصیه می‎شود بعد از رفع مشکل حتما از پروتکل WPA2-PSK (AES) که جدیدتر و امکان نفوذ به آن کمتر است استفاده کنید.

از یک روتر جدید استفاده کنید

اگر با انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا همچنان با مشکل اتصال مواجه هستید و اطمینان دارید که گلکسی S7 شما عامل این مشکل نیست، احتمالاً باید از یک روتر جدید و مجهز به فناوری روز استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‎کنیم یک دستگاه دو بانده مجهز به فناوری  802.11 ac را خریداری کنید.

اگر هیچ کدام از این روش‎ها مثمر ثمر واقع نشد

اگر یک روتر جدید تهیه کردید و مطمئن هستید که گلکسی S7 شما عامل مشکل نیست و تمام گزینه‎های مربوط به خدمات دهنده اینترنت شما نیز آزمایش شده است، احتمالاً خانه شما میانه خوبی با امواج وای‎فای ندارد. تعجب نکنید، این موردی است که بعضی از اوقات رخ می‎دهد.

به عنوان آخرین شانس بهتر است یک گسترش دهنده سیگنال وای‎فای را امتحان کنید. این دستگاه‎ها معمولا در مکانی از خانه به یک پریز برق متصل می‎شوند و بعد از دریافت سیگنال اصلی وای‎فای آن را مجددا منتشر می‎کنند و با این کار باعث افزایش محدوده تحت پوشش امواج شبکه می‎شوند. اگر شما به این نتیجه رسیدید که زمان‎هایی که به روتر نزدیک هستید وای‎فای به خوبی کار می‎کند اما در مکان‎های دیگری از خانه با مشکل مواجه هستید، بهترین کار این است که از یک گسترش دهنده سیگنال استفاده کرده و مشکل سیگنال رسانی به برخی نقاط خانه را برطرف کنید.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟