آنچه کارفرمایان باید از تجربه کارجویان بدانند!
 4 دلیلی که آدم‌ها می‌خواهند با شما کار کنند ( و 5 دلیلی که نمی‌خواهند)
روند استخدام یک جاده دو طرفه است. سازمان‌هایی که در جنگ بر سر استعدادها برنده می‌شوند می‌توانند فرآیند استخدام را با کارجویان مورد نظر خودشان پیش ببرند.

1606683296_1_0.gif

آونگ زمان در نوسان است و بازار تغییر کرده است. در حال حاضر این کارجویان هستند که جنگ بر سر استعدادها را هدایت می‌کنند و بهترین شیوه‌های استخدام را بازنویسی می‌نمایند. یکی از محصولات جانبی این انتقال قدرت، افزایش رقابت برای بدست آوردن بهترین کارکنان است. در حقیقت، طبق گزارش لینکدین 2015، 53 درصد رهبران موافقند که رقابت بزرگترین مانع برای پیدا کردن استعدادهاست. در حال حاضر داوطلبان جویای کار به دلیل وجود افرادی که بر سر آنان رقابت می‌کنند، قدرت انتخاب دارند و می‌توانند کارفرمایان خود را تعیین کنند. اگر سازمان شما می‌خواهد در میان نخبگان باشد، باید تمرکزش را روی تامین نیازهای کارجویان آینده بگذارد.

مطلب پیشنهادی

 16 کشور برتر نوآور در جهان!
نوآورترین کشورهای جهان کدامند؟

ابتدا قبل از آن که در مورد تجربیات کارجویان بحث کنیم، نگاهی می‌اندازیم به 5 اشتباه استخدامی که طبق گزارش LinkedIn Global Trends 2016 می‌توانند کارجویان را دیوانه کنند.

  • نمی‌دانند کار کردن برای شرکت شما واقعاً چگونه است. سازمان‌ها باید تبلیغات را نادیده بگیرند، شفاف باشند و به داوطلبین جویای کار کمک کنند تا فرهنگ آنان را درک کنند.
  • نمی‌فهمند که صاحبان شرکت‌ها چه انتظاری از آنان دارند. توصیف‌های شغلی کلی و مبهم به هیچ کس کمک نمی‌کنند. اگر می‌خواهید در استخدام افرد مناسب خوب عمل کنید، باید راه‌های درست این کار را پیدا کنید و این فرصت را به نمایش بگذارید.
  • بعد از درخواست کار از شرکت هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنند. و این بسیار سخت است. کسی آنان را از روند پیشرفت درخواست‌ کارشان مطلع نمی‌کند و هیچ پیگیری صورت نمی‌گیرد. متاسفانه ملاقات‌های کوتاه مدت، فرصت انجام مکالمات مهم دیگر را می‌گیرند. اگر امکانش هست کارجویان را از نتیجه درخواست کار آنان مطلع کنید، این کار موجب می‌شود نام تجاری کارفرما حفظ شود و احتمال این که کارجویان همچنان به شرکت شما علاقمند بمانند، بیشتر گردد. چه به عنوان یک متقاضی کار یا یک مشتری.
  • کارجویان برای مذاکره در مورد عنوان، حقوق، نقش و غیره مشگل دارند. آن‌ها می‌دانند که ممکن است این تنها دفعه‌ای باشد که می‌توانند پیشنهاد خود را به کرسی بنشانند. اگر نگرانی‌های آنان مطرح نشود یا با بدبینی مواجه شود، ممکن است نشانه خطر یا دردسر باشد.
  • ارتباط‌ها در هنگام فرآیند استخدام مشخص نیستند. متاسفانه، برخی تجربه‌های استخدامی می‌توانند بیشتر سوال برانگیز باشند تا پاسخ دهنده. اگر متوجه نمونه‌های استخدامی شدید که از طریق ارتباطات نامناسب صورت گرفته‌اند، سعی کنید آن‌ها را از پروسه خود حذف کنید.

اگر می‌خواهید در استخدام استعدادهای برجسته موفق عمل کنید، باید به دنبال راهی باشید تا این پنج موضوع مهم را مد نظر قرار داده و نگذارید اثر نامطلوبی در تجربه استخدامی شما داشته باشند.طبق همین گزارش لینکدین، چهار تجربه در مورد استخدام کارجویان وجود دارند که موجب می‌شوند داوطلبان برجسته به سمت شما بیایند.

1- خط سیر شغلی

هیچ کس برای انتخاب شغل و نگه داشتن آن به مدت 10 سال برنامه‌ریزی نمی‌کند. به گفته یک انجمن مدیریت انسانی، 40 درصد نسل هزاره ( یعنی در واقع 50 درصد نیروی کار) انتظار دارند هر یک یا دو سال ارتقاء شغلی داده شوند. اگر می‌خواهید استعدادهای برجسته را استخدام کنید، پس باید برنامه‌های فعلی و آینده خود را تشریح نمایید.

2- انتظارات وحجم کاری

کارجویان توقع ندارند شغل جدید آسان و راحت باشد، اما با این وجود می‌خواهند بدانند که کارفرمایان چه انتظاراتی از آنان دارند. اگر نمی‌توانید تصویر واقعی از حجم کار و انتظارات شرکت را برای آنان ترسیم کنید، استعدادهای برجسته به دنبال محیط‌هایی خواهند بود که ابهامات کمتری دارند.   

3- یک روز متفاوت در زندگی

در نهایت، کار کار است. یک برنامه‌نویس می‌تواند هر جایی یک برنامه‌نویس باشد. شرکت‌هایی که استعدادهای برجسته را به استخدام خود در می‌آورند می‌توانند سازمان خود را متفاوت کنند و به کارجویان نشان دهند که چرا برنامه‌نویس بودن برای این شرکت، متفاوت است. خوب یا بد، کارجویان می‌خواهند بدانند زندگی بعد از پیوستن به شرکت شما چگونه خواهد بود.

4- چشم‌انداز کارمندان

توصیف‌ها و اطلاعات شغلی از زبان استخدام کنندگان یک چیز است، و شواهد زندگی واقعی مستقیما از یک منبع مطمئن و موثق یک چیز کاملاً متفاوت. در صورت امکان، کارجویان آینده را با کارمندانی که نقش و سمتی در شرکت شما دارند، ارتباط دهید؛ در این صورت می‌توانند برای درک و ارتباط بهتر با موقعیت و جایگاه خود پرسش‌هایی که دارند را از آنان بپرسند.

فرآیند استخدام یک جاده دو طرفه است. بهرحال، این فرآیند باید باید برای سازمان شما بهینه و کارآمد باشد.اگر این اتفاقات برخلاف تجربه کارجویان رخ دهند، می‌توانند به ضرر شما باشد. سازمان‌هایی که برنده جنگ استعدادها می‌شوند درک می‌کنند که توجه‌ها معطوف به آن‌هاست به همین دلیل تجارب استخدامی کارجو- پسندی را طراحی می‌کنند تا نام تجاری خود را قدرتمندتر نمایند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟