اشتباهات کوچک؛ تاثیرات بزرگ
برای دوری از اشتباه‌‌های بزرگ در محل کار؛ این ده مطلب را بخوانید!
گاهی در هنگام کار یا در وقت اداری یک اشتباه به ظاهر کوچک انجام می‌دهیم اما کمی بعد متوجه خواهیم شد این اشتباه ساده منجر به از دست دادن شغل یا پست و رتبه‌ی‌ ما شده است. بهتر است همیشه فهرستی از کارهای ممنوع و اشتباهات مخرب در محل کار تهیه کنیم و به خاطر بسپاریم!

1606683296_1_0.gif

10 اشتباهی که ممکن است در 10 دقیقه اول یک روزکاری انجام دهید

یکی از بزرگترین درس‌هایی که می‌توانیم در زندگی خود فرا بگیریم، این است که بیاموزیم روز خود را چگونه آغاز نکنیم. گاهی اوقات اشتباهاتی که در ابتدای روزکاری‌مان مرتکب می‌شویم، می‌توانند کل روز ما را تحت الشعاع قرار دهند و انرژی و اراده ما را برای ادامه کار تضعیف نمایند.

در محل کار هرگز این ۷ موضوع‌ را در گوگل جست‌وجو نکنید!

بهتر است جست‌وجوهای عجیب و غریب خود را محدود به کامپیوتری کنید که در منزل دارید. در محیط کار بهتر است فقط و فقط به فکر کار باشید و از جست‌وجوی موضوعاتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، اجتناب کنید.

هرگز این ۶ کار را در وقت اداری انجام ندهید!

همیشه در محل کار بایدها و نبایدهایی وجود دارند که هر کارمند و مدیری باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد و در این خصوص هوشمندانه رفتار کند چون ممکن است اثرات منفی برای موقعیت شغلی او به همراه داشته باشد. کارمندان باید همیشه حد و مرزهایی را هم از نظر ارتباط با دیگران و هم کارهایی که در ساعت اداری انجام می‌دهند، برای خود مشخص نمایند تا بتوانند اعتبار حرفه‌ای خود را حفظ کنند.

هرگز این ۱۴ کار را هنگام صرف ناهارهای کاری انجام ندهید!

به احتمال زیاد می‌دانید که بسیاری از ملاقات‌های مهم هنگام خوردن غذا به‌خصوص ناهارهای کاری صورت می‌گیرند و همین موضوع نشان می‌دهد که صرف غذا همراه با مدیران و کارمندان یک شرکت یا کسانی که در شبکه‌های کاریمان با آن‌ها در ارتباط هستیم، چقدر می‌توان روی روابط بعدی و آینده شغلی ما تاثیرگذار باشد.

این ۵ اشتباه ایمیلی، شغل شما را نابود می‌کنند

همه ما در زمان نگارش و ارسال ایمیل‌ها دچار اشتباهاتی می‌شویم. اما بعضی مواقع اشتباهات کوچک ممکن است پیامدهای بزرگ و ناگواری به همراه داشته باشند. به گونه‌ای که نه تنها ممکن است قراردادی را از دست بدهید بلکه ممکن است شغل خود را نیز از دست بدهید.

اگر به تازگی رییس شده‌اید؛ از این ۱۵ اشتباه پرهیز کنید!

دیر یا زود در حرفه‌ خود به ریاست می‌رسید و کارفرما بودن را تجربه می‌کنید. چه به دلیل ارتقاء شغل باشد یا یک استخدام جدید، ناگهان خود را در مقام ریاست می‌یابید. در حالی که داشتن قدر‌ها و مسئولیت‌های جدید فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما سازگار شدن با نقش جدید بسیار دشوار است.

۵ اشتباه رایج زبان بدن در هنگام مصاحبه

مردم پیش از آن‌که به یک جلسه مصاحبه بروند، در ارتباط با سوالات مشترکی که ممکن است از آن‌ها پرسیده شود و پاسخ‌هایی که باید به طرف مقابل خود ارائه کنند؛ تحقیق می‌کنند. اما اعتماد به نفس پایین یا بالا و حرکاتی که در زمان انجام مصاحبه از خود نشان می‌دهید؛ ممکن است شانس به دست آوردن یک کار را دوچندان کرده یا بالعکس شانس به دست آوردن یک شغل را از میان ببرند.

از این ۵ اشتباه بزرگ در هنگام استخدام کارمندان IT اجتناب کنید

یافتن افراد مناسب برای استخدام در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند کار دشواری باشد، و اگر در این زمینه اشتباه کنید، پیامدهای آن قابل توجه‌ خواهند بود. به گفته وزارت کار آمریکا، استخدام‌های نامناسب حداقل 30 درصد حقوق و دستمزد اولیه سالانه هزینه برمی‌دارند، اما اعتقادها بر این است که این مقدار بسیار بیشتر می‌باشد و اشتباهی در این خصوص صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که شرکت‌ها نمی‌توانند به راحتی در بازار رقابتی امروزی از پس آن بربیایند.

۱۰ جمله‌ای که نباید در یک مصاحبه شغلی بگویید!

برخی از افراد جویای کار اغلب در مصاحبه‌های شغلی خود، بدون فکر صحبت‌هایی می‌کنند که می‌تواند آینده شغلی و فرصتی که در اختیار دارند را به کلی از بین ببرد. آمادگی، آگاهی و بالا بردن اطلاعات در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی استرس افراد را کاهش داده و آن‌ها را برای مذاکره با فرد مصاحبه‌کننده آماده نماید.

۵ علامتی که نشان می‌دهند مدیر شما ضعیف است

از آن‌جایی که در بیست سال گذشته بسیاری از موسسات و شرکت‌ها بودجه مربوط به آموزش را کاهش داده‌اند، دوره‌های آموزشی که به طور خاص افراد را برای تصدی پست‌های رهبری تعلیم می‌دادند رو به نزول نهاده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟