کنجکاوی پر دردسر
در محل کار هرگز این ۷ موضوع‌ را در گوگل جست‌وجو نکنید!
بهتر است جست‌وجوهای عجیب و غریب خود را محدود به کامپیوتری کنید که در منزل دارید. در محیط کار بهتر است فقط و فقط به فکر کار باشید و از جست‌وجوی موضوعاتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، اجتناب کنید.

1606683296_1_0.gif

بدون شک شما نیز جزء آن گروه از افرادی هستید که دوست ندارید در محیط کار یک اخطار جدی را دریافت کرده یا بدتر از آن به واسطه یک اشتباه بچه‌گانه اخراج شوید. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند کارمندان یک شرکت در بعضی مواقع به واسطه جست‌وجوی نامناسبی که با گوگل داشته‌اند، از محیط کار خود اخراج شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

هرگز این ۱۴ کار را هنگام صرف ناهارهای کاری انجام ندهید!

زمانی که در محل کار از کامپیوتر سازمان یا اداره استفاده می‌کنید، کارفرمایان شما ممکن است از طریق تکنیک‌های مختلفی فعالیت‌های آنلاین شما را رصد کنند. اندرو ویتمن، کارشناس بخش مدیریت انسانی در این ارتباط گفته است: «هرگونه فعالیت یا داده‌های شخصی که روی کامپیوتر محل کارتان قرار می‌گیرد، ممکن است از سوی کارفرمای شما جمع‌آوری شود. در نتیجه بهتر است مراقب جست‌وجوها، کلیک‌ها و ایمیل‌های ارسالی باشید. هرگونه داده یا فعالیت آنلاین شما شامل جست‌وجوها، خریدها، فعالیت‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و سایت‌هایی که مورد بازدید قرار می‌دهید قابل ردیابی و ضبط شدن هستند. اگر فکر می‌کنید که با پاک کردن تاریخچه مرورگر در امان خواهید بود باید این نکته را بدانید که در اکثر مواقع این راهکار کمکی به شما نمی‌کند.»

مطلب پیشنهادی

اگر از شغل‌تان متنفر هستید؛ این ده مطلب را بخوانید!

مایکل کر، سخن‌ران بزرگ بین‌المللی، مشاور کسب‌وکار و همچنین نویسنده کتاب The Humor Advantage در این ارتباط می‌گوید: «بهتر است این فکر را از ذهن خود دور کنید که پاک کردن تاریخچه و گزارش‌های ثبت شده در کامپیوتر محل کارتان هر گونه شواهد و مدارک احتمالی از مدت زمانی که در اینترنت به فعالیت اشتغال داشته‌اید را پاک خواهد کرد. اکثر دپارتمان‌های فناوری اطلاعات می‌توانند بر کامپیوترهای کارمندان نظارت داشته و به سرعت از هرگونه جست‌وجوی عجیب و غریبی آگاه شوند.» با توجه به این مقدمه به سراغ موضوعات ممنوعه‌ای می‌رویم که جست‌وجو در ارتباط با آن‌ها ممکن آینده شغلی شما را برای همیشه در معرض خطر جدی قرار دهند.

جست‌وجو در ارتباط با سایت‌های نامناسب

مایکل کر می‌گوید: «از معلمان مدارس گرفته تا افراد برجسته همه مردم ممکن است کنجکاو شوند تا به سراغ سایت‌های نه چندان جالب بروند. یکی از کارمندان شهر بالتیمور به واسطه آن‌که نزدیک به 39 ساعت در هفته وقت خود را صرف جست‌وجوهای نامناسب کرد، از کار خود اخراج شد. این کارمند در مدت زمان هشت ساعت شیفت کاری روزانه خود نزدیک به شش ساعت از وقت خود را صرف چنین کاری می‌کرد. در نتیجه اگر به دنبال آن هستید که همچنان در محل کار خود حضور داشته باشید و به واسطه یک وضعیت بالقوه شرم‌آور اخراج نشوید بهتر است هیچ‌گاه به سراغ چنین فعالیت‌های خطرناکی نروید.»

کنکاش برای دستیابی به اطلاعات محرمانه محل کار

مایکل کر می‌گوید: «اگر موضوعاتی وجود دارند که بنا به دلایلی از دید شما محرمانه هستند و اجازه ندارید اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشید، بهتر است حواس‌تان به کار خودتان باشد. سعی نکنید به هر طریق ممکن که شده به اطلاعات محرمانه دست پیدا کنید. اگر بدون اطلاع دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت به دنبال آن باشید تا به بخش‌های محرمانه و ایمن وارد شوید، آن‌ها به سرعت از این موضوع آگاه خواهند شد و باید جواب‌گوی فعالیت خارج از حیطه کاری خود باشید.»

سایت‌های فریبنده‌ای که به موقعیت کاری شما نزدیک هستند

مایکل کر می‌گوید: «اگر به دنبال آن هستید تا شغل دومی را در کنار شغل اصلی خود داشته باشید یا در فکر راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید، باید در ارتباط با سایت‌هایی که در محیط کار به جست‌وجوی آن‌ها می‌پردازید؛ کاملا محتاط باشید. اگر در این زمینه جانب احتیاط را رعایت نکنید، این رفتار شما به سرعت نشان می‌دهد که شما در حال انجام فعالیت‌هایی هستید که خارج از چهارچوب‌های شغلی شما قرار دارند. کارمندان بسیاری به واسطه آن‌که در حال راه‌اندازی کسب‌وکار خود بوده‌اند و در ارتباط با کسب‌وکار جدید خود در محیط کار به جست‌وجو می‌پرداختند، اخراج شده‌اند. فعالیت‌های اینترنتی شما ممکن است پرچم قرمزی را برای کارفرمای شما نشان دهند.»

سایت‌های کاریابی، به ویژه سایت‌هایی که رقیب شرکت شما هستند

هیچ‌گاه از کامپیوتر شرکت خود به منظور پیدا کردن شغل جدید استفاده نکنید. حتا اگر از شغل فعلی خود به هیچ وجه راضی نیستید، نباید این‌کار را در محل کار انجام دهید؛ به واسطه آن‌که شما را در معرض یک ریسک بزرگ قرار می‌دهد. رایان کان، مربی حرفه‌ای و بنیان‌گذار The Hired Group و نویسنده کتاب "استخدام! دستورالعملی برای پیدا کردن شغل" می‌گوید: «هرگونه فعالیتی که در کامپیوتر محیط کار انجام می‌دهید، ممکن است به طور مخفیانه از سوی کارفرمای شما ثبت شود. جستجو برای شغل دیگری ممکن است به سرعت شغل فعلی شما را نابود کند.» مشکلات شما حتا ممکن است از یک اخراج ساده نیز فراتر رود. مایکل کر می‌گوید: «اگر جست‌وجوهای شما بیش از اندازه حول پیدا کردن شغل جدیدی باشند، درست به مانند آن است که پرچم قرمز را برای کارفرمای خود برافراشته‌اید. اگر جست‌وجوی شما در ارتباط با پیدا کردن شغل جدید درست به سمت شرکت رقیب معطوف شده باشد، نه تنها به معنای بالا بردن پرچم قرمز خواهد بود، بلکه ممکن است مشکلات امنیتی در ارتباط با عدم رعایت توافق‌نامه‌های امنیتی و نقض محرمانگی را برای شما به همراه داشته باشند.»

هرگونه جست‌وجویی که در ارتباط با دوست‌یابی و قرار ملاقات انجام میدهید

تینا نیکلای، کارشناس کاریابی و بنیان‌گذار Resume Writers می‌گوید: «بهتر است زندگی عاشقانه خود را با محیط کار ترکیب نکنید. کامپیوتر محل کار جایی برای جست‌وجوی دوست‌یابی نیست. بهتر است از جست‌وجو کردن در ارتباط با سایت‌های دوست‌یابی آنلاین، قرار ملاقات‌ها و هر چیزی که به زندگی شخصی شما مربوط می‌شوند دوری کنید.»

سایت‌های مربوط به فعالیت‌های سیاسی، تعطیلات و عروسی

نیکلای در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزوده است: «کارفرمای شما دوست ندارد که شما در محل کار خود به فکر برنامه‌های شخصی باشید و در ساعات کاری برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کنید. در نتیجه جست‌وجو در ارتباط با موضوعاتی همچون عروسی، فعالیت‌های سیاسی یا تعطیلات عاقبت خوشی به همراه نخواهد داشت.»

جست‌وجوی بیش از اندازه در ارتباط با موضوعات عمومی نیز عاقبت خوبی نخواهد داشت

به این نکته توجه داشته باشید که شما برای گشت‌وگذار بیش از اندازه در محیط وب آن هم در محیط کار حقوق دریافت نمی‌کنید. مایکل کر می‌گوید: «همواره به مدت زمان و دفعات جست‌وجوی خود توجه کنید. تعداد کمی از کارفرمایان ممکن است به کارمندان خود اجازه دهند در محیط کار درباره نتایج مسابقات ورزشی شب گذشته یا نوسانات بازار سهام به جست‌وجو بپردازند. هر زمان کارفرمای شما اطلاع پیدا کند بخشی از زمان ارزشمند خود در طول روز را صرف جست‌وجو در ارتباط با تعطیلات یا مسابقات ورزشی کرده‌اید، آن‌گاه ممکن است شما را روی یک صندلی داغ قرار دهد.»

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟