راهکارهای تجاری ساده و موفق
۶ گام برندسازی دیجیتالی با حداقل هزینه
اگر به دنبال راهکارهای قدرتمندی در زمینه برندسازی دیجتالی هستید، باید بدانید موفقیت به طور کامل به پول وابسته نیست. تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که در این راه به شما کمک خواهند کرد. اما این تکنیک‌ها چه هستند؟

1606683296_1_0.gif

اگر هدف شما از تاسیس یک شرکت یا استارت‌آپ این است که در پلتفرم‌های مختلف به برند دیجیتالی ثابت و یکپارچه‌ای تبدیل شود، ضروری است به دو اصل مهم، پیاده‌سازی مکانیزم راحت ارتباطی ویژه مشتریان و در دسترس بودن در فضای آنلاین دقت کنید. رعایت این نکات اعتبار خاصی به برند شما خواهد بخشید. ساخت چنین برندی ممکن است بیش از اندازه گران تمام شود.

مطلب پیشنهادی

هفت توصیه برای گسترش برند
قلمرو امپراطوری «برند» خود را به میلیون‌ها نفر گسترش دهید

از طرفی اگر در زمینه منابع مالی با محدودیت روبرو هستید یا کار خود را به تازگی آغاز کرده‌اید، این پروسه می‌تواند مخاطره‌آمیز و چالش‌برانگیز هم باشد. جونتایی دی لین، بنیان‌گذار موسسه Digital Branding در این ارتباط گفته است: «هر شرکتی صرفه‌نظر از بودجه‌ای که در اختیار دارد، این پتانسیل را دارد تا برندسازی دیجیتالی خود را آغاز کند.  DBI به سازمان‌ها و افراد حقیقی کمک می‌کند، هویت دیجیتالی خود را در معرض دیدن همگان قرار دهند و اعتبار تجاری خود را بهبود بخشند.» در همین ارتباط جونتای تعدادی از این تکنیک‌های راهگشا که به کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند، حضور فعالی در صنعت داشته باشند را برشمرده است.

اولین گام، یک شریک همکار پیدا کنید

در این مرحله باید به دنبال فردی باشید که اهداف مشترکی با شما دارد و راغب است با شما در بخشی از تولید محتوای شرکت مشارکت داشته باشد. این علایق یا اهداف مشترک می‌توانند در زمینه‌ پست‌های وبلاگی، اینفوگرافیک یا محتوایی ویدویی باشند. جونتای در این ارتباط گفته است: «اگر با فردی کار کنید که خود زیرساختی را در این زمینه اختیار دارد، این شانس را به دست خواهید آورد تا برند و تخصص خود را به سادگی به مشتریان خود نشان داده و آن‌را شکوفا سازید. برای این منظور می‌توانید با افرادی که افکارشان به شما نزدیک است، رایزنی کنید.»

گام دوم، از پادکست غافل نشوید

پادکست در سال‌های اخیر تجدید حیات دوباره‌ای پیدا کرده است، در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که در زمینه کاری شما پادکست حضور ملموسی خواهد داشت. زمانی که احساس کنید حضور پادکست برای شما مهم است، به دنبال افرادی خواهید بود که در زمینه کاری شما پادکست‌هایی را تولید می‌کنند. با چنین افرادی جلساتی را برگزار کنید و برای آن‌ها شرح دهید، چگونه با دانش و تجربه خود تمایل دارید برای مشتریان خود ارزش‌افزایی کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه در ۱۵ دقیقه برندمان را معروف کنیم؟
ترفندهای لینکدین برای بهبود کسب‌وکار

گام سوم از منابع آنلاین استفاده کنید

اگر بودجه لازم برای تولید محتوای ناب در اختیار ندارید، هنوز هم این شانس را دارید تا محتوای خود را از منابع معتبری که در حوزه کاری شما چنین محتوایی را تولید می‌کنند استخراج کرده و آن‌را به اشتراک قرار دهید. این‌کار نشان می‌دهد که شما در حوزه کاری خود فرد به‌روزی هستید و برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید. (البته به این نکته توجه داشته باشید که در درازمدت خودتان باید محتوای مورد نیازتان را تولید کنید.) از ابزار Google Alerts برای تعیین کلمات کلیدی در ارتباط با موضوعاتی که به دنبال آن‌ها هستید، استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند در زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین حساب‌های کاربری مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند را دنبال کنید تا در سریع‌ترین زمان به محتوایی که در تناسب با حوزه کاری شما است دست پیدا کنید. فراموش نکنید برای منابع مورد استفاده در پست‌های خود تگ ایجاد کنید.

گام چهارم به کنفرانس‌ها بروید(حتا به صورت مجازی)

اگر بودجه لازم برای شرکت در کنفرانس‌هایی که در حوزه کاری شما برگزار می‌شوند یا اعتبار لازم برای روی صحنه رفتن و سخنرانی کردن را در اختیار ندارید، بازهم می‌توانید در کنفرانس‌ها به شیوه آنلاین شرکت کنید. جونتایی پیشنهاد می‌کند، برای آن‌که بتوانید از راه دور در کنفرانس‌های مربوط به حوزه کاری خود شرکت داشته باشید، بهتر است به سراغ هشتک‌های مربوط به این رویدادها بروید و با شرکت‌کنندگان در این کنفرانس‌ها در تعامل باشید. فهرستی از افراد تاثیرگذار و سخن‌رانان را آماده کرده و برای افراد دیگر منتشر کنید. این کنفرانس‌ها نه تنها ایده‌های نابی در زمینه تولید محتوا در اختیار شما قرار می‌دهند، بلکه به شما اجازه می‌دهند نقطه نظرات خود را ارسال کرده و بخشی از کنفرانس باشید.

گام پنجم محتوای گرافیکی تولید کنید

مهم این نیست در چه حوزه‌ای وارد شده‌اید، مهم این است که بدانید همواره شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایعی که در حیطه کاری شما قرار دارند، نتایج حاصل از تحقیقات خود را منتشر می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید از این اطلاعات به منظور تولید اینفوگرافی‌ها و نمودارهای گرافیکی که بیان‌گر هویت برند شما هستند، استفاده کرده و آن‌ها را به اشتراک قرار دهید. اگر یک طراح حرفه‌ای نیستید، دچار هراس نشوید، ابزارهای مختلفی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند. اینفوگرافی‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند تا به مرور زمان کاربران را به سمت سایت شما سوق دهند.

مطلب پیشنهادی

۱۰ دلیل بد برای کارآفرین شدن
به خاطر این 10 دلیل به سراغ کارآفرینی نروید!

گام ششم هدف‌گذاری مجدد، هدف‌گذاری مجدد و بازهم هدف‌گذاری مجدد

جونتای می‌گوید: «زمانی که منابع محدود هستند، باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. از دارایی‌های دیجیتالی به شیوه‌های مختلفی برای تولید محتوا استفاده کنید.» به‌طور مثال، پست‌های وبلاگ خود را به اینفوگرافی تبدیل کرده و آمارهای موجود آن‌را در قالب پستی در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر منتشر کنید. پیشنهاد می‌کنیم مصاحبه پادکستی خود را در قالب رونوشتی آماده کرده و به شکل یک پست وبلاگی منتشر کنید. نقل قول‌هایی را از مصاحبه‌های افراد آماده کرده و به عنوان پست‌های اجتماعی منتشر کنید. محتوای خود را به دفعات و در فواصل زمانی مختلف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار دهید و از این کار هراسی نداشته باشید. این‌کار شانس شما برای بیشتر دیده شدن را افزایش خواهد داد.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟