قلمرو امپراطوری «برند» خود را به میلیون‌ها نفر گسترش دهید
هفت توصیه برای گسترش برند
این مقاله از زبان یکی از کارآفرینان جوان دنیا به نام «دنیل علی» ترجمه شده است. دنیل علی (www.danielally.com)، نویسنده دو کتاب پرفروش به نام های «شما رئیس هستید» و «سبکِ زندگیِ برنده‌ها» است که در بیش از چهل کشور جهان منتشر شده است. او سعی دارد با توصیه هایی کاربردی و کم‌هزینه، چگونگی توسعه قلمروِ برند را به مخاطبانش آموزش دهد.

1606683296_1_0.gif

در سال 2015 در حوزه کارم با بیش از ده میلیون نفر مراوده داشتم. برای دسترسی به این افراد، تقریباً هیچ هزینه‌ای نکردم و تنها سرمایه‌ام صبر، تفکر استراتژیک و خلاقیت بود. اگر هدف شما رسیدن به میلیون‌ها مخاطب است، تنها راه پیش رو، تلاش مستمر است.
در یک دهه گذشته برای دستیابی به این میزان مخاطب، شما ناچار به خرید خدمات از یک شرکت قوی در حوزه روابط عمومی و تبلیغات بودید. شرکت های بزرگ، ممکن بود برای این کار تمام صفحات تبلیغاتی یک مجله، تبلیغات تلویزیونی و یا حتی تمام بیلبوردهای بزرگراه ها را خریداری کنند، در حالی که صاحبان کسب و کارهای کوچک، بخت خویش را تنها در همکاری با شرکای تجاری بزرگ جستجو می کردند. 

با گذشت زمان و در دنیای امروز، تقریباً تمامی رسانه‌های اجتماعی رایگان هستند.  می‌توان با کمتر از ده دلار یک وب سایت ایجاد کرد. سخنرانی‌ها، مصاحبه‌‌ها و اغلب مجله‌ها به رایگان در دسترس هستند. برای این که  در جهان امروز مورد توجه واقع شوید، باید برند خود را به گونه‌ای بهینه کنید که برای مشتریان بالقوه شما جذّاب باشد. به بیان دیگر، راز موفقیت در این است که به جای سخن گفتن از خودتان، برندتان شما را به مخاطبان نشان دهد (مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید). از قدرت برندسازی باید به بهترین شکل بهره برد. در پیچ و خم مسیر پرتلاطم ایجاد برند، از میان وسایل نقلیه‌ای که می توانند شما را به مقصدتان برسانند، باید آن را انتخاب کنید که بیش‌ترین تناسب را با شرایط شما دارد. در ادامه 7 نکته کلیدی را با شما در میان 
می گذارم: 

1- حقانیت خود را نشان دهید
بیاید کمی به افرادی فکر کنیم که موجب تحسین همگان در کسب و کارشان هستند. آن‌ها کاملا قانونی عمل می‌کنند؛ یک نام تجاری حقیقی دارند؛ برای نشریات بزرگ مطلب می‌نویسند؛ عکس‌های حرفه‌ای دارند؛ وب سایت‌های فعّال و تعاملی دارند و برخی از آن‌ها در ویکی پدیا صفحه اختصاصی دارند. اگر شما به مردم نشان بدهید که معنای کسب و کار را درک می کنید، آن‌ها به شما اعتماد خواهند کرد.

2- خودتان را در گوگل جست‌و‌جو کنید!
وقتی در گوگل نام خودتان را جست‌و‌جو می‌کنید، چه چیزی نمایش داده می شود؟ اگر نتیجه این جست‌و‌جو، فقط عکس‌های مهمانی و رزومه‌های قدیمی و اطلاعات بی‌ارزش باشد، درواقع تنها به وجهه حرفه‌ای‌تان آسیب زده‌اید. نمایش زندگی خصوصی در فضای عمومی وب، درصورتی که رؤیای جهانی شدن در سر داشته باشید، دور از اخلاق حرفه‌ای است.

3- تولید محتوا کنید
سامنر رد اِستون، کارآفرین مشهور و صاحب استودیو پارامونت، جمله معروفی دارد : «محتوا حکومت می کند!» امروز این جمله از همیشه درست‌تر است، به شرط آنکه محتوای شما، "استوار" و "متفاوت" باشد. هزاران نفر از افراد در سراسر دنیا، سعی در انجام چنین کاری دارند، اما نتایج محدودی به دست می آورند. محتوای شما باید "اصیل" و "الهام بخش" باشد. شما باید محتوایی تولید کنید که قابل عرضه به تمام دنیا 
باشد.

4- رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای توسعه
این روزها، شما می‌توانید از طریق تلفن همراه‌تان به راحتی به رسانه‌های اجتماعی وصل شوید. شما حتی هنگامی که در بستر هستید، می‌توانید مطلب منتشر کنید. با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی عمومی و تخصصی (مانند لینکد‌ این) می‌توانید روزانه به صدها و هزاران مخاطب دسترسی داشته باشید. سعی کنید روزی حداقل 10 پست در سامانه‌های تحت وب و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا توسط افراد بیش‌تری دیده
 شوید.

5-  برای خود هوادار بسازید
افرادی که در شبکه های اجتماعی پیرو شما هستند، خریداران وفادار محصولات و خدمات شما نیز می‌شوند. این پیروان هر روز و هر ماه در حال بررسی فعالیت‌های شما هستند و این وظیفه شماست که قلب و فکر آن‌ها را تسخیر کنید. باید سعی کنید در ارائه خدمات بهترین باشید و آن‌ها را مجاب کنید که کماکان در زمره هواداران شما باقی بمانند. در یک کلام، باید به این هواداران عشق بورزید.

6- ترفیع و ترویجِ هواداران
هرچه بر میزان معروفیت شما افزوده شود، افراد بیش‌تری نیز علاقه‌مند خواهند بود که به شما یاری برسانند. اگر سرتان خیلی شلوغ است، می‌توانید با استخدام پاره وقت یک دانشجوی فعال و علاقه‌مند از دانشگاه‌های نزدیک، مسئولیت تولید محتوا و به‌روزآوری وب سایت را بر عهده وی بگذارید. مراقب باشید تا در جذب مخاطبان وقفه‌ای نیافتد. مطالب باید به قدری جذّاب باشد که حتی رقبای شما را ترغیب کند تا آن‌ها را به اشتراک بگذارند یا در موردشان ابراز عقیده کنند.

7- هرگز رقابت نکنید
بهترین و مطمئن‌ترین راه برای شکست خوردن در برندسازی، تقلید از دیگران است. در هر صنعتی تعداد زیادی از تقلیدگران وجود دارند. شما نباید به کارهای دیگران با دیده تحقیر یا حسادت بنگرید، همان‌طور که نباید خود را دائم با آن‌ها مقایسه کنید. شما باید قلمروِ «برند» خود را به گونه‌ای گسترده و باشکوه بسازید که حتی رقیب‌های پیشین نیز مجاب شوند از شما یاری بخواهند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم به افرادی که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند، دسترسی داشته باشیم. اگر می‌خواهید تنها یک کسب و کار محلی داشته باشید، به طور قابل ملاحظه‌ای شانس خود را برای موفّقیت‌های بیش‌تر از بین خواهید برد. درحالی که با استفاده از 7 راه‌کار  ساده و کم‌هزینه، می‌توانید در عرض چند ماه یا چند سال، قلمروِ امپراتوری "برند" خود را به میلیون ها طرفدار گسترش دهید.

=========================

شاید به این مطالب هم علاقه‌مند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟