همکاری مشترک آی‌بی‌ام و ام‌آی‌تی شروع فصلی جدید برای هوش مصنوعی
آزمایشگاه MIT-IBM Watson AI Lab با سرمایه 240 میلیون دلار هوش مصنوعی را به جامعه و اقتصاد می‌برد
بر اساس قراردادی که به تازگی به امضا آی‌بی‌ام و موسسه تحقیقاتی ام‌آی‌تی رسیده دو طرف متعد شده‌اند آزمایشگاه جدیدی را در حوزه هوش مصنوعی راه‌اندازی کنند. آزمایشگاهی که به طور خاص در زمینه الگوریتم‌های هوشمند و تاثیر متقابل آن‌ها بر کسب و کار و اجتماع متمرکز خواهد بود. آزمایشگاه فوق قرار است ظرف مدت ده سال ساخته شود.

1606683296_1_0.gif

این قرارداد در شرایطی به امضا دو طرف رسیده است که آی‌بی‌ام به عنوان یک شرکت خصوصی و ام‌آی‌تی به عنوان یک واحد دانشگاهی در طول این سال‌ها موفق شده‌اند پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذاری را در حوزه هوش مصنوعی به سرانجام برسانند. ام‌آی‌تی تا به امروز شرکت‌های نوبنیان بسیاری را تاسیس کرده است، اما قراردادی که با آی‌بی‌ام منعقد کرده از آن جهت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است که در نوع خود بزرگ‌ترین قراردادی است که میان یک شرکت خصوصی و یک موسسه آکادمیک به امضا رسیده است.

مطلب پیشنهادی

قلم تشخیص سرطان در آینده نزدیک به یاری پزشکان خواهد آمد

این آزمایشگاه که به نام MIT-IBM Watson AI Lab به ثبت رسیده است در قالب شرکتی مستقل به فعالیت خواهد پرداخت و به‌طور خاص مفاهیم پیشرفته هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهد داد. آزمایشگاه فوق قرار است به شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری این موضوع را نشان دهد که از دستاوردها و نوآوری‌های ملموس ارائه شده از سوی هوش مصنوعی می‌توان به شکلی عینی استفاده کرد. آنانتا چاندراکسان از دانشکده مهندسی ام‌آی‌تی در این ارتباط گفته است: «به لحاظ انجام برنامه‌های کاربردی، اهداف مشخصی را ترسیم کرده‌ایم که به دنبال دستیابی به آن‌ها هستیم. به‌طور مثال به دنبال آن هستیم تا تحقیقات جامعی در خصوص شناسایی سرطان انجام دهیم و برای این منظور از هوش مصنوعی در تعامل با رادیولوژی به منظور شناسایی خودکار سرطان پستان استفاده خواهیم کرد.»

آی‌بی‌ام و ام‌آی‌تی گفته‌اند آزمایشگاه فوق بر چهار فاکتور توسعه الگوریتم‌های هوشمند، توسعه صنعت هوش مصنوعی، تحقیق در حوزه پشتیبانی سخت‌افزار از هوش مصنوعی و شناسایی اثرگذاری مثبت هوش مصنوعی بر اقتصاد و اجتماع که همان هوش عمومی است متمرکز خواهد بود. موسسه ام‌آی‌تی در حال حاضر روی دو پروژه دیگر در کنار راه‌اندازی آزمایشگاه MIT-IBM Watson Ai Lab در حال کار است. اولین پروژه The Engine شرکت نوبنیانی است که به دنبال برقراری کانالی برای متصل کردن سازمان‌های تازه تاسیس  به تجهیزات تخصصی، سرویس‌ها و متخصصان است. شرکت نوبنیان دوم پروژه MIT.nano است که قرار است سال آینده میلادی افتتاح شود و در زمینه فناوری نانو و نانوفناوری به فعالیت اشتغال خواهد داشت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟