اینتل متعهد شده فناوری‌های خود را به المپیک بیاورد
لذت بیشتر تماشای بازی‌های المپیک با فناوری‌های پهپاد و VR اینتل
اینتل شریک جدید کمیته بین‌المللی المپیک شد. این شرکت متعهد شده فناوری‌های خود را به رقابت‌های المپیک بیاورد. غول دنیای فناوری با امضای قرارداد جدید به برنامه حامی جهانی بازی‌های المپیک به‌نام "همکار المپیک" (TOP) پیوست. طبق این قرارداد که تا سال 2024 ادامه دارد، اینتل آخرین فناوری‌های خود از جمله پلتفرم‌های 5G، واقعیت مجازی و پهباد را به چهار رویداد المپیک می‌آورد.

1606683296_1_0.gif

«برایان کرزانیچ»، مدیرعامل اینتل در بیانیه خود گفت: "ما قصد داریم در این همکاری نزدیک با خانواده بزرگ المپیک، به به‌کارگیری فناوری‌های گوناگون در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا شتاب بیشتری بدهیم."

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: اولین دوربین واقعیت مجازی گوپرو با قابلیت ضبط ویدیوی 360 درجه
دوربین جدید گوپرو با قابلیت ضبط ویدیوی 360 درجه در راه است

اینتل در کنار چندین شرکت دیگر فرصت‌های بالقوه عظیمی را در استفاده از فناوری جهت بهبود مسابقات ورزشی و سایر زمینه‌هایی که  به نیروی انسانی مربوط می‌شود مشاهده کرده‌اند. از همین رو، به‌تازگی گروه Sports در این شرکت تشکیل شده و دو هدف مهم را درنظر گرفته است: تجزیه و تحلیل داده‌ها در خصوص کارایی نیروی انسانی و دیگری تجارب ویدیویی غوطه‌وری برای تماشاگران مسابقات ورزشی. سال گذشته اینتل با حضور در رقابت‌های "ایکس گیمز"، دوچرخه‌های "بی‌ام‌ایکس" (BMX) را به ماژول‌هایی مجهز کرد تا به کمک آن‌ها داده‌های مربوط به چرخش در هوا، ارتفاع پرش، مسافتی که با پرش طی می‌شود، سرعت و نیروی فرود روی زمین را ردگیری کند. این داده‌ها کمک زیادی به شکل گرفتن یک مشاهده غنی شده برای طرفداران کرد.

حال اینتل، با پیوستن به TOP تصمیم دارد تجارب مشابهی را به بازی‌های المپیک بیاورد. به‌عنوان مثال، فناوری True VR شرکت اینتل امکان نخستین پخش زنده واقعیت مجازی بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی را فراهم می‌کند. همکاری دراز مدت اینتل باعث می‌شود تا شاهد به‌کارگیری فناوری پخش مجدد 360 درجه این شرکت باشیم. این فناوری به تماشاگران کمک می‌کند تا لحظات حساس و خاطره‌انگیز این بازی‌ها را از زوایای مختلف تماشا کنند و لذت ببرند. بینندگان تلویزیونی نیز می‌توانند بازی‌ها را از زاویه‌های مختلف از دید تماشاگران ببینند. مثلا تصور کنید که در خانه خود نشسته‌اید و مسابقه در حال پخش را از زاویه دید صندلی که در ردیف جلوی استادیوم قرار دارد مشاهده می‌کنید.

از طرف دیگر، اینتل قصد دارد پلتفرم‌های 5G خود را در این بازی‌ها به نمایش بگذارد. علاوه بر این، غول فناوری دنیا پشتیبانی فنی و محتوایی برای سرویس‌های پوشش‌دهی المپیک را برای پخش‌کنندگان میزبان بازی‌ها فراهم می‌کند. این پشتیبانی شامل کانال چند پلتفرمی المپیک نیز می‌شود. از دیگر فناوری‌های اینتل ارائه "لایت شو" با استفاده از پهپادهاست. به‌گفته اینتل، این فناوری تصاویری تهیه می‌کند که تا پیش از این نظیر آن‌ها دیده نشده است.

اینتل به‌عنوان شریک TOP از کمیته‌های بین‌المللی المپیک و تیم‌های آن‌ها در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند. این پشتیبانی شامل IOC و برگزارکنندگان بازی‌های المپیک نیز می‌شود. بر طبق این قرارداد، حقوق جهانی اینتل شامل المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ 2018، المپیک تابستانی توکیو 2020، المپیک زمستانی  پکن 2022 و المپیک تابستانی 2024 می‌شود که میزبان آن هنوز انتخاب نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟