دوربین جدید گوپرو با قابلیت ضبط ویدیوی 360 درجه در راه است
گالری عکس: اولین دوربین واقعیت مجازی گوپرو با قابلیت ضبط ویدیوی 360 درجه
دوربین بعدی گوپرو یک دوربین 360 درجه واقعیت مجازی است که احتمالا تا چند ماه دیگر وارد بازار میشود. گوپرو پیش از نمایش این دوربین یک ویدیوی تبلیغاتی را برای آن منتشر کرده بود و حالا این دوربین برای اولین بار در یک رویداد بین‌المللی در معرض دید علاقه‌مندان دنیای دوربین و فناوری قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

در ماه آوریل، وقتی شرکت "گوپرو" برای نخستین بار ویدیوی تبلیغاتی دوربین اکشن 360 درجه "فیوژن" را منتشر کرد، همه علاقه‌مندان دنیای فناوری به‌ویژه دوربین‌ها متعجب و حیرت‌زده شدند. چون معمولا گوپرو علاقه چندانی به انتشار ویدیوهای تبلیغاتی برای محصولاتش ندارد و ترجیح می‌دهد به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی آن‌ها را در رویدادها و همایش‌های مختلف فناوری در نقاط مختلف دنیا معرفی کند. شاید "کارما" تنها محصولی بود که از این قاعده مستثنی بود. اما به هر صورت این ویدیو اطلاعات خیلی زیادی در اختیار طرفدارانش قرار نداد و تا حدود زیادی مبهم بود. تنها چیزی که می‌شد از آن فهمید این بود که محصول جدید قرار است فصل پاییز سال جاری وارد بازار شود، رزولوشن آن 5.2K است و دارای یک قابلیت و ویژگی جدید به‌نام "اُورکپچر" (OverCapture) است که به کاربر اجازه می‌دهد تا یک ویدیوی معمولی را به شکل کروی درآورده و نمایش دهد.

مطلب پیشنهادی

پردازنده‌های جدید ARM معرفی شدند: منتظر AI و VR در نسل بعدی اسمارت‌فون‌ها باشید

بالاخره گوپرو تصمیم گرفت اطلاعات بیشتری را منتشر کند. در واقع، گوپرو از رویداد Mountain Games که حامی مالی آن‌هم است به‌عنوان پتلفرمی برای نمایش این محصول جدید استفاده کرده و آن را برای نخستین بار مقابل دیدگان جهانیان قرار داده است. با نگاه به اولین ویدیوی تبلیغاتی دوربین جدید تا حدود زیادی با ظاهر آن آشنا شده بودیم. باید اذعان داشت که از این نظر تفاوت چندان زیادی با مدل Hero5 Black ندارد. بدنه خارجی آن به رنگ خاکستری مفرغی است و لبه‌های آن به شکلی طراحی شده که به راحتی در دست جا می‌گیرد و قابل کنترل است. ولی تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد. اول از همه و شاید مهم‌ترین آن است که دوربین فیوژن دارای دو لنز است، یکی در جلو و دیگری در پشت.

دوم این‌که اندازه آن کمی بزرگ‌تر از Hero5 Black است، برخلاف ویدیوی اولی که این تصور را در ذهن به‌وجود می‌آورد که با یک دوربین مستطیل شکل روبرو هستیم، فیوژن کاملا مربعی شکل است. هر دو لنز داخل بدنه دوربین تعبیه شده‌اند و خبری از لبه‌های محافظت کننده مربعی و تخت که معمولا در دوربین‌های گوپرو می‌بینیم نیست. مهم‌ترین دلیل حذف این ویژگی امکان ثبت تصاویر با وسعت دید 180 درجه است. نمونه‌ای که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید نسخه پیش تولید این دوربین است ولی گوپرو تأکید کرده که طراحی نهایی همین است.

مطلب پیشنهادی

موفقیت پوکمون‌گو،  واقعیت افزوده را به کجا می‌برد؟
پس از موفقیت فوق‌العاده پوکمون گو

به‌رغم دو لبه مساوی که در فیوژن می‌بینیم، یکی از آن‌ها دارای نمایشگر LCD کوچکی است که کاربرد آن در نشان دادن مودی است که دوربین در آن قرار دارد. مانند همیشه دکمه‌های پاور و نور روی این دوربین طراحی شده است. هنوز در مورد باتری این دوربین چیزی نمی‌دانیم و به‌نظر باید مدت دیگری صبر کنیم. برای دیدن عکس‌های این دوربین خاص گالری زیر را مشاهده کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟