منتظر پرچمداران جدید برند نوکیا باشید
نوکیا با معرفی دو گوشی قدرتمند سال 2017 را آغاز می‌کند + گالری عکس
به نظر می‌رسد که نوکیا حساب ویژه‌ای روی سال 2017 باز کرده و قصد دارد که به زودی خود را به عنوان یک رقیب جدی برای سایر شرکت‌های فعال در صنعت موبایل اثبات کند. طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا نوکیا در سه ماه نخست سال 2017 از دو گوشی پرچمدار جدید پرده‌برداری خواهد کرد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این موضوع داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

نوکیا شرکت فنلاندی است که تقریبا همه ما با آن آشنایی دارید. نوکیا بعد از سال‌ها دوری از صنعت موبایل، رسما اعلام کرد که در سال 2017 به این صنعت باز می‌گردد و شروع به تولید و عرضه گوشی‌های اندرویدی می‌نماید. شرکت HMD Global هم اکنون کمپانی است که نوکیا تحت قراردادی با این شرکت، مجوز فروش گوشی‌های هوشمند برند خود را به آن واگذار کرده است. شرکت HMD هم به تازگی عنوان داشته که در سه ماه اول سال 2017 گوشی‌های جدیدی تحت عنوان برند نوکیا را روانه بازار خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

آیا خرید گوشی‌های چینی انتخاب درستی است؟
چرا نگرانی در قبال خرید گوشی‌های ساخت چین بی‌معناست!

پیش‌بینی می‌کنیم که گوشی‌های مورد نظر در جریان کنگره جهانی موبایل سال 2017 یا همان رویداد MWC 2017 معرفی شوند. این رویداد طی ماه فوریه برگزار می‌شود و احتمالا نوکیا در آن حضور پیدا می‌کند. به تازگی شاهد انتشار جزئیات مرتبط با دو گوشی جدید برند نوکیا بودیم که احتمالا هر دوی آن‌ها طی سه ماه نخست سال 2017 معرفی خواهند شد. یکی از این دو گوشی نوکیا پی (Nokia P) نام دارد و گوشی دیگر نوکیا سی 1 (Nokia C1) خطاب شده و رندرهای متعددی از آن منتشر گردیده که در انتهای مقاله قادر به مشاهده این رندها خواهید بود.

با گوشی هوشمند نوکیا پی شروع می‌کنیم که به تازگی تصویری از آن منتشر شده و گفته می‌شود که پرچمدار سال 2017 شرکت نوکیا خواهد بود. تصور منتسب به این محصول را در عکس فوق مشاهده می‌کنید. گفته شده که این گوشی هوشمند از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 کوالکام بهره‌مند می‌شود. رم آن 6 گیگابایتی است و دوربین اصلی دستگاه 23 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین گفته شده که صفحه نمایش گوشی نوکیا پی وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD دارد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد گوشی هوشمند نوکیا پی ارائه نشده است.

اما نوبت به گوشی هوشمند نوکیا سی 1 می‌رسد که رندرهای متعددی از آن منتشر شده و در گالری انتهای مقاله قابل مشاهده است. گفته شده که این گوشی هوشمند هم طی سه ماه اول سال 2017 معرفی می‌شود. کاملا مشخص است که با توجه به عکس‌های ارائه شده، گوشی هوشمند نوکیا سی 1 به دوربین دوگانه مجهز می‌شود. پورت یواس‌بی نوع سی (USB Type C) در این محصول ارائه می‌شود و باتری دستگاه ظرفیت 3210 میلی آمپر ساعتی دارد. دوربین دوگانه این گوشی احتمالا از دو سنسور 16 و 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و سنسوری 5 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی آن در نظر گرفته خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی گوشی هوشمند نوکیا سی 1 می‌توان به تراشه اسنپدراگون 830 کوالکام، رم 4 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید 7 نوقا و چراغ فلش LED سه گانه اشاره کرد. همچنین به نظر می‌رسد که این محصول از نظر ظرفیت حافظه داخلی در سه نسخه مختلف و با ظرفیت‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شود. متاسفانه در حال حاضر نمی‌توانیم به طور قطع مدعی شویم که صحت خبرهای فوق تایید شده هستند. با این حال بدون تردید نوکیا برای سال 2017 و بازگشت خود به صنعت موبایل برنامه‌ریزی دقیقی‌ دارد و استارت این عمل با معرفی گوشی‌های جدید این شرکت فنلاندی در سه ماه نخت سال 2017 زده می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟