آلفابت در گسترش امپراطوری گوگل موفق بوده است
پس از گذشت چند ماه از تشکیل هلدینگ گوگل، گزارش مالی‌ سه ماهه اول 2016 آلفابت منتشر شده است و کسب 20 میلیارد دلار نشان می‌دهد که تفکیک پروژه‌‌های جدید و در حال اجرای گوگل، سیاستی هوشمندانه بوده که علاوه بر ایجاد زمینه‌های لازم برای تحقق ایده‌های نوین، درآمد طرح‌های جاری آلفابت را نیز به‌شدت افزایش داده است.

1606683296_1_0.gif

 اگرچه هزینه‌های انجام‌شده آلفابت برای ورود به حوزه‌‌ کسب‌و‌کارهای نو بسیار چشمگیر است، گزارش مالی جدید این هلدینگ تأیید می‌کند که موتور جست‌و‌جوی گوگل بیشترین سود و اعتبار را برای سهام‌داران آلفابت به ارمغان آورده است. اما هوش مصنوعی و پردازش ابری، پروژه‌هایی هستند که آلفابت سرمایه زیادی را به آن‌ها اختصاص داده است.

پردازش ابری آلفابت، زمینه مناسب و بی‌بدیلی را برای فعالیت‌های سودآور شرکت‌های تجاری ایجاد می‌کند و ارائه این خدمت نوین، آلفابت را از سایرین متمایز خواهد کرد. ساندرا پیچای، مدیر‌عامل گوگل، می‌گوید: «سال‌های زیادی است که بر روی پردازش ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ امروز به جایی رسیده‌ایم که هزینه‌ها و فعالیت‌هایمان به موفقیت کامل نزدیک شده‌اند. ما آموخته‌ایم که سرمایه‌های خود را چگونه مدیریت کنیم و از آن‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان استفاده کنیم.» به نظر می‌رسد که مهم‌ترین هدف آلفابت، متقاعد ساختن مشتریانی است که هم‌اکنون از سرویس‌های ابری دیگر رقبا چون آمازون و مایکروسافت استفاده می‌کنند. نت‌فلیکس یکی از ارائه دهندگان سرویس آنلاین ویدئو است که روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد.

پیچای همچنین از «هوش مصنوعی» به‌عنوان یکی از پروژه‌های جاری گوگل یاد کرده و ضمن اشاره به موفقیت‌‌های چشمگیر پروژه هوش مصنوعی آلفاگو می‌گوید: «از سال‌‌های گذشته تاکنون، هزینه‌‌های بسیاری را روی هوشمندسازی ماشین‌ها انجام داده‌ایم و معتقدیم که در آینده نزدیک، هوش مصنوعی برگ برنده گوگل برای پیروزی بر رقبا خواهد بود.» به نظر می‌رسد که تقسیم گوگل به بخش‌های مختلف و ایجاد هلدینگی منسجم باعث شده است علاوه بر تمرکز بر پیاده‌سازی ایده‌های جدید، ضریب نفوذ و سود گوگل در میان تجارت‌‌های بزرگ و کوچک به‌شدت افزایش یابد. به جز موتور جست‌وجوی گوگل، آلفابت هم‌اکنون مدیریت شش بخش کالیکو، نست، سایدواک لبز، گوگل‌ایکس، فایبر و کپیتال را نیز بر عهده دارد.

===============================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟