در برنامه ششم توسعه
پهنای باند اینترنت ایران به 100 ترابیت بر ثانیه می‌رسد
برات قنبری، معاون وزیر ارتباطات از ارتقاء پهنای باند کشور از ۴ به ۱۰۰ ترابیت بر ثانیه در برنامه‌ ششم توسعه اطلاع داد. وی همچنین ارزش بازار فناوری اطلاعات کشور را 34 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

1606683296_1_0.gif

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برنامه‌ها و اهداف مشخص‌شده در برنامه‌ ششم توسعه‌ کشور گفت: «افزایش ظرفیت پهن‌باند شبکه ملی اطلاعات از ۴ به ۱۰۰ ترابیت، افزایش محتوای بومی، ارتقای دانش فنی در زمینه فناوری‌های پیشرفته، افزایش ارائه خدمات نوین، توسعه‌ی خدمات فناوری در روستاها و بومی‌سازی دانش فنی در برنامه‌ی ششم توسعه دیده شده است. پهنای باند شبکه‌ ملی ارتباطات در برنامه‌ هفتم توسعه‌ کشور هم به ۱۰۰۰ ترابیت بر ثانیه خواهد رسید. پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط وزارت ارتباطات دیده شده که از این میزان، ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و ۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی تأمین خواهد شد.»

برات قنبری در مورد ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: «۳۴ هزار میلیارد تومان سهم بازار فناوری اطلاعات کشور است که از این میان، سهم ارتباطات بیش از ۷۰ درصد و سهم فناوری اطلاعات کمتر از ۲۵ درصد است. البته بر اساس استانداردهای جهانی و فضایی که در کشور موجود است می‌توانیم تا ۳ برابر، افزایش سهم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم. سهم‌ فناوری اطلاعات در دنیا ۴۰ درصد از بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و سهم ارتباطات دنیا ۶۰ درصد است که در کشور ما سهم فناوری اطلاعات تاکنون کمتر از ۲۵ درصد بوده است و این میزان باید افزایش یابد. سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی (GDP) برابر ۲.۷ است که در برنامه‌ ششم توسعه، به ۴ درصد خواهد رسید.»

قنبری درخصوص استفاده از تلفن همراه گفت: «‌استفاده از ابزار همراه در دنیا اهمیت بسیار دارد و استفاده از نسل پنجم ارتباطات نیز در این میان آغاز شده است. دوره‌ بعدی، دوره‌ Open Cloud است و این مبحث تنها در فناوری اطلاعات و دیجیتال مطرح نیست و استفاده از فضای ابری در ادبیات توسعه مطرح است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟