هشدار رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی
با کم‌فروشان پهنای‌باند برخورد می‌شود!
حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نسبت به هرگونه تخلف اپراتورهای ارتباطی در زمینه اختصاص میزان پهنای باند تعیین شده به مشترکان هشدار داد. طبق این اخطار، با اپراتورهای ارتباطی که به هر شکلی در ارائه پهنای باند کم‌فروشی کنند، برخورد شده و دستور توقف فروش آن اپراتور نیز صادر می‌شود.

1606683296_1_0.gif

فلاح جوشقانی با استناد بر مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از حذف گزینه ضریب اشتراک یک به هشت که در مصرف پهنای باند اینترنت خبر داد و گفت: «تا پیش از این در تخصیص پهنای باند شک و شبهه ضریب اشتراک وجود داشت و میزان سرعت اینترنت کاربران، با تحلیل‌هایی در مورد اشتراک میزان پهنای باند همراه بود. این به این معنی است که اگر تا پیش از این، سرویس دهنده اینترنت، پهنای باند را بین یک تا ۸ کاربر به اشتراک می گذاشت؛ اما هم اکنون باید به همان سرعت درخواستی مشترک، به وی سرویس دهد.»

به گزارش مهر، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای اینترنت ملزم به رعایت حداقل‌ها در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران هستند، خاطرنشان کرد: «در صورتی که این اپراتور مطابق با پروانه عمل نکنند و کمتر از حد انتظار، پهنای باند اینترنت به کاربر اختصاص دهند، به آنها اخطار داده و حتی دستور توقف فروش می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم اپراتور متخلف، نسبت به فروش سرویس اقدام کند.»

وی با تاکید براینکه این گزینه در جهت افزایش کیفیت سرویس اینترنت به کاربران خانگی و تجاری درنظر گرفته شده است، ادامه داد: «در پروانه اپراتورهای جدید اینترنت (FCP ) و شرکت مخابرات ایران، این موضوع قید شده است و برای اپراتورهای موبایل نیز به زودی شاخصی برای تخصیص پهنای باند مناسب به کاربران اینترنت موبایل، تعریف می شود. این دیده شده است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟