وزیر ارتباطات ایران از شرکت اریکسون سوئد بازدید کرد
بعد از اورنج و نوکیا و سامسونگ؛ اریکسون هم علاقه‌مند حضور در بازار مخابرات ایران است!
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به دعوت از مقامات سوئدی در استکهلم به سر می‌برد، از شرکت اریکسون بازدید به‌عمل آورد. واعظی در این دیدار بر گسترش همکاری با شرکت اریکسون با توجه به ظرفیت‌های داخلی، انتقال تکنولوژی و تولید محتوای بومی در ایران تأکید کرد. مدیر عامل اریکسون نیز از تمایل این شرکت برای ادامه همکاری در زمینه‌های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده خبر داد.

1606683296_1_0.gif

مدیرعامل شرکت اریکسون ضمن تمجید از پیشرفت‌های ایران در حوزه الکترونیک و ICT گفت: «این شرکت بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در بازار ایران در زمینه مخابرات و ارتباطات آغاز کرده است و ایران یکی از طرف‌های اصلی و مورد اعتماد این شرکت به حساب می‌آید. اریکسون مایل است تا در زمینه‌های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده با زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری لازم را به‌وجود بیاورد.»

مطلب پیشنهادی

اولین اپراتور مجازی تلفن همراه ایران معرفی شد

وزیر ارتباطات و فناوری ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و سیاست‌های دولت در توسعه فناوری‌های نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: «علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه، نیازهای جامعه نیز رو به افزایش است و به این ترتیب سرمایه‌گذاری در این صنعت توسط بخش خصوصی و دولتی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین نیاز اساسی جامعه رو‌به‌رشد ایران است. برای ادامه همکاری با اریکسون، ابتدا باید به نیازها و ظرفیت‌های بازار ایران و بعد از آن باید به مساله بومی‌سازی و تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار بومی توجه کرد. عملیاتی کردن این مهم با انتقال تکنولوژی، حمایت‌های مالی و بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟