27/05/1397 - 14:40
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از بیل گیتس تا رایانش ابری
در هفته گذشته مطالب شبکه‌ای پربازدیدترین مقالات سایت شبکه بودند. پند های بیل گیتس در رتبه یک پربازدیدها قرار گرفت و مقالات رایانش ابری نیز بیشترین بازدید را داشتند. در ادامه نگاهی میکنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته.

سیزده نقل قول معروف از بنیان‌گذار مایکروسافت

ثروت بنیان‌گذار مایکروسافت از مرز 92.9 میلیارد دلار عبور کرده است. اما چند نکته جالب توجه در خصوص این فرد موفق وجود دارد. اول آن‌که بیل گیتس عادت ندارد پول زیادی خرج لباس خریدن کند. دوم آن‌که علاقه چندانی به خریدن جواهرات ندارد.، در مقابل علاقه زیادی به مسافرت دارد. اما مهم‌ترین نکته در ارتباط با آقای بیل گیتس در ارتباط با نحوه هزینه کردن بخشی از سرمایه او وجود دارد. بنیادی که او همسرش پایه‌گذار آن هستند هر ساله نزدیک به 4 میلیارد دلار به مناطق فقیر کمک مالی می‌کند. فاینانشیال تایمز روزگاری در خصوص بیل گیتس نوشت: «با استفاده از خودکار و دسته چک بانکیش، گیتس می‌تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی و معیشت افراد گذاشته و زندگی آن‌ها را متحول سازد. تا امروز در بخش خصوصی تاریخ چنین فردی را به خود ندیده است.»

ادامه مطلب


هفت روتر برتر مناسب VoIP در سال 2018

اجازه دهید با این سوال شروع کنیم: «آیا برای برقراری تماس صوتی روی شبکه‌های بی‌سیم به روترهایی با ویژگی خاصی نیاز است؟» جواب مثبت است. روترهای سنتی موجود در بازار نمی‌توانند جوابگوی نیازهای VoIP شما روی وای‌فای باشند. روترهای سنتی فاقد تنظیماتی برای نصب و پیکربندی استاندارد و ترافیک VoIP روی شبکه هستند. اگر کیفیت تماس تضمین نشود و مرتب شاهد قطع و وصل شدن تماس صوتی باشیم یا این‌که نویز و سروصداهای مزاحمی همراه باشد؛ کاربران ناامید می‌شوند و اگر کسب‌وکاری بر اساس VoIP فعالیت می‌کند؛ قطعا شکست خواهد خورد.

ادامه مطلب


13 نکته مهمی که پیش از خرید گوشی دست دوم باید به آن‌ها توجه کنید

شکی نیست که خرید گوشی دست دوم بسیار مقرون به‌صرفه است و بودجه کمتری برای آن نیاز است. اما اگر پیش از خرید یک گوشی دست دوم به چند مورد مهم و اساسی توجه نکنید می‌تواند هزینه خیلی بیشتری نسبت به خرید گوشی نو روی دست‌تان بگذارد. در این مقاله، چند نکته مهمی که حتما باید چک کنید و احتمالا نمی‌دانید که باید پیش از خرید یک گوشی دست دوم این کار را بکنید به‌شما معرفی می‌کنیم.

ادامه مطلب


مزایا و معایب سیستم‌های مش وای‌فای

شاید یک سال پیش، صحبت از سیستم‌های مش وای‌فای در ایران بیهوده بود، ولی اکنون چندین برند تولیدکننده محصولات شبکه، روترهای مش وای‌فای خود را وارد بازار ایران کرده‌اند. پس، به روزی نزدیک می‌شویم که باید میان خرید یک روتر قدرتمند دو بانده یا سه بانده نسل جدید یا یک سیستم مش وای‌فای، دست به یک انتخاب بزرگ بزنیم. بهتر است کمی بیشتر با این سیستم‌ها آشنا شده و مزایا و معایب جدیدترین راه‌حل وای‌فای دنیا را بسنجیم!

ادامه مطلب


OLED را فراموش کنید: آینده از آن تلویزیون‌های نقطه کوانتومی است

قرار بود آینده دستگاه تلویزیون ساده باشد. قرار بود در آینده‌‌ای نزدیک LCD‌ها منسوخ شوند و جای خود را به نمایشگرهای شفاف‌تر، واضح‌تر و بسیار باریک‌تر OLED بدهند؛ اما مشخص شد که آینده تلویزیون‌ها (لااقل آینده نزدیک آن‌ها) قرار نیست آن‌چنان هم ساده باشد؛ اما مطمئنا درخشان‌تر خواهد بود. اما دلیل آن چیست؟ پاسخ این پرسش در فناوری قدرتمندی به نام نقطه‌های کوانتومی‌ (Quantum dots) مستتر شده است. فناوری‌ای که وعده داده آینده تلویزیون‌ها را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

ادامه مطلب


چطور می‌توانیم حافظه اصلی کامپیوتر را آزمایش و سلامت آن‌را ارزیابی کنیم؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات سخت‌افزاری کاربران در ارتباط با حافظه اصلی کامپیوتر است. ناپایداری یا وجود باگ روی هر یک از ماژول‌های رم باعث می‌شود تا سیستم به شکل ناگهانی قفل کرده و داده‌های ذخیره نشده همگی پاک شوند. اما چطور می‌توانیم مشکلات سخت‌افزاری حافظه اصلی کامپیوتر را شناسایی کنیم؟ ویندوز 10 مجهز به ابزار قدرتمندی است که Memory Diagnostics Tools نام دارد. این ابزار به منظور شناسایی مشکلات حافظه اصلی به کار گرفته می‌شود. راهکارهای مختلفی برای به‌کارگیری این ابزار وجود دارد که در این مقاله با سه مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب


تقسیم‌بندی سرورها چگونه به افزایش کارایی مراکز داده می‌انجامد؟

صنعت فناوری اطلاعات به دنبال راهی برای بهینه‌تر کردن عملکرد مراکز داده است. یکی از رویکردها، بازنگری در معماری و نحوه ساخت سرورهای پردازشی است. تقسیم‌بندی سرورها (Server Disaggregation) یکی از راهکارهایی است که در این نوشتار آن را بازگو خواهیم کرد.

ادامه مطلب


راهنمای خرید ماوس کامپیوتر: 8 نکته‌ای که باید بدانید

اغلب کاربران کامپیوتر وقتی به‌فکر ارتقای دستگاه خود می‌افتند به‌تنها موردی که اصلا اهمیت نمی‌دهند ماوس است. چرا؟ چون ظاهرا همه ماوس‌ها شبیه هم هستند. اما واقعا این‌طور نیست!

ادامه مطلب


سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل نمونه‌ای موفق از یک کسب‌وکار ابری

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال نشان داد تا چه اندازه در زمینه به‌کارگیری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف دنیای فناوری توانمند شده است. رزرو یک میز در رستورانی شلوغ توسط چت‌بات‌ هوشمند گوگل که قادر است ارتباطی زنده با مسئول پذیرش رستوران برقرار کند، تنها نمونه کوچکی از توانمندی گوگل در این زمینه است. این قابلیت منحصربه‌فرد نشان داد، گوگل مصمم است از هوش مصنوعی برای تبدیل سرویس‌های سنتی به سرویس‌های خودکار و هوشمند استفاده کند.

ادامه مطلب


بهترین اپلیکیشن رایگان طراحی، نقاشی و گرافیک برای اندروید

اگر اهل کارهای هنری هستید و دوست دارید هنر خود را گوشی اندرویدی که در دست دارید نشان دهید در این مطلب شما را با چند نمونه از بهترین اپ‌های نقاشی و طراحی سال 2018 آشنا می‌کنیم. حتی، به‌کمک این اپ‌ها می‌توانید مهارت‌های نقاشی خود را بیشتر کنید.

ادامه مطلب


چگونه مشکلات مربوط به بوت لودر ویندوز را برطرف کنیم

دانلود کنید: کتاب بلاک‌چين برای تازه‌كارها

ایسوس

نظر شما چیست؟