21/07/1397 - 12:51
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از فناوری آینده تا خانه تام کروز!
در هفته گذشته مطالب تحلیلی پربازدیدترین مقالات سایت شبکه بودند و مثل همیشه مطالب ترفندی نیز در لیست 10 مطلب برتر هفته جای گرفت. در ادامه مروری می‌کنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

1606683296_1_0.gif

این 9 فناوری زندگی ما را زیر و رو کرده و خواهند کرد

حتا اگر بخواهیم به دنیای فناوری پشت کرده و درب‌ها را به روی آن ببندیم بازهم محصولات هوشمندی که نه تنها آسودگی خاطر را برای ما به ارمغان می‌آورند، بلکه سلامت فردی ما را بهبود می‌بخشند ما را مجبور خواهند کرد که به دنیای فناوری روی خوش نشان دهیم. فناوری‌هایی که روزگاری در فیلم‌ها نظاره‌گر آن‌ها بوده‌ایم، اکنون در دنیای فناوری به کار گرفته می‌شوند. در ادامه با 9 فناوری آشنا خواهید که برخی از آن‌ها اکنون در زندگی روزمره ما استفاده می‌شوند و برخی دیگر نیز تا چند سال آینده به کار گرفته خواهند شد.

ادامه مطلب


نگاهی به گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال + گالری عکس

 اصلی‌ترین محور کنفرانس گوگل رونمایی گوگل از پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال بود. گوشی‌هایی که گوگل امروز از آن‌ها رونمایی کرد، این پتانسیل را دارند تا سایر پرچم‌داران را به چالش بکشند.

ادامه مطلب


چگونه بهترین عملکرد روتر را به دست آوریم؟

در مطلب پنج کاری که پس از خرید یک روتر جدید باید انجام دهید به نکات مهمی اشاره کردیم که پس از خرید روتر باید به آن‌ها توجه کنید. اما در این مقاله قصد داریم نکاتی را یادآور شویم که اجازه می‌دهند فرآیند استریم کردن پهنای باند را به شکل دقیقی میان سایر تجهیزات مدیریت کنید. رویکردی که اجازه می‌دهد پهنای باند اینترنت را به شکل هوشمندانه به سمت دستگاه‌هایی روانه کنید که در زمان کار با آن‌ها به اینترنت بیشتری نیاز دارند.

ادامه مطلب


اگر مقوله امنیت برای شما اهمیت دارد این 10 توزیع لینوکسی برای شما است

لینوکس به لطف منبع باز بودن دارای توزیع‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها برای مقاصد خاصی استفاده می‌شوند. در حالی که ردهت و اوبونتو جزء محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین توزیع‌ها هستند، اما در عمل شاهد هستیم که یکسری توزیع‌ها با متمرکز شدن روی مباحثی همچون امنیت و حریم خصوصی روانه بازار شده‌اند. توزیع‌های امنیتی با توجه به این‌که روی مباحثی همچون رمزگذاری داده‌ها متمرکز هستند این پتانسیل را دارند تا از داده‌های کاربران به بهترین شکل محافظت کنند. بر همین اساس در این مقاله با 10 مورد از بهترین‌ها آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب


میانگین سنی کارمندان شرکت‌های برتر فناوری چند سال است؟

سیلیکون ولی تنها به ارائه ایده‌های ناب و عرضه فناوری‌های نوین شهرت ندارد. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های سیلیکون ولی به جوان‌گرایی آن باز می‌گردد. اگر به سال 2007 میلادی باز گردیم، مارک زاکربرگ را مشاهده می‌کنیم که نمونه موفقی از یک جوان با استعداد بود. زاکربرگ جمله معروفی دارد که می‌گوید: «افراد جوان همواره باهوش هستند.»

ادامه مطلب


چگونه از طریق کامپیوتر پیامک ارسال کنیم؟

اپ “Your Phone”، یک اپ جدید در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 است که هم اکنون در دسترس شما قرار دارد و اگر گوشی شما اندرویدی باشد می‌توانید از طریق کامپیوتر شخصی خود پیامک بزنید و به راحتی به عکس‌ها دسترسی داشته باشید. در آینده حتی می‌توانید کل صفحه نمایش گوشی همراه خود را در کامپیوتر شخصی ویندوز 10 خود قرینه (mirror) نمایید و اعلان‌های گوشی را در کامپیوتر ببینید.

ادامه مطلب


چرا مدل آبشاری هنوز جزو برترین متدولوژی‌های دنیای نرم‌افزار است؟

دنیای نرم‌افزار با طیف گسترده‌ای از متدولوژی‌های نرم‌افزاری احاطه‌شده که برخی از این مدل‌ها بنیادین بوده و در حقیقت زیربنایی برای مدل‌های پس از خود شده‌اند. زمانی‌که صحبت از متدلوژی‌های نرم‌افزاری به میان می‌آید، کمتر منبعی را پیدا می‌کنید که اشاره‌ای به مدل آبشاری نداشته باشد. درحالی‌که قدمت این مدل توسعه نرم‌افزار بالا است، اما هنوز هم از سوی شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود.

ادامه مطلب


RISC-V: پاسخ اپن‌سورس به چالش‌های صنعت تراشه

طراحان تراشه با چالشی مواجه هستند؛ فرآیند کند ساخت مدارهای پردازشی که نیازمند سال‌ها تحقیق و توسعه است و در مقابل، رشد سریع حوزه نرم‌افزار، طراحان سخت‌افزار را به دردسر انداخته است چون آن‌ها در پیش‌بینی وظایفی که در آینده بر دوش سخت‌افزارهایشان گذاشته خواهد شد با دشواری‌های زیادی روبه‌رو هستند. ممکن است برای طراحی و توسعه یک معماری پردازشی جدید، میلیون‌ها دلار خرج شود و سال‌ها زمان صرف شود ولی نتیجه آن چیزی نباشد که انتظار می‌رفت و این، ریسک بزرگی در چنین سرمایه‌گذاری هنگفتی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب


با ۱۰ الگوی پراستفاده و مهم معماری نرم‌افزار آشنا شوید

تاکنون از خود سوال کرده‌اید سامانه‌های سازمانی در مقیاس وسیع چگونه طراحی می‌شوند؟ سیستم‌عاملی که امروزه از آن استفاده می‌کنید، چطور ساخته‌شده است؟ در پاسخ به پرسش‌های فوق باید بگوییم پیش از آن‌که فرآیند توسعه نرم‌افزارها آغاز شود، تیم‌های نرم‌افزاری ابتدا الگوی معماری نرم‌افزار متناسب با پروژه خود را انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود و در هیچ‌کدام از مراحل توسعه تیم مجبور نخواهد شد. به‌واسطه یک تصمیم اشتباه به عقب بازگشته و همه‌چیز را از ابتدا آغاز کند. در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین الگوهای معماری نرم‌افزار را که در حال حاضر از سوی سازمان‌های بزرگ به کار گرفته می‌شوند، به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب


گالری عکس: تور ویلای ۵۹ میلیون دلاری تام کروز در کلرادوی آمریکا که برای فروش گذشته شده

ویلای 59 میلیون دلاری تام کروز تنها 12 دقیقه با شهر تاریخی Telluride فاصله دارد. این مخفی‌گاه 298 هکتار مساحت دارد و اطراف آن توسط تپه‌های زیبا پوشیده شده و شامل مسیرهای زیبای مخصوص پیاده روی در جنگل، اصطبل‌های متعدد و حتی یک هلی‌پد شخصی می‌شود.

ادامه مطلب

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟