05/03/1397 - 14:10
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از مهندسی شبکه تا هوش مصنوعی
در هفته گذشته مقاله «مهارت‎هایی که یک مهندس شبکه در سال جدید به آن نیاز خواهد داشت» پربازدیدترین مطلب سایت شبکه بود و مطالب شبکه، امنیت، موبایل، راهنمای خرید و موفقیت نیز در لیست 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته قرار گرفت.

1606683296_1_0.gif

مهارت‎هایی که یک مهندس شبکه در سال جدید به آن نیاز خواهد داشت

به طور میانگین وظایف شغلی محول شده به مهندسان شبکه سازمان‎ها و شرکت‎های بزرگ در طول زمان به طور فزاینده در حال تغییر بوده است. در گذشته کارها بر اساس ضوابط و قوانین ثابت و مشخص برای مدیریت نقل و انتقال بسته‎های داده از نقطه الف به نقطه ب صورت می‎گرفت و رفته رفته به مدیریت سرورها و زیرساخت‎های ذخيره‌سازی داده تکامل پیدا کرد. این روند در سال جدید نیز به مهندسان شبکه‎ای نیاز دارد که با گسترش سطح مهارت‎های خود بتوانند یک شبکه را به‌سمت اهداف تجاری آن هدایت کنند.

ادامه مطلب


پنج عامل مخربی که باعث کندی شبکه وای‌فای می‌شوند

به‌کارگیری پروتکل‌های قدیمی، هم‌پوشانی کانال‌ها و نرخ انتقال پایین داده‌ها از رایج‌ترین عوامل هستند که باعث خواهند شد شبکه وای‌فای شما کند شود. اما نگران نباشید در این مقاله به شما خواهیم گفت شبکه‌های وای‌فای چرا کند می‌شوند و چگونه می‌توانید مشکلات مربوط به کارایی پایین را برطرف کنید.

ادامه مطلب


Google Maps در مقابل Waze کدامیک بهتر هستند؟

برای آن‌که بتوانیم این دو برنامه قدرتمند در زمینه مسیریابی را ارزیابی کنیم، باید فاکتورهایی همچون ناوبری، پیدا کردن سوژه‌ها روی نقشه و سایر قابلیت‌ها را ارزیابی کنیم تا در نهایت به یک جمع‌بندی واحد برسیم. در حالی که گوگل برنامه ویز را خریداری کرده است، با این حال هنوز هم این دو برنامه در برخی زمینه‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

ادامه مطلب


گوشی آب خورده را با انجام این ده کار به‌سادگی احیاء کنید

اگر گوشی شما داخل آب افتاده و به‌قول معروف حسابی آب خورده است اصلا وحشت نکنید! اگر خیلی سریع عمل کنید و به‌موقع گوشی را از داخل آب بیرون بیاورید به‌احتمال زیاد می‌توانید از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید. در مطلب امروز، قصد داریم تا شیوه خشک کردن گوشی و احیای دوباره آن‌را به‌شما آموزش دهیم.

ادامه مطلب


چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد؟

ADSL در مقابل VDSL، این پرسش اغلب مربوط به زمانی است که شما قصد استفاده از اشتراک اینترنت پهن باند را دارید. نیاز به اتصال اینترنت پر سرعت به دلیل افزایش حجم داده‌های تبادل شده از جمله استریم HD و نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت در خانه و محل کار همیشه وجود داشته است و هر چه سرعت بیشتر باشد کاربر نهایی نیز راضی‌تر خواهد بود. برای فراهم کردن یک اینترنت پر سرعت خدمات دهندگان اینترنت دو فناوری ADSL و VDSL را ارائه می‌کنند. اصلی‌ترین تفاوت این دو در این است که VDSL نسبت به ADSL سرعت بسیار بیشتری را ارائه می‌کند.

ادامه مطلب


راهنمای خرید یک میلیونی: پانزده گوشی برای خرید +یک گوشی برای نخریدن!

بله. ما انتظار داشتیم که اوضاع بازار موبایل بعد از قضیه اجرایی شدن طرح رجیستری دچار آشفتگی شود؛ اما حقیقتا حتی منِ بدبین هم دیگر حدس نمی‌زدم اوضاع تا این حد وخیم شود. همه مسئولان هم معتقدند همه چیز مناسب است و مردم باید با این قیمت‌ها کنار بیایند؛ چون «عادلانه» است.

ادامه مطلب


افراد معمولی چگونه به افرادی خارق‌العاده تبدیل می‌شوند

ایلان ماسک می‌گوید: " به نظر من این امکان وجود دارد که آدم‌های معمولی به آدم‌های خارق‌العاده‌ای تبدیل شوند." اکثر ما ایلان ماسک را یک فرد استثنایی در میان آدم‌های معمولی این کره خاکی می‌دانیم. اما خود او هم باور دارد که هر فرد معمولی می‌تواند به یک انسان خارق‌العاده تبدیل شود.

ادامه مطلب


چگونه می‌توانیم از ویروسی شدن گوشی اندرویدی مطلع شویم؟

این روزها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها همانند کامپیوترهای شخصی به آسیب‌پذیری‌های مختلفی آلوده شده‌اند. آسیب‌پذیری‌هایی که به بدافزارها اجازه می‌دهند به درون گوشی‌های هوشمند نفوذ کرده و اطلاعات شخصی کاربران را از حساب‌های کاربری آ‌ن‌ها به سرقت ببرند. گوشی هوشمند شما نقش دروازه‌ای را دارد که به هکرها اجازه می‌دهد به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند. بدافزارها در اغلب موارد برای دستیابی به اطلاعات بانکی، سرقت گذرواژه حساب‌ها و ایمیل‌ها درون گوشی کاربران نصب می‌شوند.

ادامه مطلب


اگر به این چهار هشدار امنیتی در وب توجه نکنید به دردسر خواهید افتاد

در زمان ورود به فضای مجازی و بازدید از سایت‌های مختلف هر زمان مرورگر یا سیستم‌عامل پیغام یا هشدار امنیتی به شما نشان دادند باید به دقت علت نمایش این پیغام را بررسی کنید. اگر نسبت به این هشدارهای امنیتی بی تفاوت باشید تاوان سنگینی پرداخت خواهید کرد.

ادامه مطلب

 


۱۰ برنامه‌ برتر اندرویدی مخصوص برنامه‌نویسان

۵ نشانه خستگی چشمی ناشی از کار زیاد با کامپیوتر به همراه روش‌های برطرف کردن آن

گلکسی اس 9 یا وان‌پلاس 6؟ کدام گوشی بهتر است؟

10 فیلم با موضوع هوش مصنوعی که حتما باید تماشا کنیم

ایسوس

نظر شما چیست؟