زندگی به تکه‌های ده دقیقه‌ای تقسیم شده است...
 افراد معمولی چگونه به افرادی خارق‌العاده تبدیل می‌شوند
ایلان ماسک می‌گوید: " به نظر من این امکان وجود دارد که آدم‌های معمولی به آدم‌های خارق‌العاده‌ای تبدیل شوند." اکثر ما ایلان ماسک را یک فرد استثنایی در میان آدم‌های معمولی این کره خاکی می‌دانیم. اما خود او هم باور دارد که هر فرد معمولی می‌تواند به یک انسان خارق‌العاده تبدیل شود.

1606683296_1_0.gif

 

از جمله کارهایی که می‌توانند از یک فرد معمولی، یک فرد خارق‌العاده بسازند، تلاش، پشتکار و بهبود مهارت‌هاست. ما این فرایند را "شگفت‌آفرینی" می‌نامیم و اگر با ما همراه باشید نحوه انجام این فرایند را به شما می‌آموزیم. البته انتظار نداشته باشید به کسی مانند ایلان ماسک تبدیل شوید و به ثروتی همچون ثروت او برسید. اما نکته این نیست. مهم این است که شما از استعدادهای خدادادی خود نهایت بهره ببرید تا در انجام کارها و پیمودن مسیرهایی که قادر به طی کردن آن‌ها هستید، تاثیر فوق‌العاده‌ای از خودتان بر جای بگذارید. شاید با این کار بتوانید ثروت زیادی بدست بیاورید و شاید هم نتوانید. اما در نهایت آنچه نصیبتان می‌شود یک‌ نسخه‌ شادتر و با اهمیت‌تر از خودتان است.

مرحله اول: افکار خارق‌العاده را انتخاب کنید

کسانی که اراده می‌کنند تا جهان را تغییر دهند و از استعدادهای خود نهایت بهره را ببرند، با شما متفاوت نیستند، آن‌ها فقط افکار معمولی را کنار گذاشته‌اند. زندگی خارق‌العاده با یک تغییر ساده در ذهنیت و طرز فکر آغاز می‌شود.

هر کسی این افکار را در ذهنش دارد، "من به قدر کافی خوب نیستم" یا " من هرگز نمی‌توانم این کار را انجام دهم". اما افرادی که رفتارهای خارق‌العاده و غیر معمولی دارند، خود را از این افکار منفی جدا می‌کنند. وقتی این افکار منفی به ذهنشان خطور می‌کند، آن‌ها را از ذهن بیرون کرده و افکار فوق‌العاده را جایگزین می‌کنند. اگر مرحله اول شگفت‌آفرینی را آغاز می‌کنید، افکاری همچون " من می‌توانم، زندگی خوب است، من  فوق‌العاده‌ام و می‌توانم هر کاری که به ذهنم می‌رسد را انجام دهم"، به یک امر عادی تبدیل می‌شود.

مطلب پیشنهادی

 عبور از موانع با 3 تغییر نگرش ساده

از همان ابتدای صبح آغاز کنید

 شما می‌توانید با استفاده از ذکرها و جملات مثبت و انرژی‌بخش همچون: " من خوب هستم و همیشه هم خوب خواهم بود" یا "من امروز از تمام استعدادم استفاده می‌کنم و بیشترین تلاشم را خواهم کرد" یا " من می‌توانم هر کاری که می‌خواهم را انجام دهم و از خودم با افکار مثبت حمایت نمایم"، خودتان را مجبور کنید تا تفکرات و اندیشه‌های مثبت به یک روال منظم صبحگاهی در شما تبدیل شود.

اگر این جملات را به محض بیدار شدن از خواب تکرار کنید، حس اعتماد به نفس و مثبت‌اندیشی که برای انجام کارهای شگفت‌انگیز نیاز دارید، در شما جاری و به طور خودکار افکار منفی که از شما یک فرد معمولی می‌سازند، از شما دور می‌شوند.

بنابراین به این روال صبحگاهی که شامل تفکرات مثبت و متمرکز است، پایبند باشید. اما برای آن که این افکار خارق‌العاده را در طول روز با خود حفظ کنید، باید کل روز آن‌ها را به خودتان یادآوری نمایید.

برای تشویق کردن خودتان برنامه‌ریزی کنید

موثرترین راه برای انجام چنین کاری آن است که هر روز 10 کادر انتخابی برای این هدف درنظر بگیرید: خودتان را تشویق کنید. وقتی وظایف خود را در طول روز به انجام رساندید، بخاطر تلاش‌هایی که داشته‌اید، خودتان را تحسین کنید. هر بار که مطلع شدید کادر تشویقی خالی است و نیاز به پر کردن دارد، همان ذکرها و جملات مثبت را تکرار کنید. اگر این عادت را یک هفته تکرار کنید، نتیجه فوق‌العاده آن را در زندگی خود خواهید دید. و اگر یک ماه تکرار کنید شاهد نتایجی باور نکردنی خواهید بود. و بعد از یک سال، زندگی شما به یک زندگی خارق‌العاده تبدیل می‌شود. حتی بعد از یک روز متوجه پیشرفت‌های خارق‌العاده آن خواهید شد.

مرحله دوم: کارهای خارق‌العاده انجام دهید

بیش از 95 درصد مردم به تعهداتشان پایبند نیستند-  این تعهدات ممکن است در حوزه سلامت، شغل، رابطه یا هر چیز دیگری باشند. این افراد همیشه بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از این تعهدات دارند. در کل، این افراد فاقد برنامه منظم و یادآوری برای کارها و مسئولیت‌هایشان هستند. بنابراین اگر به صورت مداوم کارهای منظمی را انجام دهید و برای مسئولیت‌های روزانه خود برنامه‌ریزی داشته باشید، آن زمان به طور خودکار به یک فرد خارق‌العاده تبدیل می‌شود.

اگر به افکار فوق‌العاده عادت کرده باشید، می‌توانید مشکلات را به راحتی پشت سر بگذارید. شما آنقدر اعتماد به نفس دارید که سخت تلاش کنید حتی اگر شرایط نامساعد باشد. و اگر برای تشویق کردن خودتان برنامه‌ریزی کنید، آمادگی لازم برای برنامه‌ریزی در اقدامات خاصی که برای پیشرفت در زندگی نیاز دارید را پیدا خواهید کرد: برنامه‌ریزی برای شغل، زندگی شخصی، سلامت و تناسب اندام.

بعد از انجام روال صبحگاهی تفکر خارق‌العاده، 10 دقیقه را به انجام حرکات فیزیکی برای آن روز  اختصاص دهید. بهترین روش این است که 5 تا 8 هدف را که فقط برای آن روز می‌توانید انجام دهید، در نظر بگیرید- مثل کار، تفریح، یادگیری و غیره. 5 هدف مهمتر را ابتدای لیست و بقیه را در پایین لیست خود قرار دهید. میانه لیست را هم می‌توان به اهداف تکراری همچون مدیتیشن، تشویق خود و خواندن و غیره اختصاص دهید.

برنامه‌ریزی پیشرفته

برای تسریع این فرایند، بهتر است به سراغ یک برنامه‌ریزی هفتگی بروید. کافیست هر جمعه 10 تا 20 دقیقه از وقت خود را به برنامه‌ریزی هفت روز بعدی اختصاص دهید: برنامه‌ریزی شغلی، تناسب اندام، تفریحی، پیشرفت شخصی و غیره. با این هدفگذاری‌ها و رفتارهای از پیش تعیین شده می‌توانید خیلی راحت اهداف مرتبط‌  را انتخاب نمایید.

بهتر است این برنامه روزانه را در طول روز همراه داشته باشید تا هر کجا که نیاز به راهنمایی داشتید، به آن مراجعه نمایید. سعی کنید این اهداف و رفتارها  به قدر کافی باشند تا تمام لحظات روز شما با افکار و اعمال خارق‌العاده  پر شوند. به قول بینانگذار شرکت ایکیا: " زندگی به تکه‌های 10 دقیقه‌ای تقسیم شده است. سعی کنید کمتر آن‌ها را هدر دهید".

مرحله سوم: با افراد خارق‌العاده معاشرت کنید

یک عادت مشترک تمام افراد خارق‌العاده، معاشرت با افرادی است که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهند، یعنی آن‌ها حتی هم‌نشینی با افراد منفی را هم رد می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید پایه‌های این فرایند شگفت‌آفرینی را مستحکم‌تر نمایید، باید همین کار را انجام دهید.

تنها کار لازم، تهیه لیست افرادی (دوستان، اقوام و همکاران و غیره) است که با آنان معاشرت دارید. سپس صفحه‌ای تهیه کنید و آن را به صورت عمودی به دو قسمت تقسیم نمایید. ستون سمت راست را مثبت‌گرایان و ستون سمت چپ را منفی‌گرایان نامگذاری کنید. افرادی که دارای افکار مثبت و زندگی خارق‌العاده هستند را در ستون سمت راست و افرادی که فاقد این ویژگی‌ها هستند را در ستون سمت چپ قرار دهید. نگاهی به لیست بیاندازید و سعی کنید وقت بیشتر را با گروه مثبت‌گرا و در عوض وقت کمتری را با گروه مقابل آن بگذرانید. حتی ممکن است متوجه شوید که برخی‌ها برای زندگی شما همچون سم هستند و شایسته معاشرت کردن نیستند. در کل بهتر است در برنامه‌ریزی‌های روزانه خود از حد و مرزهای قویتری استفاده نمایید.

به دنبال ارتباط‌های خارق‌العاده باشید

برای آن که اثرات خارق‌العاده بودن را به طور هدفمند افزایش دهید، باید کارآفرینان و افراد موفق و الهام‌بخش را از میان دوستان خود گلچین کرده و به طور خاص با آنان در ارتباط باشید.  

اگر این مقاله را تا به انتها خوانده‌اید، باید بگوییم که 10 دقیقه از وقت شما صرف آن شده تا فردی خارق‌العاده باشید. اما اگر واقعاً می‌خواهید این واقعیت خارق‌العاده را تجربه کنید، نکات عنوان شده را به کار بگیرید و بعد نتایج آن را ببینید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟