در سال گذشته و از ناحیه خدمات ارزش افزوده حاصل شد
هزار میلیارد تومان درآمد خدمات ارزش افزوده اپراتورهای مخابراتی
همگام با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی در جهان و امکان ارسال متن و تصویر از بستر اینترنت، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات مخابراتی نیز به سمت عرضه این نوع خدمات متمایل شده‌‌اند. ایران در حال توسعه هم از این قاعده مستثنی نیست و این موضوع را می‌توان از میزان افزایش درآمد اپراتورهای تلفن همراه در حوزه خدمات ارزش افزوده دریافت. در همین راستا، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درآمد هزار میلیاردی سال گذشته اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و اعلام کردکه طبق روند جهانی، درآمدهای سنتی صوت و پیامک در حال کاهش و درآمد دیتا و ارزش افزوده در حال افزایش است.

1606683296_1_0.gif

مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش درآمد اپراتورها از ناحیه خدمات ارزش افزوده (VAS) اعلام گفت: "خدمات ارزش افزوده به تمامی سرویس‌هایی گفته می‌شود که در بستر سرویس‌های پایه مانند صوت، پیامک، دیتا (اینترنت)، کدهای دستوری (USSD) و پیام چندرسانه‌ای (MMS) عرضه می‌شود."

معاون امور دولت و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: "در سال گذشته همراه اول هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اپراتورهای ایرانسل و رایتل هزار میلیارد تومان از محل خدمات ارزش افزوده (VAS) درآمد کسب کرده‌اند."

براری تأکید کرد: "در روند جهانی درآمدهای سنتی صوت و پیامک در حال کاهش و درآمد دیتا و اررزش افزوده در حال رشد است. در ایران نیز صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال طی مسیر رشد است و شرایط بازار و ذائقه مردم تغییر کرده است."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟