دومین نشست فعالان فاوای کشور با حضور وزیر ارتباطات
روز گذشته دومین نشست "فاوا" برای پاسخ به سئوالات ارائه شده در نشست اول و یافتن راهکارهای مدون و قابل اجرا در سالن شهید قندی برگزار شد. در این نشست دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونین این وزارتخانه نیز حضور داشتند. هدف از برگزاری این نشست، ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم برای حضور فعال بخش خصوصی در حوزه ICT‌ کشور است.

1606683296_1_0.gif

دومین نشست بخش فاوای کشور برای پاسخ به سئوالات ارائه شده در نشست اول در سالن شهید قندی برگزار شد. در این نشست دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونین این وزارتخانه حضور داشتند و تمرکز سخنان دکتر واعظی به عنوان اولین سخنران بر ایجاد بسترهای فراگیر در زیر ساخت کشور متمرکز بود.
دکتر واعظی تلاش های گسترده این وزارتخانه  را در راستای ایجاد بسترهای مورد نیاز برای حضور فعال بخش خصوصی دانست و افزود که دولت آماده است تا با حمایت و سیاست گذاری های کلان، آینده حوزه ICT را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. دکتر واعظی همچنین تاکید کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همکاری با بخش خصوصی عزم راسخی دارد و هدف جلساتی چون نشست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را یافتن راهکارهای عملی برای همکاری هر چه بیشتر این وزارتخانه با بخش خصوصی اعلام کرد. وی از "همکاری" و "همفکری" به عنوان دو نتیجه مورد انتظار از برگزاری این نشست یاد کرد و پیگیری موضوعات مطروحه در نشست اول فعالان حوزه آی سی تی را از اولویت های وزارت ارتباطات برشمرد. در همین حال دکتر واعظی رقابت سالم در بخش خصوصی را یکی از شاخصه ها و خروجی قابل اعتماد اقتصاد سالم و پایدار دانست و با اشاره به شرایط مناسب به وجود آمده پس از تحریم در خصوص تبادلات مالی برای حضور بیشتر شرکت های خصوصی، گفت که بخش های دولتی نباید در این رقابت حضور داشته باشند. وی همچنین به لزوم رفع معضل بیکاری در کشور اشاره کرد و تقویت بخش های خصوصی را برای اشتغال زایی خواستار شد. دکتر واعظی استفاده از محصولات ساخت داخل، حمایت از پژوهش و تحقیقات و پرداختن به خدمات ارزش افزوده را به عنوان اولویتهای داخلی صنعت ICT مطرح کرد و از بخش های خصوصی خواست تا همیشه دولت را همراه و یاور خود بدانند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟