با قابلیت In-Band Ringtone آشنا شوید!
23/05/1396 - 20:25
همگام‌سازی رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی به اندرویدO اضافه می‌شود
ظاهرا گوگل قصد دارد که در اندروید O قابلیتی تحت عنوان In-Band Ringtone را ارائه کند که به موجب آن همگام‌سازی خودکاری مابین رینگتون گوشی و سایر گجت‌های پوشیدنی در تعامل با آن صورت می‌پذیرد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروی دقیق‌تری بر جزئیات این خبر و ویژگی جدید اندروید O داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اگر از یک ساعت هوشمند یا دستبند هوشمند در کنار گوشی اندرویدی خود استفاده کنید، می‌دانید که هیچ همگام‌سازی مابین رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی شما وجود ندارد! برای مثال اگر تماسی دریافت کنید، رینگتون گوشی شما به صدا در می‌آید اما این رینگتون در گجت پوشیدنی پخش نمی‌شود و عموما یک صدای بیپ بیپ از آن ساطع می‌شود.

حال گوگل قصد دارد در اندروید O این مشکل را از بین ببرد و قابلیتی تحت عنوان In-Band Ringtone را ارائه کند. به موجب این قابلیت همان رینگتونی که در گوشی اندرویدی به صدا در می‌آید، دقیقا در گجت پوشیدنی کاربر هم به صدا در خواهد آمد و به این ترتیب همگام‌سازی جالبی مابین رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی ایجاد می‌شود.

جالب است بدانید که این قابلیت سال‌هاست از سوی اپل در سیستم عامل iOS ارائه شده است و کاربران دستگاه‌های اندرویدی از سال 2009 تاکنون درخواست‌های زیادی را مبنی بر ارائه این ویژگی در سیستم عمل اندروید ارائه کرده‌اند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که گوگل بعد از گذشت تقریبا 8 سال تصمیم گرفته که قابلیت مذکور را با عنوان In-Band Ringtone به نسخه جدید سیستم عامل اندروید اضافه کند.

از دیگر ویژگی‌های جالبی که قرار است به اندروید O اضافه شود و به گجت‌های پوشیدنی در تعامل با آن ارتباط دارد، قابلیت نمایش مستقیم درصد شارژ باتری گجت‌ها بر روی گوشی می‌شود. برای مثال تصور کنید که ساعت هوشمندی دارید و آن را با گوشی اندرویدی خود پیر (Pair) کرده‌اید. تاکنون این امکان فراهم نمی‌شد تا از طریق خود اندروید، درصد شارژ باقی مانده ساعت هوشمند را مشاهده کنید، اما ظاهرا در اندروید O این ویژگی هم ارائه می‌شود.

بنابراین به صورت کلی به نظر می‌رسد که گوگل در تلاش است تا در اندروید O تجربه بهتری را در راستا تعامل این سیستم عامل با گجت‌های پوشیدنی برقرار سازد. نظر شما در رابطه با قابلیت In-Band Ringtone و تأخیری که گوگل برای ایجاد آن داشته چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟