کدام اسمارتفون‌ها آپدیت اندروید اوریو را دریافت می‌کنند؟
31/05/1396 - 16:50
اندروید O رسما منتشر شد؛ بیسکوییت کرم‌دار گوگل!
پس از ماه‌ها انتظار، شرکت گوگل به صورت رسمی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید با لقب اوریو (Android Oreo) رونمایی کرد. اندروید اوریو یا اندروید 8 قرار است به زودی برای اسمارتفون‌های متعددی منتشر شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

چند ماهی بود که صحبت‌های زیادی در مورد اندروید 8 یا همان اندروید اوریو می‌شد. گوگل سرانجام ساعتی پیش نسخه رسمی و عمومی این سیستم عامل را معرفی کرد. تاکنون نسخه‌های پیش نمایش اندروید او عرضه شده بودند و با برخی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل آشنا بودیم، اما انتشار خبر رسمی رونمایی از اندروید او به آن معناست که در آینده بسیار نزدیک آپدیت این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شود.

طبق روال گذشته سری گوشی‌های خود گوگل از اولین محصولاتی هستند که آپدیت اندروید او را دریافت می‌کنند. گوشی‌های مثل گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، گوگل پیکسل سی، نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی به سرعت و احتمالا ظرف چند روز آینده آپدیت اندروید 8 را به صورت OTA دریافت می‌کنند.

گوشی‌های دیگری هم وجود دارند که هم اکنون انتشار آپدیت اندروید 8 یا اوریو برای آن‌ها تأیید شده، اما به زمان دقیق انتشار آپدیت برای آن‌ها اشاره‌ای به عمل نیامده است. گوشی‌هایی مثل نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6، نوکیا 8، وان‌پلاس 3، وان‌پلاس 3 تی، سری گوشی‌های گلکسی اس 7 سامسونگ، سری گوشی‌های گلکسی اس 8 سامسونگ، سری گوشی‌های اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس ای 1 سونی هم بی‌شک آپدیت اندروید 8 را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر گوشی‌های نام برده شده، بدون تردید اسمارتفون‌های دیگری هم آپدیت اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد گوشی‌هایی که به اندروید 8 مجهز می‌شوند، باید کمی صبور باشید تا لیست کامل آن‌ها توسط برندهای تولید کننده منتشر گردد. سیستم عامل اندروید اوریو نسبت به اندروید نوقا بهینه‌تر شده و با اعمال محدودیت‌های بیشتر بر روی اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه، مصرف شارژ باتری دستگاه ر بهتر مدیریت خواهد کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟