ترفندهای پنهانی که ممکن است از آن بی‎خبر باشید
۲۹ قابلیت پنهان گوگل کروم که کار شما را ساده‌تر می‌کند
این روزها مرورگرها پا را فراتر از وظیفه اصلی دسترسی یک طرفه به اینترنت از داخل سیستم عامل گذاشته‎اند. همچنین هر چه خدمات بیشتری به سمت فضای ابری سوق پیدا می‎کند، مرورگرها نیز نقش خود را به عنوان ابزار دسترسی چند منظوره در دنیای دیجیتال تقویت می‎کنند. مرورگر کروم شرکت گوگل نیز به عنوان قدرتمندترين آنها رازهایی را در دل خود پنهان کرده است.

1606683296_1_0.gif

گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار 76.3 درصد از مردم از آن استفاده می‎کنند. رقمی‎ بیشتر از دومین مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که 13.3 درصد کاربران از آن استفاده می‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم 4.6 درصد و سافاری با 3.3 درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند. صرف نظر از آمار و ارقام مطرح شده، بدون شك کروم یک مرورگر محبوب است و اگر شما از آن استفاده نمی‎کنید، حالا وقت آن است که سری به این مرورگر قدرتمند بزنید.

یکی از دلایل محبوبیت گوگل کروم، رابط کاربری واضح و خوش ساخت و همینطور تطبیق پذیری بالای آن است. همچنین با وجود کتابخانه‎ای غنی از افزونه‎های متنوع هر روز به توانایی‎های کروم افزوده می‎شود.

در ادامه به فهرستی از 29 ترفند پنهان شده در دل کروم خواهیم پرداخت که کار با این مرورگر را راحت‎تر و سریع‎تر می‎کند.

1. Incognito mode برای خصوصی سازی وبگردی شما

جای تعجب است که خیلی از مردم چیزی در مورد قابلیت Incognito mode (یا همان Private Window در فایرفاکس و سافاری) نمی‎دانند. وقتی شما به وضعیت ناشناس یا Incognito تغییر حالت می‎دهید، مرورگر شما نه تاریخچه وبگردی شما را نگهداری می‎کند و نه هیچ گونه کوکی را ذخيره سازی می‎کند. این گزینه برای مواقعی مفید است که شما نمی‎خواهید هیچ کس غیر از خودتان از گشت و گذار شما در اینترنت مطلع شود. این نکته را نیز نباید فراموش کنید که Incognito mode شما را از تحت نظر قرار گرفتن توسط محل کار شما یا وب‎سایت‎هایی که بازدید می‎کنید محافظت نمی‎کند و آنها همچنان می‎توانند آدرس ای‎پی شما را به دست آورند.

مطلب پیشنهادی

کروم از سال 2018 به‌طور خودکار تبلیغات مزاحم را مسدود خواهد کرد

2. با استفاده از نوار آدرس مستقیما درون سایت‎ها را جستجو کنید

شما بدون این که نیاز باشد به وب‎سایتی سر بزنید، تا مادامی‎ که نام آنها در فهرست موتورهای جستجوی شما قرار دارد می‎توانید به طور خودکار محتویات آن را جستجو کنید. این راهکار زمانی مفید خواهد بود که برای مثال شما می‎خواهید بدون رفتن به صفحه اول گوگل یا ویکیپدیا به یک مقاله خاص در ویکیپدیا دسترسی پیدا کنید.

ابتدا به Settings > Search engine > manage search engines برويد. در اینجا شما موتور جستجوی پیش فرض خود (همان که کروم وقتی شما چیزی را تایپ می‎کنید از آن استفاده می‎کند) به همراه چند سایت دیگر برای جستجوی سریع و همچنین گزینه اضافه کردن وب‎سایت‎های دیگر به این فهرست را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین برای امکان جستجوی سریع ویکیپدیا، آدرس Wikipedia.org را در کادر آدرس تایپ کنید و در سمت راست شما پیغامی‎ را مشاهده خواهید کرد که می‎گوید برای جستجو در این سایت کلید تب را فشار دهید. بعد از این که تب را فشار دادید شما در سمت چپ نوار آدرس نوشته آبی رنگ search Wikipedia را مشاهده خواهید کرد. عبارت مورد نظر خود برای جستجو را تایپ کنید تا کروم آن را تنها در ویکیپدیا جستجو کند. کلید اینتر را فشار دهید تا جستجوی عبارت مورد نظر شما آغاز شود.

این قابلیت تنها مختص به سایت‎های جستجو نیست. شما می‎توانید با استفاده از نوار آدرس کروم مستقیما داخل هر سایتی را (حتی shabakeh-mag.com) تا مادامی‎ که در فهرست موتورهای جستجوی شما قرار داشته باشد جستجو کنید.

3. چند تب را به طور همزمان درگ کنید

اغلب مردم با قابلیت کشیدن و انداختن تب‎های کروم داخل پنجره‎های مرورگر، یا ترکیب و یکسان سازی آنها بین پنجره‎های مرورگر آشنا هستند، اما احتمالا نمی‎دانند که می‎توان این کار را هر بار با بیشتر از یک تب انجام داد. تنها کافی است کلید Ctrl را پایین نگه داشته و روی تمام تب‎های مورد نظر خود کلیک کنید و همه آنها را همزمان جابجا کنید. اگر از کامپیوتر مک استفاده می‎کنید کلید Command را نگه دارید.

مطلب پیشنهادی

13 اختراع گوگل که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم
تلاش‌های گوگل بسیار فراتر از سیستم جستجو است

4. تب‎هایی که تصادفا بسته می‎شوند را دوباره باز کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به اشتباه یک تب را بسته باشید. خوشبختانه کروم فکر این را هم کرده و به شما اجازه می‎دهد آنها را بازگردانيد. روی یک تب باز دیگر راست کلیک کنید و گزینه Reopen closed tab را انتخاب کنید یا کلیدهای Control-Shift-T (در مک Command-Shift-T) را فشار دهید تا کروم تمام تب‎هایی که اخیرا بسته شده‎اند را دوباره باز کند. شما با تکرار این عمل می‎توانید مرحله به مرحله تب‎های بسته شده‎ای که در تاریخچه مرورگر ثبت شده‎اند را دوباره باز کنید. اگر شما کل یک پنجره را با تب‎های درون آن بسته باشید، می‎توانید یک پنجره جدید کروم باز کنید و گزینه Open closed window را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

همگام‌سازی رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی به اندرویدO اضافه می‌شود

5. یک جستجو را در تب جدید باز کنید

به طور پیش فرض جستجو در نوار آدرس برای یک عبارت و فشردن کلید اینتر نتایج جستجوی آن عبارت را در همان تب فعلی نمایش می‎دهد. اما بعضی اوقات می‎خواهید به دنبال یکسری اطلاعات بگردید و در عين حال نمی‎خواهید سایتی که در آن هستید را هم از دست بدهید. خوشبختانه برای این کار نیز کلید فرمان وجود دارد: بعد از تایپ عبارت جستجوی خود ابتدا کلید Alt را پایین نگه دارید و بعد کلید اینتر را فشار دهید تا نتیجه جستجوی شما در یک تب جدید باز شود. کاربران مک باید کلید Command را نگه دارند.

مطلب پیشنهادی

موتور جستجوی مشاغل گوگل راه اندازی شد
هوش مصنوعی کاریابی گوگل، فرصت یا تهديد

6. با استفاده از کلیدهای فرمان بین تب‎ها گردش کنید

اگر می‎خواهید به سرعت اطلاعاتی را در داخل یک تب دیگر مشاهده کنید، کلید Ctrl را پایین نگه داشته (کاربران مک کلید Command) و یکی از کلیدهای 1 تا 9 را فشار دهید. هر عدد نشانگر یک تب باز است که شمارش آن از سمت چپ آغاز می‎شود.

مطلب پیشنهادی

آسیب‌پذیری جدید کروم اجازه ضبط مخفیانه ویدیوها و صداها را فراهم می‌کند

7. یک روش ساده برای جستجوی کلمات و عبارات

هایلایت کردن یک کلمه و کشیدن و انداختن آن اساسا همان عملکرد کات و پیست را انجام می‎دهد. بنابراین شما می‎توانید یک کلمه یا عبارت را هایلایت کرده و به نوار آدرس بکشید تا جستجوی آن آغاز شود، یک روش دیگر این است که روی کلمه یا عبارت هایلایت شده خود راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه جستجو توسط Google را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

جست‌وجوگر گوگل اخبار جعلی را رسوا می‌کند

8. جستجو در یک تب موبایل (مخصوص آندرويد)

در محیط دسکتاپ شما می‎توانید با راست کلیک کردن یک جستجو انجام دهید، در نسخه آندرويد موبایل نیز یک راهکار مشابه برای این کار وجود دارد. تنها کافی است با نگه داشتن انگشت خود کلمه یا عبارت مورد نظر را هایلایت کنید تا کروم از طریق منوی کرکره‎ای باز شده یک جستجو برای آن را آغاز کند. وقتی پیغام را در پایین صفحه نمایش خود مشاهده کردید، صفحه را به سمت بالا بکشید.

9. یک آدرس اینترنتی (URL) را به نوار بوک‎مارک بکشید

اگر می‎خواهید آدرس یک وب‎سایت را همیشه در اختیار داشته باشید و بتوانيد در آینده به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید، می‎توانید با هایلایت کردن آدرس و کشیدن آن به نوار بوک‎مارک آن را به فهرست خود اضافه کنید. در صورت تمایل بعدا می‎توانید نام آن را نیز تغییر دهید. شما همچنین می‎توانید یک آدرس اینترنتی را از منابع دیگری غیر از کروم نیز درگ کنید.

مطلب پیشنهادی

گوگل واقعیت مجازی در وب را به کروم اضافه کرد
واقعیت مجازی وارد وب می‌شود

10. یک لینک را به دسکتاپ اضافه کنید

کروم یک قابلیت کاربردی مفید دیگر را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‎دهد برای استفاده بعدی خود یک لینک قابل کلیک کردن را به دسکتاپ خود اضافه کنند. روی دکمه سه نقطه منو موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید و گزینه More tools > Add to desktop را انتخاب کنید. بعد از انتخاب یک پنجره کوچک باز می‎شود که به شما اجازه می‎دهد برای این فایل لینک یک نام انتخاب کنید و در صورت تمایل می‎توانید گزینه باز شدن صفحه در یک پنجره جدید را هم تیک بزنید. این کار یک لینک قابل کلیک را به همراه یک آیکون نشانگر این صفحه به دسکتاپ شما اضافه می‎کند. استفاده از این قابلیت با محدودیت‎هایی همراه است، اما کار شما را راه می‎اندازد.

 

11. یک صفحه خاص را در زمان شروع به کار باز کنید

اگر شما هم در هر بار استفاده از وب ابتدا به سایت مشخصی سر می‎زنید، به راحتی می‎توانید کروم را به گونه‎ای تنظیم کنید تا در زمان شروع به کار خود این وب‎سایت‎ها را باز کند. در منوی تنظیمات به بخش On Startup برويد (یا تنها در نوار آدرس chrome://settings/startup را تایپ کنید) و روی گزينه Open a specific page or set of pages کلیک کنید. حالا می‎توانید یک صفحه جدید را اضافه کنید و یا یکی از تب‎هایی که در حال حاضر در مرورگر شما باز است را انتخاب کنید.

12. برای فرزند خود یک پروفایل بسازید

مطمئنا شما به کودکان کم سن و سال اجازه نمی‎دهید در دنیای واقعی بدون نظارت و مراقبت قدم بگذارند. در دنیای دیجیتال نیز نباید به آنها اجازه داد بدون نظارت گشت و گذار کنند. گوگل به شما امکان می‎دهد تا برای فرزند خود یک پروفایل جداگانه تنظیم کنید تا بتوانید او را تحت نظر داشته و کنترل کنید.

ابتدا با رفتن به بخش Settings > People > Manage other people > Add person یک پروفایل جدید بسازيد. مطمئن شوید كه کادر کنار گزینه Control and view the websites this person visits from [your log-on account] را هم انتخاب کرده باشید و بعد روی Add کلیک کنید. این افراد تحت نظارت اجازه نخواهند داشت تنظیمات خود را بر اساس شناسه شخصی گوگل خود تنظیم کنند، به این معنا که آنها از لحاظ نظری توسط آگهی‎های تجاری گوگل ردگیری نشده و هدف قرار نمی‎گیرند. چند دقیقه بعد شما یک ای‎میل حاوی یک لینک دریافت خواهید کرد که شما را به صفحه کاربر تحت نظارت هدایت می‎کند.

بعد از این مرحله شما اين امکان را خواهید داشت تا سایت‎های مشخصی را مسدود کنید، گزینه SafeSearch را روشن باقی نگه دارید و فعالیت‎های وبگردی این کاربر را مشاهده کنید. بعد شما می‎توانید با رفتن به بخش Settings > Manage Other People و کلیک روی پروفایل فرزند خود اجازه دهید با شناسه اختصاصی خود به کروم لاگین کند. همچین شما این توانایی را نیز خواهید داشت که برای چند نفر چند شناسه تعریف کنید.

مطلب پیشنهادی

13 اختراع گوگل که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم
تلاش‌های گوگل بسیار فراتر از سیستم جستجو است

13. صفحات مخفی داخل کروم

اگر از وبگردی سنتی خسته شده‎اید، چند صفحه مخفی در کروم وجود دارد که می‎توانید در مرورگر خود از آنها بازدید كنيد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که Chrome URL (معمولا با chrome:// آغاز می‎شود) را داخل نوار آدرس تایپ کنید. بعضی از این آدرس‎ها صفحاتی هستند که شما از بخش Settings به آنها دسترسی دارید، اما دسترسی به بعضی ديگر از آنها تنها از طریق لینک مستقیم امکان‎پذیر است. اکثر این صفحات به یک دلیل پنهان هستند: زیرا شما هرگز نیازی به استفاده از آنها پیدا نخواهید کرد و آنها تنها برای استفاده توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان در نظر گرفته شده‎اند. شما با تایپ chrome://chrome-urls داخل نوار آدرس فهرستی رسمی‎ از این لینک‎ها را به دست خواهید آورد. اگر می‎خواهید دقیق‎تر بدانید که هر یک از آنها چه کاری انجام می‎دهند به این آدرس سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

همگام‌سازی رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی به اندرویدO اضافه می‌شود

14. کروم یک مرورگر چند رسانه‎ای ساده است

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در زمان سر و سامان دادن به کامپیوتر خود با فایل‎های چند رسانه‎ای مواجه شده باشید كه نمی‎دانید چه هستند و چگونه باید آنها را باز کرد؟ اگر می‎خواهید به سرعت آنها را بازبینی کنید تنها کافی است آنها را مستقیما به پنجره مرورگر کروم خود بکشید و نگاهی اجمالی به آنها بیاندازید.

مطلب پیشنهادی

موتور جستجوی مشاغل گوگل راه اندازی شد
هوش مصنوعی کاریابی گوگل، فرصت یا تهديد

15. فایل‎ها را هر کجا که مایلید دانلود كنيد

این نکته ممکن است برای همه کاربردی نباشد. اما شما هم ممکن است مثل خیلی‎ها بخواهید بدون نیاز به باز کردن Windows Explorer به فایلی که تازه دانلود کرده‎اید دسترسی فوری داشته باشید. یک راه برای رسیدن به این هدف این است که تمام فایل‎ها به طور خودکار داخل یک مکان مشخص از کامپیوتر شما دانلود شوند. برای مشخص کردن این مکان به بخش تنظیمات برويد (chrome://settings/)، به پایین صفحه حرکت کنید و روی لینک Advanced Settings کلیک کنید و بعد به بخش Downloads بروید.

در اینجا شما می‎توانید انتخاب کنید فایل‎های دانلود شده کجا ذخیره شوند. به عنوان مثال، خیلی‎ها ترجيح می‎دهند فایل‎ها روی دسکتاپ آنها دانلود شود. یک راه جایگزین دیگر این است که شما گزینه‎ای را انتخاب کنید که کروم در هر بار دانلود فایل مکان ذخيره سازی آن را از شما سوال کند. هر کدام که مناسب شما است را می‎توانید انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

آسیب‌پذیری جدید کروم اجازه ضبط مخفیانه ویدیوها و صداها را فراهم می‌کند

16. رخدادهای تقویم گوگل را از داخل نوار آدرس اضافه کنید

شما برای دسترسی به قابلیت quick add تقویم گوگل می‎توانید از نوار آدرس استفاده کنید. برای انجام آن باید چند مرحله را طی کنید:

1- اولین کاری که باید انجام دهید این است که این خط از کد را کپی کنید:

http://www.google.com/calendar/event?ctext=+%s+&action=TEMPLATE&pprop=HowCreated%3AQUICKADD

2- به Settings برويد و بخش Search را پیدا کنید، حالا روی گزينه Manage search engines کلیک کنید (راه میانبر استفاده از آدرس chrome://settings/searchEngines است).

3- روی Add کلیک کنید تا یک پنجره جدید باز شود. لینکی که در بالا کپی کرده بودید را در فیلد search engine پیست کنید. در فیلد keyword عبارت calendar (یا هر کلید واژه‎ای که مایلید) را تایپ کنید.

حالا Calendar (یا هر کلید واژه دیگری که انتخاب کرده بودید) را در نوار آدرس تایپ کرده و کلید tab را فشار دهید. بدون توجه به نمایش پیغام search، جمله مورد نظر خود برای شرح یک رخداد را تایپ کنید. برای مثال، عبارت eat all the tuna fish in the world next Tuesday at 8:30 را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا به طور خودکار یک تب Google Calendar با اطلاعات وارد شده باز شود. حالا هم می‎توانید برای ذخیره SAVE را فشار دهید و هم برای لغو آن Discard را فشار دهید.

مطلب پیشنهادی

جست‌وجوگر گوگل اخبار جعلی را رسوا می‌کند

17. زوم به داخل و زوم به خارج

در کامپیوتر شخصی، شما با نگه داشتن کلید Control و چرخاندن غلتک ماوس به بالا و پایین (یا فشردن کلیدهای Ctrl-+ و Ctrl- -) می‎توانید یک صفحه را بزرگ و کوچک کنید. وقتی شما از حالت پیش فرض به بیرون یا داخل زوم می‎کنید، یک آیکون ذره بین در سمت راست نوار آدرس ظاهر می‎شود. شما می‎توانید برای تغییر میزان زوم روی این آیکون کلیک کنید و یا برای بازگشت به وضعیت پیش فرض Reset را انتخاب کنید تا به وضعیت نمایش در اندازه طبیعی 100 درصد بازگرديد.

18. حرکت به بالا و پایین صفحه با استفاده از کلیدهای فرمان

شما می‎توانید با استفاده از کلید spacebar به پایین صفحات وب حرکت کنید. برای بازگشت به بالای صفحات وب نیز می‎توانید با پایین نگه داشتن کلید Shift کلید spacebar را فشار دهید.

مطلب پیشنهادی

گوگل واقعیت مجازی در وب را به کروم اضافه کرد
واقعیت مجازی وارد وب می‌شود

19. حذف تاریخچه وبگردی با یک کلید فرمان

اگر می‎خواهید تاریخچه وبگردی خود که شامل آدرس‎های اینترنتی گذشته، تصاویر، پسوردها و کوکی‎های کش شده می‎شود را پاک کنید می‎توانید تمام آنها را از داخل بخش Settings پاک کنید. اما یک راه میانبر سریع‎تر نیز وجود دارد که فشردن همزمان کلیدهای Control-Shift-Delete است. با این کار پنجره Clear browsing data باز خواهد شد.

20. بازی مخفی T-Rex

آیا می‎دانستید که یک بازی تک رنگ T-Rex در دل مرورگر کروم شما پنهان شده است؟ شما می‎توانید با قطع کردن دسترسی دستگاه خود به اینترنت و باز کردن یک تب جدید (یا وارد کردن آدرس کروم chrome://network-error/-106) به آن دسترسی داشته باشید.

این کار یک صفحه با پیغام عدم امکان دسترسی به اینترنت را باز خواهد کرد که یک نماد T-Rex 8 بیتی کوچک نیز در بالای آن قرار دارد. برای شروع بازی تنها کافی است کلید space bar را فشار دهید تا این دایناسور دوست داشتنی گوگل شروع به حرکت کند. شما با فشار دادن کلید space bar باید کاری کنید این دایناسور با موانع برخورد نکند. این یک بازی سرگرم كننده تا وصل شدن مجدد اینترنت شما است.

 

21. Task Manager

مثل خود ویندوز، مرورگر دسكتاپ شما نیز یک Task Manager اختصاصی دارد که می‎توانید از آن برای تحت نظر قرار دادن پردازش‎های مختلفی که این مرورگر انجام می‎دهد و میزان منابعی که مصرف می‎کند استفاده کنید. برای دسترسی به پنجره Task Manager روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره کروم کلیک کنید و به  More tools > Task manager برويد.

بعد از این که task manger را باز کردید، شما تمام پلاگین‎ها، افزونه‎ها و تب‎هایی که در حال استفاده شدن هستند را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین میزان منابعی که هر پردازش به خود اختصاص داده است (مثل حافظه و تصاویر کش شده) را نیز مشاهده می‎کنید. اگر این طور به نظر می‎رسد که یکی از این پردازش‎ها باعث بروز مشکل شده است (مثل کند شدن یا متوقف شدن مرورگر)، شما می‎توانید آن را انتخاب کرده و روی دکمه End process موجود در پایین پنجره کلیک کنید تا با بسته شدن این پردازش مشکل برطرف شود.

22. همه چیز را ترجمه کنید

کروم قابلیت استفاده از Google Translate برای ترجمه تمام محتوای یک صفحه وب را در دل خود گنجانده است. اما اگر می‎خواهید تنها یک عبارت یا نقل قول انتخاب شده را ترجمه کنید می‎توانید به راحتی این کار را با تنها دو کلیک انجام دهید. ابتدا افزونه مترجم رسمی‎ گوگل را نصب کنید. سپس هر متنی که قصد ترجمه آن را دارید انتخاب کنید و روی آیکون کوچک Google Translate موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه مرورگر کلیک کنید تا ترجمه متن را مشاهده کنید.

23. صفحه خود را روی نمایشگرهای دیگر پخش کنید

گوگل در ابتدا پخش محتوای اینترنت را از طریق کروم کست معرفی کرد و حالا می‎توان از طریق آخرین نسخه‎های کروم نیز این کار را انجام داد. سر راست‎ترین راه برای انجام این کار راست کلیک کردن روی بخشی از پنجره گوگل کروم و انتخاب گزینه Cast است (این گزینه از طریق منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره کروم نیز قابل دسترس است). شما همچنین این امکان را خواهید داشت تا نوع دستگاهی که مایلید این محتوا در آن پخش شود را نیز انتخاب کنید (یا یک تلویزیون با قابلیت گوگل کست یا یک کروم کست).

مطلب پیشنهادی

13 اختراع گوگل که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم
تلاش‌های گوگل بسیار فراتر از سیستم جستجو است

24. چاپ ابری را فعال کنید

همان‎طور که احتمالا انتظار دارید، کروم به خوبی با Google Cloud Printing (شیوه چاپ پیش فرض برای کروم بوک) سازگار است. چاپ ابری به کاربران اجازه می‎دهد تا روی هر چاپگر متصل به شبکه در هر مکانی که باشد کار چاپ را انجام دهند. تنظیم کردن چاپگرهای Cloud Ready کار راحتی است، اما اگر از چاپگرهای معمولی استفاده می‎کنید تا مادامی‎ که چاپگر شما به یک کامپیوتر مجهز به کروم متصل باشد و چاپگرهای راه دور نیز به یک حساب گوگل یکسان لاگین کرده باشند باز هم می‎توانید از قابلیت Cloud Printing استفاده کنید.

برای تنظیم چاپگر خود در بخش تنظیمات پیشرفته کروم به بخش Printing رفته و روی Manage Cloud Print device کلیک کنید تا بتوانيد چاپگرهای خود را اضافه یا حذف کنید. در اینجا این امکان را نیز خواهید داشت که اسناد خود را به عنوان فایل PDF در حساب گوگل درايو خود نیز ذخیره کنید.

مطلب پیشنهادی

همگام‌سازی رینگتون گوشی و گجت پوشیدنی به اندرویدO اضافه می‌شود

25. خرید آسان با به‎روزرسانی Autofill

وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت‎های اعتباری در زمان خرید آنلاین کار طولانی و خسته کننده‎ای است. خوشبختانه کروم یک ترفند کوچک در آستین دارد که این مشکل را برطرف می‎کند. تنها کافی است به Settings > Passwords and forms > Autofill settings برويد. در اینجا شما می‎توانید آدرس‎ها و شماره کارت اعتباری خود را اضافه یا ویرایش کنید. شما می‎توانید اطلاعات چندین کارت اعتباری را وارد کنید. وقتی کروم تشخیص می‎دهد که با یک فرم مخصوص خرید روبرو است کارت‎های اعتباری که شما ذخیره کرده بودید به طور خودکار در یک فهرست کرکره‎ای نمایش داده می‎شود.

مطلب پیشنهادی

موتور جستجوی مشاغل گوگل راه اندازی شد
هوش مصنوعی کاریابی گوگل، فرصت یا تهديد

26. با تم‎های گوناگون ظاهر زیباتری برای مرورگر خود فراهم کنید

اگر از ظاهر پیش فرض کروم خسته شده‎اید می‎توانید تم‎های مورد نظر خود را که اغلب رایگان هم هستند از فروشگاه کروم دریافت کنید. تنها کافی است روی بخش Theme کلیک کنید و نصب را شروع کنید. این تم‎ها اغلب تنها قاب دور مرورگر شما را تغییر می‎دهند، مگر این که شما به صفحه پیش فرض اپلیکیشن‎ها (chrome://apps) رفته باشید. در این حالت این تم به پس زمینه شما تبدیل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

آسیب‌پذیری جدید کروم اجازه ضبط مخفیانه ویدیوها و صداها را فراهم می‌کند

27. آزمایش‎های کروم را بررسی کنید

گوگل باعث شده است که زبان‌های برنامه نویسی مرتبط با وب گسترش پیدا کنند و با ترغیب برنامه‌نویسان برای استفاده از جاوا اسکریپت و HTML5، موارد جدید، جذاب و هیجان انگیزی خلق شده است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مورد از آزمایش‌های کروم به صورت آنلاین در دسترس است. این آزمايشات پروژه‎های ارسال شده توسط کاربران هستند که از مزیت توانایی‎های کروم بهره گرفته‎اند. شما می‎توانید آنها را در سایت chromeexperiments.com مشاهده کنید. (اگر چه به نظر می‎رسد خیلی از آنها در مرورگرهای دیگر هم به خوبی کار می‎کنند.

مطلب پیشنهادی

جست‌وجوگر گوگل اخبار جعلی را رسوا می‌کند

28. چرخیدن کروم موبایل (تنها نسخه آندرويد)

در اینجا به یک ترفند کوچک اشاره خواهیم کرد که بیشتر به درد کسانی می‎خورد که علاقمند به تفریح و سرگرمی‎ هستند. مرورگر کروم موبایل را روی دستگاه آندرويد خود باز کنید (این ترفند تنها روی آندرويد کار می‎کند). به Tab view برويد و پنج بار صفحه را به بالا بکشید تا صفحه کروم شروع به چرخیدن کند. به نظر می‎رسد این حالت تنها در زمان عمودی بودن صفحه نمایش کار می‎کند.

مطلب پیشنهادی

گوگل واقعیت مجازی در وب را به کروم اضافه کرد
واقعیت مجازی وارد وب می‌شود

29. 100 تب (تنها برای موبایل)

اگر حوصله‎تان خیلی سر رفته مرورگر کروم موبایل خود را باز کنید و 100 تب جدید باز کنید. بعد از این متوجه خواهید شد که شمارنده تب کوچک موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه به یک نماد خندانک خوشحال :D تبدیل می‎شود. این ترفند روی دسکتاپ کار نمی‎کند. باور ندارید امتحان کنید :D

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟