قصد دارید در نوروز یک گوشی در حدود یک میلیون تومان بخرید؟
راهنمای خرید: دوازده گوشی میان رده‌ برای ده منظور خاص! (قسمت اول)
با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید.
به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 700 هزار تومان تا 1.2 میلیون تومان بنویسیم.

1606683296_1_0.gif

پیش از این هم در مطالبی جداگانه به بررسی بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های میانی و در بازه‌های قیمتی مختلف پرداخته بودیم. در ادامه همان مسیر، در این مطلب قصد داریم به بررسی چندین گوشی مختلف در بازه قیمتی هفتصد هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان بپردازیم. توجه داشته باشید که اکثر این گوشی‌ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و بیشتر بر روی یک زمینه تمرکز داشته‌اند. این مسئله را هم مد نظر داشته باشید که ما در انتخاب مواردمان، مسئله ارزش خرید را هم لحاظ کرده‌ایم و در واقع هیچکدام از این گوشی‌ها، به خاطر تمرکز روی یک قابلیت، از سایر قابلیت‌های خود غافل نشده است. ضمنا اگر بودجه شما کمتر از این مقدار است، می‌توانید به مطلب راهنمای خرید گوشی اقتصادی برای مصارف خاص، موارد ارزان‌تر را هم بررسی کنید.

بهترین باتری:

شیائومی ردمی نوت 4X

با قیمتی در حدود 750 هزار تومان

redmi note 4x

گوشی ردمی نوت 4 ایکس یک گوشی خوشدست و خوش‌ساخت است که به لطف داشتن تراشه Snapdragon 625 و 3 گیگابایت رم، توان پردازشی مناسبی دارد. با این گوشی 5.5 اینچی می‌توانید به راحتی از پس اجرای بازی‌های سبک و نیمه سنگین بربیایید و یا تعداد قابل توجهی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. رزولوشن نمایشگر LCD این گوشی برابر با Full HD است و تراکم پیکسلی مناسب 401 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. دوربین به کار رفته روی این گوشی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که عکس‌هایی با کیفیت مناسب ثبت می‌کند. اوضاع دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی هم به همین منوال است و در شرایط نوری مناسب، عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند. بارزترین مشخصه این گوشی در کنار قدرت پردازشی مناسبی که دارد، باتری 4100 میلی آمپر ساعتی آن است که در کنار تراشه کم مصرفش، به شما کمک می‌کند برای مدتی طولانی و حتا دو روز بتوانید از گوشی خود استفاده کنید. این گوشی با نسخه 6.0 اندروید روانه بازار شده است، اما حالا می‌توانید آن را به اندروید 7.0 هم ارتقا دهید.

مطلب پیشنهادی

کدام گوشی ساخت 2017 بیشترین عمر باتری را دارد؟
با پنج گوشی دارای باتری قدرتمند آشنا شوید

بهترین باتری با نمایشگر بزرگ:

شیائومی می مکس 2

با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

mi max 2

بله! باز هم شیائومی! بعضی از افراد در این رده قیمتی به دنبال خرید یک گوشی با نمایشگر بزرگ و قدرت پردازشی مناسب هستند. اجازه دهید با اطمینان خاطر به شما عرض کنم که بدون هیچ شکی، بهترین گزینه ممکن در این رده قیمتی، فبلت شیائومی می میکس 2 است. این فبلت با داشتن نمایشگر 6.44 اینچی، رزولوشن Full HD و تراکم پیکسلی 342 پیکسل بر هر اینچ، مناسب افرادی است که علاقه دارند بازی‌ها را در یک نمایشگر بزرگ انجام دهند و در یک نمایشگر بزرگ فیلم ببینند. تراشه به کار رفته روی این فبلت خوشدست Snapdragon 625 است که یک میان‌رده قدرتمند و کم مصرف به حساب می‌آید. در کنار این تراشه، 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی جود دارد که به شما تضمین می‌دهد که می‌توانید با این فبلت به راحتی تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. دوربین مورد استفاده روی می میکس 2 دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/2.2 است که می‌تواند در محیط‌هایی با نور مناسب، عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. دوربین سلفی این فبلت هم 5 مگاپیکسلی است و سلفی‌های ثبت شده با آن کیفیت مناسبی دارند. از بابت باتری هم باید کاملا خیالتان راحت باشد؛ زیرا یک باتری بزرگ 5300 میلی آمپر ساعتی روی این فبلت استفاده ده است و می‌تواند برای یک روز کامل استفاده نیمه سنگین کفایت کند. از سایر قابلیت‌های این فبلت می‌توان به فناوری شارژ سریع، فیلمبرداری 4K و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

گزینه نقلی:

سامسونگ گلکسی A3 2017

با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

galaxy a 2017

پس از معرفی یک گوشی بزرگ، نوبت به Galaxy A3 2017 می‌رسد که کوچک‌ترین عضو خانواده A سامسونگ است. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، ابعاد آن است. سامسونگ گلکسی A3 2017 با داشتن یک نمایشگر 4.7 اینچی مبتنی بر پنل Super AMOLED  کوچکترین گوشی اندرویدی دارای ارزش خرید نسبتا مناسب در این رده قیمتی به حساب می‌آید. رزولوشن این نمایشگر HD است و تراکم پیکسلی 312 پیکسل بر هر اینچ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با وجود ابعاد کوچک، این گوشی دارای گواهینامه IP68 است و به واسطه داشتن آن، می‌توانید با این گوشی زیر آب هم کار کنید. تراشه به کار رفته روی این گوشی Exynos 7870 است و در کنار آن 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. با اتکا به این سخت افزار میان رده، این گوشی توانایی این را دارد که از پس اجرای بازی‌های سبک و نیمه‌ سنگین بربباید؛ اما اجرای بازی‌های سنگین روی آن تجربه چندان خوشایندی در پی نخواهد داشت. این گوشی در بخش دوربین اصلی دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.9 است و در بخش سلفی هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با f/1.9 بهره می‌برد. سیستم عامل گلکسی A3 2017 نسخه 6.0 اندروید است و قابلیت ارتقا به نسخه 7.0 را هم دارد. باتری روی این گوشی هم ظرفیتی 2350 میلی آمپر ساعتی دارد که با توجه به تراشه کم مصرف، پنل OLED و نمایشگر کوچکی که روی این گوشی استفاده شده است، به خوبی برای یک روز استفاده عادی کفایت می‌کند.

گزینه سخت جان (مناسب آقایان) :

Caterpillar S30

با قیمتی در حدود 900 هزار تومان

cat s30

در کنار تمام گزینه‌های زیبا و قدرتمندی که معرفی کردیم، بد نیست به نیاز کاربرانی که به دنبال گوشی‌های سخت جان هستند نیز توجه داشته باشیم. البته این نکته را باید ذکر کنیم که در این بخش گزینه‌های فراوانی توسط شرکت‌های چینی روانه بازار شده است که هم قدرت پردازشی نسبتا بیشتری دارند و هم قیمتشان کمتر است؛ اما از آن‌جا که ما از کیفیت آن محصولات اطلاعی نداریم، ترجیح دادیم گزینه‌ای را معرفی کنیم که امتحانش را پس داده باشد. گوشی کت S30 یک گوشی مستحکم و مقاوم است که از لحاظ قدرت پردازشی، یک پایین رده ضعیف به حساب می‌آید؛ اما دلیل قرار گرفتن آن در این فهرست، بدنه محکم آن است. این گوشی با داشتن چندین گواهینامه نظامی، در برابر انواع ضربات، تشعشعات، رطوبت و نمک مقاوم است و به نوعی گزینه‌ای مناسب جهانگردان و کارگران معادن به حساب می‌آید. این گوشی 4.5 اینچی با داشتن تراشه Snapdragon 210 و 1 گیگابایت رم مسلما گزینه خوبی برای انجام بازی یا اجرای اپ‌های سنگبن نیست؛ اما به جای بازی کردن با این گوشی، می‌توانید آن را در جیب خود بگذارید و فوتبال آمریکایی بازی کنید! از سایر امکانات این گوشی، می‌توان به دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، 8 گیگابایت حافظه داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اندروید 5.1 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. 

گوشی مخصوص بانوان:

HTC U Play

با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

گوشی اچ تی سی یو پلی با بدنه شیشه‌‌ مانند و طراحی خاصی که دارد، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این گوشی بدون شک زیباترین گوشی این فهرست و یکی از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است. در کنار زیبایی مسحور کننده، این گوشی به یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی مجهز شده است که هر دو از سنسورهای 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند. به این ترتیب، این گوشی می‌تواند در این رده قیمتی محبوب‌ترین گزینه برای بانوان باشد. تراشه مورد استفاده روی این گوشی Helio P10 ساخت شرکت مدیاتک است و قدرت پردازشی مناسبی برای یک میان رده تامین می‌کند. این گوشی با 32 گیگابایت حافظه داخلی، 3 گیگابایت رم و اندروید 6.0 روانه بازار شده است تا کاربران بتوانند لا به لای سلفی‌هایی که می‌گیرند، گاهی بازی‌های نیمه سنگین را هم با خیال آسوده اجرا کنند. بزرگترین نقطه ضعف این گوشی باتری 2500 میلی آمپر ساعتی روی آن است. با توجه با نمایشگر 5.2 اینچی این گوشی که از رزولوشن Full HD بهره می‌برد، تصور این که این گوشی با این باتری بتواند برای یک روز تمام با شما همراهی کند، کمی سخت است. اما وقتی این گوشی زیبا است و سلفی‌های خوبی ثبت می‌کند، دیگر چه کسی به باتری آن اهمیت می‌دهد؟!

همه کاره‌:

هوآوی آنر 6X 

 با قیمتی در حدود 900 هزار تومان

honor 6x

این محصول هوآوی، در نگاه اول ممکن است یک گوشی میان‌رده معمولی به نظر بیاید؛ اما در واقع این گوشی با وجود قیمت نه چندان بالایی که دارد، هم قدرت پردازشی بالایی دارد و هم از دوربین دوگانه بهره می‌برد. بدنه این گوشی آلومینیومی است و احساس خوبی را به دست کاربر منتقل می‌کند. نمایشگر 5.5 اینچی آنر 6X دارای یک پنل LCD است و با داشتن رزولوشن Full HD تراکم پیکسلی 403 پسکیل بر هر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تراشه به کار رفته روی این گوشی Kirin 659 است که توان پردازشی مناسبی را در کنار 3 یا 4 گیگابایت رم در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به کمک آن می‌توانید بازی‌های نیمه سنگین یا تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کنید. باتری به کار رفته روی این گوشی دارای ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت است و برای یک روز استفاده معمولی کفایت می‌کند. آنر 6 ایکس با نسخه 6.0 اندروید روانه بازار می‌شود؛ اما امکان ارتقای آن به اندروید نوقا نیز وجود دارد. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، برخورداری از دوربین دوگانه است. آنر 6X از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند با افکت Bokeh عکاسی کند. از سایر مزایای بهره مندی از دوربین دوگانه در این گوشی، وجود قابلیت عکاسی پرتره است. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی است و می‌تواند در محیط‌هایی با نور مناسب عکس‌های قابل قبولی ثبت کند.

تمام نشده است!

در قسمت بعدی این مطلب هم به بررسی چند گوشی دیگر خواهیم پرداخت که ممکن است با نیازهای شما همخوانی داشته باشند. همراه ما باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟