یک باطری بسیار بزرگ، یک جذابیت بسیار کوچک!
آبروریزی گوشی مکس پاور انرجایزر
یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند هر روزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئله باتری است. استفاده از باتری‌های بزرگ، دردسرهای خاص خودشان را دارند و باتری‌های کوچک هم عملکرد چندان رضایتبخشی ندارند. در بین تمام شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، این انرجایزر بود که تصمیم گرفت ریسک کند و یک گوشی با باتری بسیار بزرگ 18000 میلی آمپر ساعتی روانه بازار کند! اما اوضاع آن طور که انتظار داشتند، پیش نرفت...

1606683296_1_0.gif

استفاده از یک باتری بزرگ، از لحاظ فیزیکی نیازمند فضای بسیار بیشتری نسبت به گوشی‌های معمولی است. انرجایزر در گوشی موسوم به انرجایزر مکس پاور، از یک باتری با ظرفیتی در حدود 6 برابر باتری‌های معمول بازار استفاده کرده است و طبیعی است که این گوشی بسیار ضخیم باشد. بله؛ ضخام این گوشی چیزی در حدود 4 برابر گوشی‌های دیگر است و این مسئله ممکن است در ذهن شما یک گوشی بسیار زشت را تداعی کند. 

انرجایزر مکس پاور چه امکاناتی دارد؟

انرجایزر مکس پاور پاپ

اما شرکت انرجایزر با یک طراحی زیبا، نمایشگری کاملاً بدون حاشیه در اختیار کاربران قرار داده است تا مکس پاور انرجایزر یک گوشی بسیار زیبا باشد. البته جدا از زیبایی، مکس پاور انرجایزر طراحی بسیار جذابی هم دارد. نقطه عطف جذابیت این گوشی، دوربین سلفی بیرون‌جهنده آن است که از دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. درست است که مهم‌ترین فاکتوری که مکن است یک نفر را مجاب کند برای خرید انرجایزر مکس پاور اقدام کند، باتری 18 هزار میلی آمپر ساعتی آن است؛ اما این گوشی تنها در باتری خودخلاصه نمی‌شود.  در بخش دوربین اصلی هم در این گوشی از یک ستاپ سه‌گانه استفاده شده که سنسورهای آن 12، 5 و 2 مگاپیکسلی هستند. تراشه به کار رفته روی انرجایزر مکس پاور ، مدیاتک P70 است و در کنار آن از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

ماجرای آبروریزی چیست؟

انرجایزر یک تولیدکننده قدر گوشی هوشمند نیست. تمرکز این شرکت بیش از هر چیزی، بر روی محصولاتی مانند باتری و پاوربانک است. تولید انبوه گوشی انرجایزر مکس پاور، برای این شرکت به نوعی یک پروژه جانبی به حساب می‌آید. از این رو، این شرکت تصمیم گرفت برای تولید انبوه آن، اقدام به جذب سرمایه کند. این امر در کشورهای خارجی و در استارتاپ‌ها بسیار متداول است. اما نتیجه این کمپین برای جذب سرمایه چه بود؟

یک آبروریزی بزرگ!

مبلغی که شرکت انرجایزر برای تولید انبوه این انرجایزر مکس پاور مد نظر قرار داده بود، 1.2 میلیون دلار بود؛ اما این کمپین تنها توانست نظر 11 سرمایه‌گذار خرد را به خود جلب کند و مبلغی معادل 15005 دلار جذب سرمایه داشت!

سرانجام گوشی انرجایزر مکس پاور چه شد؟

energizer max power

تولید آن لغو شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟