شیائومی، متخصص میان‌رده‌ها
گوشی شیائومی ردمی 6 پرو معرفی شد
درست کمی بعد از معرفی گوشی‌های ردمی 6A و ردمی 6 شیائومی، مطابق انتظار گوشی شیائومی ردمی 6 پرو هم معرفی شد. شیائومی نشان داده است که در گوشی‌های رده‌های میانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ردمی 6 پرو هم شاهدی بر این مدعا است.

1606683296_1_0.gif

گوشی‌های سری ردمی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده در دنیا هستند. ردمی 4 با وجود گذشت زمان قابل توجهی از معرفی، همچنان جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها است و ردمی 5A تا دو - سه ماه قبل، پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در جهان بود. دلیل این فروش خوب، برخورداری از امکانات بالا در کنار قیمت اقتصادی این گوشی‌ها است. هرچند پس از اجرای طرح رجیستری و افزایش قیمت دلار گوشی‌های شیائومی در بازار ایران با افزایش قیمت چشمگیری روبرو شدند، اما هنوز هم ارزش خرید قابل توجهی دارند. نوبرانه تابستانی شیائومی، ردمی 6 پرو است. هرچند این گوشی هنوز به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده است، اما انتظار می‌رود برخی از خرده‌فروشی‌ها ظرف یکی دو هفته آینده آن را وارد ایران کنند.

برای آشنایی بیشتر با گوشی شیائومی ردمی 6 پرو همراه ما باشید.

طراحی شیائومی ردمی 6 پرو

ردمی 6 پرو

بر خلاف ردمی 6 و ردمی 6A که در بالای نمایشگر دارای نوار و حاشیه هستند، شیائومی ردمی 6 پرو از یک بریدگی بهره برده است که به آن ظراهری مدرن‌تر نسبت به دو گوشی دیگر این سری داده است. بدنه فلزی شیائومی ردمی 6 پرو دارای کیفیتی بسیار بالا است و به دستان کاربر احساس استحکام را منتقل می‌کند. با این وجود، مشکل همیشگی بدنه‌های فلزی، انتقال زیاد گرما است که باعث می‌شود در هنگام اجرای بازی‌های سنگین احساس کنید گوشی داغ کرده است. البته این که حرارت از بدنه گوشی به بیرون منتقل شود برای خود گوشی بهتر است. شیائومی ردمی 6 پرو دارای حاشیه اندکی است و نمایشگر آن حدود 80 درصد از سطح جلویی را به خود اختصاص داده است. دکمه‌های کنترل صدا در این گوشی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و به خاطر قطع 19 به 9 نمایشگر، شیائومی ردمی 6 پرو در مجموع گوشی بسیار خوش‌دستی به حساب می‌آید.

نمایشگر شیائومی ردمی 6 پرو

ردمی 6 پرو

نمایشگر 5.84 اینچی کشیده شیائومی ردمی 6 پرو با نسبت طول به عرض 19 به 9 و داشتن ناچ، یک نمایشگر مدرن و امروزی به حساب می‌آید. برخلاف اکثر گوشی‌های این رده قیمتی که از رزولوشن HD+ برخوردارند، شیائومی ردمی 6 پرو دارای رزولوشن Full HD+ است که آن را به تراکم پیکسلی 432 پیکسل بر هر اینچ مجهز می‌کند. پنل مورد استفاده در نمایشگر شیائومی ردمی 6 پرو از نوع LCD است و بر پایه فناوری IPS ساخته شده است. رنگ‌بندی نمایشگر شیائومی ردمی 6 پرو کاملا قابل قبول است، اما در زمینه خوانایی زیر نور آفتاب، عملکردی کاملا معمولی دارد و ما را شگفت‌زده نمی‌کند. 

دوربین شیائومی ردمی 6 پرو

گوشی شیائومی ردمی 6 پرو با داشتن یک ستاپ دوربین دوگانه 12 + 5 مگاپیکسلی، شاید به نظر شبیه خیل عظیم گوشی‌های دیگر در این رده قیمتی باشد؛ اما به لطف برخورداری از لرزشگیر Gyro - EIS یک سر و گردن بالاتر از سایر گوشی‌های مجهز به همین ستاپ قرار می‌گیرد. دلیل دیگر برتری شیائومی ردمی 6 پرو نسبت به سایر گوشی‌ها در این رده، امکانات نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که تاثیری بسیار عالی بر روی عملکرد این گوشی در هر شرایطی گذاشته است. با شیائومی ردمی 6 پرو حتی در نور کم هم می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنید؛ به طوری فراموش کنید میزان گشودگی دیافراگم هر دو سنسور این گوشی برابر با f/2.2 است. سنسور 12 مگاپیکسلی این گوشی وظیفه ثبت تصویر اصلی را بر عهده دارد. شیائومی نشان داده است که می‌داند چگونه از سنسور‌های 12 مگاپیکسلی بیشترین بهره را ببرد. در کنار این سنسور 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با همان اندازه پیکسل 1.12 نانومتری مورد استفاده قرار گرفته است که فاقد قابلیت فوکوس خودکار است و تنها برای تعیین عمق میدان و ایجاد افکت بوکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ردمی 6 پرو

در بخش سلفی، شیائومی چندان خودش را به آب و آتش نزده است و به استفاده از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با قابلیت HDR بسنده کرده است. 

با این وجود که تراشه شیائومی ردمی 6 پرو قابلیت پشتیبانی از فیلمبرداری 4K را دارد، شیائومی این قابلیت را به دلیلی نامعلوم روی این گوشی فعال نکرده است و نهایت کیفیت ضبط ویدیو با شیائومی ردمی 6 پرو Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است که چندان قابل توجه نیست.

سخت افزار شیائومی ردمی 6 پرو

تراشه مورد استفاده روی شیائومی ردمی 6 پرو همان تراشه‌ای است که بر روی شیائومی می A1 و بسیاری دیگر از میان‌رده‌های دیگر این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. قدرت پردازش بالا، قیمت مناسب و مصرف باتری قابل قبول، دلیل علاقه شیائومی به استفاده از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 625 است. این تراشه هشت هسته‌ای قابلیت پردازش تا 2.0 گیگاهرتز را دارد و هسته‌های آن از نوع Cortex A-53 است. هرچند نمی‌توان این تراشه را بهترین تراشه میان‌رده بازار دانست، اما در این رده قیمتی بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها است. نسخه پایه گوشی شیائومی ردمی 6 پرو دارای 3 گیگابایت رم است و اگر کمی بیشتر بپردازید، می‌توانید نسخه 4 گیگابایتی آن را تهیه کنید. در بخش فضای ذخیره سازی، شیائومی ردمی 6 پرو دارای دو گزینه 32 و 64 گیگابایتی است و هر دو نسخه هم از قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در درگاه اختصاصی برخوردارند. 

حتی نسخه 3 گیگابایتی شیائومی ردمی 6 پرو به لطف برخورداری از واحد پردازش گرافیکی Adreno 506 توانایی اجرای بی‌نقص اکثر بازی‌های موجود را دارد؛ اما پیشنهاد ما، تهیه نسخه 4 گیگابایتی این گوشی است تا بتوانید تعداد بیشتری اپ را به صورت همزمان اجرا کنید.

باتری شیائومی ردمی 6 پرو

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت گوشی‌های سری ردمی شیائومی، ظرفیت بالای باتری‌های آن باشد. گوشی شیائومی ردمی 6 پرو هم از این قائله مستثنا نیست و به یک باتری بزرگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. پر شدن کامل این باتری به حدود دو ساعت زمان نیاز دارد و از این جهت، چندان ناامیدکننده نیست.

نرم افزار شیائومی ردمی 6 پرو

گوشی شیائومی ردمی 6 پرو با اندروید 8.1 اوریو و با رابط کاربری MIUI 9.0 روانه بازار خواهد شد؛ اما خوشبختانه خیلی زود به رابط کاربری MIUI 10 هم قابل ارتقا خواهد بود. در ارتباط با قابلیت‌های این رابط کابری، به مطلب معرفی MIUI 10 مراجعه کنید.

نتیجه گیری

ردمی 6 پرو

هر سه گوشی سری ردمی 6 نسبت به قیمت و امکانات خود ارزش خرید بالایی دارند. اما مسئله بازار بی در و پیکر این روزهای ایران است. در این صورت که مشکلات بازار گوشی حل شود و این گوشی‌ها با قیمت عادلانه وارد بازار شوند، هیچ رقیبی برای آن‌ها نمی‌توان متصور بود. برای مثال، ردمی 6 پرو با برچسب قیمت 160 دلاری، باید با قیمتی در حدود 800 هزار تا 1.0 میلیون تومان به دست خریداران برسد؛ اما بدون شک، در حال حاضر باید برای خرید این گوشی بودجه‌ای در حدود 1.6 میلیون تومان کنار بگذارید!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟