اگر برای نوروز 97 قصد دارید یک گوشی ارزان بخرید، به اینجا سر بزنید.
راهنمای خرید: شش گوشی ارزان برای استفاده‌های خاص
با فرا رسیدن نوروز، شکوفه زدن درختان و نو شدن سال، آدمی هم به طبیعیت از طبیعت، در دلش تمایل به نو شدن موج می‌زند و تصمیم می‌گیرد با آوردن چیزهای نو از بازار، کهنه‌های نسبتا دل‌آزار را دور بریزد.
خرید گوشی جدید هم در نوروز کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از سنت‌های آن است!

1606683296_1_0.gif

یکی از وسایلی که در بهار فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کند، گوشی‌های موبایل است. از آن‌جا که ما در روز ساعات زیادی را صرف کار با گوشی‌های هوشمندمان می‌کنیم و با آن بیشتر از هر دوستی در ارتباطیم، در نوروز تصمیم می‌گیریم که آن را به نحوی ارتقا دهیم؛ اما گران شدن گوشی‌های هوشمند، همیشه دست عده زیادی از ما را برای ایجاد این تغییر می‌بنند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی گوشی‌های پایین‌رده‌ای که بر روی یک قابلیت خاص تاکید بیشتری داشته‌اند را معرفی کنیم تا افرادی که به آن قابلیت نیاز دارند، بدانند با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد هم می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند.

گوشی‌های پایین‌رده یا به عبارت دیگر، گوشی‌های ارزان، گوشی‌هایی هستند که در آن‌ها خبری از فناوری‌های خیلی پیشرفته نیست؛ اما برای انجام امور روزمره می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. در این رده قیمتی شرکت‌های چینی به مراتب محصولات بهتری از برندهای مطرح ارائه می‌دهند و نباید از درخشش آن‌ها در این رده قیمتی متعجب شوید. پیش از این و در ماه بهمن هم به معرفی بهترین گوشی‌های پایین رده بازار پرداخته بودیم. اما حالا با تغییر قیمت‌ها و معرفی چند گوشی جدید به بازار ایران، تصمیم گرفتیم دوباره نگاهی به گوشی‌های ارزان بازار داشته باشیم.

ارزان‌ترین گزینه:

Huawei Y3 2017 (حدود قیمت 370 هزار تومان)

خرید گوشی هواوی ارزان

گاهی اوقات باید به ارزان‌ترین گزینه موجود فکر کرد. در چنین مواردی باید قید اکثر امکانات را بزنیم و به حد اقل‌ها اکتفا کنیم. گوشی هوآوی Y3 2017 به همین منظور طراحی شده است. بدنه این گوشی پلاستیکی است و وزنش برابر با ... گرم است. این گوشی دو سیمککارته با وجود قیمت پایین، از اینترنت 4G و نسخه 6.0 اندروید پشتیبانی می‌کند. تراشه چهار هسته‌ای به کار رفته روی این گوشی از نوع MT6737 یا MT6580 است و توان پردازشی آن به ترتیب به 1.1 یا 1.3 گیگاهرتز می‌رسد. در هر دو صورت، این گوشی با داشتن 1 گیگابایت حافظه رم نمی‌تواند از پس اجرای یک بازی سنگین و یا چندین نرم افزار به صورت همزمان بربیاید. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی آن هم از یک سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. هر دوی این دوربین‌ها می‌توانند در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی ثبت کنند. نمایشگر 5 اینچی این گوشی هم با داشتن رزولوشن 480 در 854 و تراکم پیکسلی 196 پیکسل بر هر اینچ، برای کاربر حکم یک «کار راه انداز» را داشته باشد. این محصول هوآوی تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ اما خوشبختانه می‌توانید در کنار آن از یک کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید.

هرچند هوآوی گوشی‌های ارزان‌تری مثل Y3C هم دارد، اما ما Y3 2017 را به خاطر پشتیبانی بهتری که از آن خواهد شد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ‌ترین گزینه:

Samsung Galaxy Grand Prime Plus (حدود قیمت 580 هزار تومان)

گوشی سامسونگ گرند پرایم

گوشی سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سال 2017 بود. سامسونگ که به برتری صفحه نمایش‌هایش نسبت به سایر شرکت‌ها معروف است، روی این گوشی از یک نمایشگر افتضاح استفاده کرده است که روشنایی آن به قدری کم است که برای کار کردن زیر آفتاب شما را مستاصل خواهد کرد. با این وجود، همین که یک گوشی ساخت سامسونگ باشد، همه برای خرید آن صف می‌کشند. این گوشی با نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 540 در 960 و تراکم پیکسلی 220 پیکسل بر هر اینچ در اختیار شما قرار می‌گیرد. از منظر رنگ‌بندی، این گوشی به خاطر داشتن نمایشگری مبتنی بر پنل TFT عملکرد چندان خوبی ندارد و تصویر هم در اثر تغییر زاویه دید کاربر دچار افت کیفیت می‌شود. تراشه به کار رفته روی این گوشی MT6737T مدیاتک است و قابلیت کلاک تا 1.4 گیگاهرتز را دارد. گوشی سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس به 1.5 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید. با این توان پردازشی، این گرند پرایم پلاس می‌تواند برای انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک به شما کمک کند. این گوشی با یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی می‌تواند در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت کند؛ اما جذاب‌ترین مشخصه این گوشی، فلش LED دوربین سلفی آن است. گلکسی گرند پرایم پلاس با یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی می‌تواند برای یک روز استفاده سبک با شما همراهی کند.

چه این گوشی، چه سایر گوشی‌های ارزان سامسونگ مثل اعضای خانوادی J1 و J2، هیچکدام نسبت به قیمتشان امکانات چندان خوبی ارائه نمی‌دهند؛ اما عده‌ای نمی‌توانند با هیچ گوشی دیگری به جز سامسونگ ارتباط برقرار کنند. ما هم به احترام سلیقه این افراد، یک گزینه سامسونگی را در این لیست چپاندیم!

همه کاره:

Meizu M5 (حدود قیمت 550 هزار تومان)

خرید گوشی میزو

شرکت میزو هنوز نتوانسته است جاپای خود را به اندازه هوآوی در ایران محکم کند؛ اما در بازار جهانی، یکی از برندهای نوپا و در عین حال شناخته شده است. بدنه این گوشی از جنس پلی کربنات بوده و با 138 گرم وزن، بسیار سبک و خوش‌دست به حساب می‌آید. با وجود پلاستیکی بودن بدنه این گوشی، ظاهر آن چندان نشان دهنده پایین بودن قیمت آن نیست و می‌توانید با خیال راحت، آن را به دیگران نشان دهید. نمایشگر به کار رفته روی Meizu M5 دارای وضوح HD است و ابعاد آن 5.2 اینچ است. با داشتن تراکم پیکسلی 282 پیکسل بر هر اینچ، این نمایشگر مبتنی بر پنل IPS LCD می‌تواند بر روی میزو ام 5 عملکرد خوبی دارد و می‌تواند جزئیات را به خوبی نمایش دهد. تراشه هشت هسته‌ای به کار رفته روی این گوشی از نوع MT6750 ساخت شرکت مدیاتک است. این تراشه با داشتن فرکانس پردازش 1.3 گیگاهرتز، به خوبی می‌تواند از پس انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های سبک بربیاید. با داشتن این تراشه کم‌مصرف، رزولوشن پایین نمایشگر و یک باتری بزرگ 3070 میلی آمپر ساعتی، به خوبی برای بیش از یک روز استفاده عادی کفایت می‌کند. این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده است و دارای 3 گیگابایت حافظه رم است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اینترنت 4G را هم باید به قابلیت‌های این گوشی ارزان اضافه کنید. دوربین اصلی این گوشی 13 و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است و در شرایط مطلوب نوری، تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند.

به جای این گوشی، گزینه‌های دیگری هم وجود داشتند که می‌شد به آن‌ها اشاره کرد. برای مثال، Redmi 4A یا Huawei P8 Lite هم می‌توانستند جایگزین این گوشی باشند؛ اما تصمیم ما این بود که از گوشی‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند هم استفاده کرده باشیم. در هر صورت، میزو M5 یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی است.

همه کاره مجهز به اسنپدراگون:

Xiaomi Redmi Note 5A (حدود قیمت 550 هزار تومان)

xiaomi redmi note 5a

گوشی شیائومی ردمی نوت 5A که با نام Redmi Y1 lite نیز شناخته می‌شود، یک گوشی فوق‌العاده باکیفیت و در عین حال ارزان است. در این رده قیمتی کمتر پیش می‌اید که یک گوشی با بدنه فلزی ببینیم، اما این گوشی با داشتن یک نمایشگر 5.5 اینچی و بدنه آلومینیومی، یک استثنا در این رده به حساب می‌آید. نمایشگر این گوشی دارای وضوح HD است و روی آن یک لایه گوریلا گلس نسل 3 مورد استفاده قرار گرفته است. با داشتن تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ، این گوشی در زمینه نمایش جزئیات و رنگ‌ بندی عملکردی قابل قبول دارد. تراشه مورد استفاده بر روی این گوشی از نوع Snapdragon 425 است. این تراشه میان‌رده، بر روی گوشی‌های بسیار گران‌تر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که این گوشی از لحاظ پردازشی یکی از بهترین گزینه‌های ارزان قیمت بازار است. در کنار این پردازنده‌ها، ردمی نوت 5A دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم است. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی به صورت همزمان با دو سیمکارت و قابلیت 4G هم از سایر قابلیت‌های Redmi Y1 Lite است. دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن مانند سایر گوشی‌های موجود در این لیست در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. باتری به کار رفته روی این گوشی 3080 میلی آمپر ساعتی است و پشتیبانی از اندروید 7.0 نوقا را هم باید به سایر مزایای این گوشی اضافه کرد.

با وجود قیمت نه چندان بالای این گوشی، می‌توانید روی آن حسابی حساب کنید!

مناسب‌ترین گزینه برای بانوان (دوستداران سلفی) :

Tecno CX Air (حدود قیمت 600 هزار تومان)

خرید گوشی تکنو

برند تکنو هم یکی دیگر از برندهای تازه وارد به بازار ایران است. گوشی CX Air این شرکت با تاکید بر روی قابلیت عکسبرداری سلفی، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در این فهرست قرار دادیم و البته باید اشاره کنیم که این گوشی در سایر جوانب هم چندان ضعیف نیست. این گوشی دو سیمکارته است و با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 4G شما را از دسترسی به اینترنت پرسرعت محروم نمی‌کند. نمایشگر 5.5 اینچی مورد استفاده روی این گوشی دارای رزولوشن HD است و عملکردش از نظر نمایش جزئیات و رنگ بندی قابل قبول است. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است؛ اما از نظر زیباشناسی قابل قبول است. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع MT6737 مدیاتک است و در کنار آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه وجود دارد. گوشی تکنو CX Air مبتنی بر سیستم عامل اندروید نسخه 7.0 است و با داشتن یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی، به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران است. اما مهم‌ترین دلیل برای خرید این گوشی، دوربین سلفی آن است که همانند دوربین اصلی، از یک سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند سلفی‌های باکیفیتی ثبت کند.

بهترین گوشی مردانه (کیفیت ساخت بدنه و باتری) :

Nokia 2 (حدود قیمت 450 هزار تومان)​

نوکیا 2

هرچند تمام بدنه این گوشی از آلومینیوم نیست، اما همان شاسی آلومینیومی و بدنه پلاستیکی این گوشی هم به خوبی به دست شما احساس استحکام را منتقل می‌کند. نمایشگر 5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن HD است و تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. روی این نمایشگر را یک لایه از نسل سوم گوریلا گلس پوشانده است. با وجود ابعاد کوچک، نوکیا 2 دارای وزنی 161 گرمی است که باعث افزایش احساس استحکام در دست کاربر می‌شود. تراشه مورد استفاده روی این گوشی، تراشه پایین رده Snapdragon 212 است که با نهایت سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز می‌تواند برای امور سبک روزمره، وب‌گردی و اجرای بازی‌های سبک به شما کمک کند. حافظه داخلی این گوشی 8 گیگابایت است و به میزان 1 گیگابایت هم حافظه رم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بخش دوربین هم این گوشی از یک دوربین اصلی 8 و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در کنار سخت افزار نه چندان قدرتمندی که روی این گوشی به کار گرفته شده است، یک باتری فوق‌العاده قدرتمند 4100 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد که می‌تواند برای دو و یا حتی سه روز استفاده سبک کافی باشد. مهم‌ترین نکته در ارتباط با این گوشی، پشتیبانی آن از اندروید 7.1.1 و دریافت اندروید 8.0 در آینده نزدیک است.

نکته:

گوشی‌های زیاد دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در این فهرست جای بگیرند؛ اما ما سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را با در نظر گرفتن ارزش خرید در هر زمینه انتخاب کنیم. برای مثال، موتورولا Moto C Plus هم می‌توانست با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در زمینه باتری بدرخشد؛ اما به خاطر بدنه ضعیفتری که نسبت به Nokia 2 داشت، تصمیم گرفتیم نوکیا 2 را جایگزین آن کنیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟