بررسی Huawei P Smart به بهانه ورود به بازار ایران
گوشی Huawei P Smart ، یک میان رده با قیمت مناسب و امکانات عالی
پس از معرفی Huawei Honor 7x، همه تصور می‌کردند با ارزان‌ترین گوشی هوآوی که دارای دوربین دوگانه و نمایشگر Full View است مواجه شده‌اند. اما Huawei P Smart این معادلات را به هم زد.

1606683296_1_0.gif

گوشی Huwei P Smart که در چین با نام Enjoy 7s شناخته می‌شود، یک گوشی ارزان با امکانات مناسب و کیفیت بالا است که به طبع، ارزش خرید بالایی هم دارد. برای آشنایی با امکانات این گوشی همراه شبکه باشید.

طراحی

این گوشی آلومینیومی دارای یک نمایشگر با نسبت 18 به 9 است که آن را به یک گوشی خوشدست بدل کرده است. این گوشی 165 گرم وزن دارد و احساس خوبی را به دست کاربر منتقل می‌کند. الفبای طراحی این گوشی مشابه Honor 7x است و تنها از لحاظ ابعاد کمی از برادر خود کوچکتر است؛ با این وجود، وزن مشابهی دارند.

صفحه نمایش

گوشی Huawei P Smart دارای یک نمایشگر 5.65 اینچی است و با داشتن رزولوشن Full HD+ تراکم پیکسلی 427 پیکسل بر هر اینچ دارد. نمایشگر این گوشی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و روشنایی مطلوبی هم دارد؛ اما به دلیل بازتاب بالایی که دارد، کار کردن با آن زیر نور خورشید چندان راحت نیست. 

نمایشگر این گوشی در رده قیمتی خود عملکرد قابل قبولی دارد و شکایتی به آن وارد نیست.

دوربین

با وجود قیمت پایین این گوشی، روی آن از یک ستاپ دوربین دوگانه استفاده شده است که یکی از آن‌ها 13 و دیگری 2 مگاپیکسلی است. عملکرد این دوربین‌ها را نمی‌توان فوق‌العاده ارزیابی کرد؛ اما نسبت به قیمت این گوشی، انتظارات ما را برآورده کرد. البته تجربه عکاسی در شب با این گوشی اصلا رضایتبخش نیست، اما در نور روز می‌توانید برای گرفتن عکس‌های خوب روی آن حساب کنید. حالت پرتره این گوشی عملکردی به خوبی Mate 10 Lite یا Huawei Honor 7X ندارد، اما خیلی هم بد نیست و می‌توانید برای گرفتن عکس‌های معمولی روی آن حساب کنید. به هر حال اگر عکاس خوبی باشید، می‌توانید با این گوشی هم عکس‌های خوبی ثبت کنید. در بخش سلفی هم می‌توانید روی حسگر 8 مگاپیکسلی این گوشی حساب کنید. سلفی‌های ثبت شده با این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارند و نهایت کیفیت ضبط ویدوی با این گوشی Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.

سخت افزار

تراشه به کار رفته روی این گوشی مشابه تراشه به کار رفته روی Honor 7x است و قدرت پردازشی مشابهی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تراشه HiSilicon Kirin 659 به کار گرفته شده روی این گوشی در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، امکانات مناسبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در آزمون‌های فنی، این گوشی نه تنها امتیازاتی بالاتر از Honor 7x گرفته است، بلکه حتی بالاتر از Huawei Mate 10 Lite قرار می‌گیرد. 

مطلب پیشنهادی

مقایسه گوشی‌های هواوی Nova 2 Plus و شیائومی Mi A1

نرم افزار

این گوشی با اندروید 8.0 روانه بازار شده است و در کنار آن از رابط کاربری EMUI 8.0 استفاده شده است که نه تنها امکانات شخصی سازی فراوانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه طراحی بسیار خوبی هم در زمینه ایجاد دسترسی آسان کاربر به بخش‌های مختلف دارد. جزئیات این رابط کاربری در وصف نگنجند و تا وقتی با این گوشی کار نکرده باشید، نمی‌توانید تمام آن‌ها را کشف کنید.

باتری

باتری به کار رفته روی این گوشی 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و برای یک روز استفاده عادی کافی است. البته این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و پر شدن شارژ این گوشی نیاز به حدود 2 ساعت و 30 دقیقه زمان دارد که چندان خوشایند نیست. البته برای مواقعی که عجله دارید، می‌توانید ظرف نیم ساعت، حدود 25 درصد شارژ داشته باشید که هرچند ایده‌آل نیست، اما قابل قبول است. 

مطلب پیشنهادی

 نوکیا 6 در برابر نوکیا 6!
راهنمای خرید: آیا نوکیا 6.1 ارزش خرید دارد؟

نتیجه گیری

تصور داشتن یک گوشی با طراحی بدون حاشیه، نمایشگر 18 به 9، دوربین دوگانه، تراشه میان رده قدرتمند و اندروید 8.0 با این قیمت بسیار دلپذیر است. البته این گوشی بدون ایراد هم نیست؛ اما قیمت پایین‌تر این گوشی نسبت به  Honor 7X و Huawei Mate 10 Lite می‌تواند این ضعف‌ها را تا حدی توجیه کند.

چه چیزهایی می‌توانست این گوشی را به گزینه بهتری برای خرید تبدیل کند؟ دوربین قوی‌تر، باتری بزرگ‌تر، USB type-C و شاید اضافه کردن NFC به تمام نسخه‌ها.

انتخاب شما بین این سه میان‌رده هوآوی کدام است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟