احمدرضا فرزان جم

بهترین استارت‌آپ‌های صنعت اینترنت اشیا کدام شرکت‌ها هستند (بخش پایانی)
26 شهريور 1394
هم‌زمان با یکپارچه شدن امکانات ارتباطی در همه زوایای زندگی ما، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مهندسان سعی می‌کنند از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. طبق گزارش مؤسسه گارتنر، فروشندگان IoT تا سال 2020 بیش از 309 میلیارد درآمد خواهند داشت. البته بیش‌تر این درآمد از طریق ارائه خدمات کسب خواهد شد. همچنین، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2020 شبکه اینترنت اشیا از 26 میلیارد دستگاه تشکیل خواهد شد. از طرف دیگر، شرکت سیسکو نیز باور دارد که این دستگاه‌ها تا سال 2018 بر اینترنت تسلط پیدا خواهند کرد. در دوران سوددهی یا همان عصر طلای اینترنت اشیا، بیش از هفتاد شرکت نوپای IoT را ارزیابی و از میان آن‌ها 9 شرکت نوپای برتر را انتخاب کردیم. در ادامه، به معرفی این 9 شرکت می‌پردازیم که سعی دارند آینده اینترنت اشیا را شکل دهند.
بهترین استارت‌آپ‌های صنعت اینترنت اشیا کدام شرکت‌ها هستند (بخش اول)
25 شهريور 1394
هم‌زمان با یکپارچه شدن امکانات ارتباطی در همه زوایای زندگی ما، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مهندسان سعی می‌کنند از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. طبق گزارش مؤسسه گارتنر، فروشندگان IoT تا سال 2020 بیش از 309 میلیارد درآمد خواهند داشت. البته بیش‌تر این درآمد از طریق ارائه خدمات کسب خواهد شد. همچنین، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2020 شبکه اینترنت اشیا از 26 میلیارد دستگاه تشکیل خواهد شد. از طرف دیگر، شرکت سیسکو نیز باور دارد که این دستگاه‌ها تا سال 2018 بر اینترنت تسلط پیدا خواهند کرد. در دوران سوددهی یا همان عصر طلای اینترنت اشیا، بیش از هفتاد شرکت نوپای IoT را ارزیابی و از میان آن‌ها 9 شرکت نوپای برتر را انتخاب کردیم. در ادامه، به معرفی این 9 شرکت می‌پردازیم که سعی دارند آینده اینترنت اشیا را شکل دهند.
سفری به باغ مخفی گوگل (بخش پایانی)
24 شهريور 1394
آسانسورهای فضایی، دورنوردی (طی‌الارض)، تخته‌اسکیت معلق و خودروهای بدون راننده؛ نگاهی بی‌سابقه به درون آزمایشگاه فوق‌سری ابتکارات گوگل، Google X و این‌که گوگل چگونه فکر می‌کند؟ روایتی از یک چیز بد! شاید هم یک چیز خوب؛ در گوگل اکس گاهی تشخیص تفاوت خوب و بد دشوار است.
سفری به باغ مخفی گوگل (بخش اول)
24 شهريور 1394
آسانسورهای فضایی، دورنوردی (طی‌الارض)، تخته‌اسکیت معلق و خودروهای بدون راننده؛ نگاهی بی‌سابقه به درون آزمایشگاه فوق‌سری ابتکارات گوگل، Google X و این‌که گوگل چگونه فکر می‌کند؟ روایتی از یک چیز بد! شاید هم یک چیز خوب؛ در گوگل اکس گاهی تشخیص تفاوت خوب و بد دشوار است.
مراکز داده‌ کاملاً مجازی
16 شهريور 1394
کسانی‌که مزایای محاسبات ابری را می‌ستایند، عموماً به صورت کلی حرف می‌زنند و از واژه‌هایی مانند «چابکی» و «مقیاس‌پذیری» استفاده می‌کنند و معمولاً توضیح نمی‌دهند که این مزایا در عمل چگونه کار را تحت تأثیر قرار خواهند داد. اما به وجود آمدن فناوری کلاود، پایه‌ای برای نوآوری در حوزه دیگر شده است: مجازی‌سازی.
پنج دلیل برای این‌که شاید کوچ به 4K (هنوز) ضروری نباشد
15 شهريور 1394
شکی نیست که تولید ویدیوی فوق اچ‌دی 4K هیجان‌انگیز و فریبنده است. با وجود افزایش تولید دوربین‌های 4K و کاهش قیمت آن‌ها تا زیر دو هزار دلار، این تفکیک‌پذیری فوق‌العاده دیگر در انحصار حرفه‌ای‌های این صنعت نیست. این فناوری به‌زودی در دست همه تولیدکنندگان ویدیو قرار خواهد گرفت. آیا تولید ویدیوی 4K جذاب است؟ بله. اغواگرانه است؟ قطعاً. اما چقدر حیاتی و ضروری است؟ آیا هر تولیدکننده‌ای باید خود را به این قطار پرسرعت برساند؟ شاید هم نه. شکی نیست که همه تهیه‌کنندگان، تولید ویدیوی 4K را تجلیل و تحسین می‌کنند و بهبود و پیشرفت این فناوری را با دقت زیر نظر دارند، اما پیش از آن‌که جیب خود را بتکانند و وارد این وادی شوند، باید مسائلی را بررسی کنند. در ادامه پنج دلیل را مطرح می‌کنیم که ثابت می‌کنند ممکن است امروز به 4K نیازی نداشته باشید.
کیفیت، فراتر از تفکیک‌پذیری
09 شهريور 1394
تفکیک‌پذیری معیاری است که در دنیای محتوای دیجیتال و تجهیزات مصرفی الکترونیک، بسیار روی آن حساب می‌شود. اما ممکن است یک تلویزیون با تفکیک‌پذیری بالاتر، کیفیت تصویری بدتر از یک تلویزیون خوش‌ساخت با تفکیک‌پذیری پایین‌تری داشته ‌باشد.
حداقل سیستم مورد نیاز برای تدوین محتوای 4K
09 شهريور 1394
آیا به دنبال تدوین محتوای 4K هستید؟ به یک دستگاه قوی‌تر نیاز دارید تا از پس داده موجود برآید؟ تعیین مشخصات مناسب‌ترین کامپیوتر برای ویرایش محتوای 4K کمی پیچیده‌تر از خواندن حداقل نیازمندی‌های نرم‌افزار مورد استفاده است. برای تعیین حداقل نیازمندی‌ها باید کل روند کاری پساتولید را بررسی کرد، نه فقط مشخصاتی که نرم‌افزار برای اجرا لازم دارد. برای شروع باید چند سؤال از خود بپرسید. با چه نوع ویدیویی کار می‌کنید: R3D، CinemaDNG، ProRes یا XAVC S؟ پیچیدگی پروژه‌ها در چه حدی است: تک‌دوربینه، چنددوربینه، انیمیشن یا جلوه‌های ویژه؟ فرمت‌های خروجی چیست؟ برای تحویل کارها چقدر وقت دارید؟ در نهایت، آنلاین ویرایش می‌کنید یا آفلاین؟
شش دردسر اصلی هنگام مهاجرت به 4K
07 شهريور 1394
کم‌کم حضور 4K در دنیای ویدیو به‌خوبی احساس می‌شود. با وجود بازی‌های ویدیویی و تلویزیون‌هایی که ویژه تفکیک‌پذیری 4K ساخته می‌شوند، بسیاری از سازندگان ویدیو در این فکر هستند که آیا گذار به این فناوری جدید ارزش دارد یا خیر و اگر ارزش دارد، باید انتظار چه مسائلی را داشته باشند. جاستین کرکاف، کارگردان و فیلم‌بردار شرکت Digital Shakedown، از نخستین افرادی بود که خود را با 4K تطبیق داد. وقتی شرکت «رِد دیجیتال سینما» در سال 2006 خبر عرضه دوربین RED ONE 4K را اعلام کرد، او برای نخستین‌بار درباره گذار به این فرمت فکر کرد. اگرچه بسیاری در ابتدا به این فرمت شک داشتند، کرکاف ارزش سرمایه‌گذاری روی آن را در‌یافت و به مدت پنج سال با ویدیوهای 4K کار می‌کرد. کرکاف تجربه مهاجرت به 4K را با ما به اشتراک گذاشت و شش دردسر اصلی را که هنگام گذار به یک فرآیند کاری با ویدیوی 4K از سر گذرانده بود، با ما در میان گذاشت. در ادامه، آن‌چه را که باید پیش از گذار به 4K بدانید، مطالعه خواهید کرد؛ از انتخاب و خرید یک دوربین 4K گرفته تا نیاز به ارتقا یا تعویض کامپیوتر.

صفحه‌ها

اشتراک در احمدرضا فرزان جم