اشتباهی که به ضرر صنایع بزرگ ژاپن تمام شد
گوگل دسترسی ژاپنی‌ها به اینترنت را قطع کرد
هفته گذشته، دسترسی تقریبا نیمی از جمعیت ژاپن به اینترنت به‌دلیل خطایی که توسط گوگل صورت گرفت قطع شد. هرچند این اشتباه به‌سرعت شناسایی و در عرض چند دقیقه رفع شد، اما اثرات ناشی از آن منجر به کند شدن سرعت اینترنت برای چندین ساعت متوالی شد. صدمات ناشی از این اشتباه به‌حدی بود که وزیر ارتباطات این کشور دستور داد تا این قضیه هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

1606683296_1_0.gif

این اتفاق حوالی ظهر جمعه رخ داد. یک اشتباه از طرف گوگل باعث شد این‌طور به‌نظر برسد که حجم زیادی از آدرس‌های IP برای ترافیک اینترنت از طریق گوگل در دسترس بودند. این در حالی بود که آدرس‌های IP مورد بحث در حقیقت به یک شرکت سرویس دهنده اینترنت در کشور ژاپن تعلق داشت. در نتیجه، حجم بالایی از ترافیک که برای ژاپن درنظر گرفته شده بود ناگهان توسط سرویس‌دهندگان بزرگ اینترنت مانند ورایزون به‌سوی گوگل روانه شدند. اما می‌دانیم که گوگل سرویس‌دهنده اینترنت نیست و قرار نیست در مسیریابی ترافیک نقشی داشته باشد. در نهایت تمام ترافیکی که قرار بود روانه ژاپن شود به‌هیچ جایی ارسال نشد.

مطلب پیشنهادی

گوگل فهرست گوشی‌های دریافت کننده Android 8.0 Oreo را منتشر کرد
تولیدکنندگانی که Android 8.0 Oreo را دریافت می‌کنند

این مشکل ظرف یک ساعت برطرف شد و ارتباط مجددا برقرار شد. اما این اشتباه باعث شد تا سرعت ارتباط اینترنت برای چندین ساعت به‌شدت کاهش یابد. برخی صنایع مانند صنایع مالی، تجارت آنلاین دچار وقفه شد، و حمل‌ونقل بیشترین ضربه را ازاین بابت متحمل شدند.

یکی از سخن‌گویان شرکت گوگل در این‌باره به Asahi Shimbun گفت: "متأسفانه اطلاعات شبکه از طرف ما به‌اشتباه تنظیم شدند و همین امر باعث بروز این مشکل شد. اما در عرض هشت دقیقه این اطلاعات اصلاح شدند. شرکت گوگل بابت مشکل پیش‌آمده از تمام کاربران و صنایعی که متضرر شدند عذرخواهی می‌کند."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟