نمایش اطلاعات حیاتی بازیکنان بازی‌های کامپیوتری در پخش زنده بازی‌ها
جلب مخاطب با نمایش ضربان قلب
اگر به تماشای زنده بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید شاید در آینده با امکان هیجان ‌انگیزی روبه‌رو شوید. علاوه بر همه اطلاعاتی که روی صفحه نمایشگر خود می‌بینید، میزان ضربان قلب یا حس بازیکنی که بازی‌اش را تماشا می‌کنید را نیز بر صفحه خواهید دید.در یک تحقیق دانشگاهی، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که آیا ارائه چنین قابلیتی برای مخاطبان جذاب خواهد بود و آیا بازیکنان خواهند توانست از این امکان بعنوان ابزاری برای افزایش شمار مخاطبان خود استفاده کنند و آمار بازدید بازی‌های خود را افزایش دهند یا خیر.

این روزها بسیاری از مردم دنیا، بخش زیادی از زمان خود را صرف تماشای بازی دیگران می‌کنند. حدود ده میلیون نفر در هر روز به تماشای بازی بیش از 2 میلیون نفری می‌نشینند که عملکرد خود را بطور زنده بر بسترهایی نظیر Twitch آمازون پخش می‌کنند. بسیاری از این افراد امیدوارند که آنقدر حرفه‌ای شوند تا به مسابقات بازی‌های الکترونیکی ( e-Sports) راه یابند؛ جایی که برندگان رقابت‌ها و نام‌های بزرگ این حوزه، میلیون‌ها دلار به خانه می‌برند. اما برای چنین بازیکنانی جذب و حفظ مخاطب کار دشواری است. بازی‌های زیادی برای تماشا وجود دارد و بینندگان Twitch محدود هستند. برخی فقط بازی چند بازیکن خاص را تماشا می‌کنند و سایرین هم، تنها بخشی از روز را به تماشای بازی اختصاص می‌دهند.

بازیکنان برای جلب نظر مخاطبان، از ترفندها و روش‌های خلاقانه‌ای بهره می‌گیرند؛ بعنوان مثال آمار عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند، موسیقی پخش می‌کنند و گفتگوها را بطور زنده روی صفحه، نمایش می‌دهند. اما Raquel Robinson از دانشگاه کالیفرنیا یک راه جدید برای جذب مخاطب در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد: نمایش وضعیت ذهنی و جسمی بازیکن در حین بازی.

او و همکارانش نمونه آزمایشی از نرم‌افزاری ارائه کرده‌اند که داده‌های فیزیولوژیکی بازیکن را از طریق یک دستبند مشابه Fitbit دریافت کرده و این داده‌های جمع‌‌آوری شده را بصورت نمودارهایی روی صفحه نمایش می‌دهد. آنها علاوه بر این از یک نرم‌افزار تشخیص چهره هم استفاده می‌کنند که حالات احساسی چهره بازیکن نظیر شادی، تعجب، خشم، نفرت، غم یا ترس را تشخیص داده و بر اساس آن یک شکلک گرافیکی روی نمایشگر نشان می‌دهد.

این محققان گروهی از بیننده‌ها را مورد بررسی قرار دادند. در یک ساعت اول به آن‌ها اطلاعات بیومتریک بازیکن ارائه نشد و در یک ساعت بعدی حین پخش زنده بازی، این اطلاعات هم در اختیار بیننده قرار گرفت. 70 درصد از این بینندگان بیان کردند که وقتی می‌توانستند این اطلاعات را ببینند لذت بیشتری از بازی برده‌اند.

هرچند این یک تحقیق آزمایشی محدود بود با این حال Robinson معتقد است که افزوده شدن این اطلاعات به پخش زنده بازی، حتی افرادی را که هرگز بازی‌های ویدیویی را تماشا نمی‌کردند نیز علاقه‌مند کرد و البته این راهی مناسب است برای فهمیدن اینکه در فکر بازیکنان چه می گذرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟