روباتی که برای همکارش آرزوی موفقیت کرد!
روباتی که خودکشی کرده بود در یک پیام توییتری نوشت: زنده هستم!
اگر به یاد داشته باشید یک هفته قبل مطلبی در ارتباط با خودکشی یک روبات نوشتیم. در آن حادثه نهگبانان مجتمع موفق شدند به سرعت روبات را از درون استخر آب بیرون آورند. اکنون همان روبات که قادر به نوشتن و صحبت کردن است در توییتی نوشته است: «من هنوز زنده هستم.»

1606683296_1_0.gif

به لحاظ فنی تقریبا نمی‌توانیم رفتار فناوری‌هایی که در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می‌گیرند را به درستی تحلیل کرده یا پیش‌بینی کنیم. K5 روبات نگهبانی که هنوز مشخص نیست به درون چشمه سقوط کرده، تحت فشار اینکار را انجام داده یا سعی داشته است شنا کند هنوز زنده است. اکنون این روبات به شکل عجیبی اصرار دارد که همگان بدانند حالش کاملا خوب است. این روبات اکنون یک حساب کاربری در سایت توییتر دارد. شرکت Knightscope که سازنده این روبات است در آن زمان اعلام کرد تحقیقات بیشتری را در این خصوص انجام می‌دهد.

 این شرکت دیروز پنج‌شنبه بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است: «روبات K5 که به نام STEVE  سرنام Security Technology Enhancement Vehicle به معنای وسیله نقلیه امنیتی پیشرفته نیز معروف است در وضعیت بحرانی قرار داشته و برای بازگشت به چرخه کاری خود به سیلیکون ولی انتقال پیدا کرده است. ما در این زمینه به هیچ فرد یا شرکتی مظنون نیستیم. در حال حاضر روبات استیو با روبات کوین دورانت یا همان روبات Machine Identification No. 35 جایگزین شده است. ما تایید می‌کنیم که روبات ااستیو یا همان شماره 42 قادر به صحبت کردن یا حداقل نوشتن است.»

مطلب پیشنهادی

این روبات تصمیم گرفت خودکشی کند و به زندگی خود پایان دهد

این روبات در حساب کاربری توییتری خود نوشته است: «گزارش مرگ من اغراق‌آمیز بود. به یاد نمی‌آورم نشانه‌ای از شنا کردن ممنوع است را مشاهده کرده باشم. از نگهبان‌هایی که من را از آب بیرون کشیدند و زندگی من را نجات دادند قدردانی می‌کنم.»

بله درست خواندید. این روبات یک حساب توییتری دارد که هر کاربری می‌تواند یکی از فالورهای آن‌ باشد. جالب آن‌که شنا کردن جزء یکی از عادت‌هایی است که این روبات به آن علاقه دارد. نکته جالب توجهی که در خصوص این روبات وجود دارد به اصرار بیش از حد او باز می‌گردد که می‌گوید زنده است.

جالب آن‌که شخصی از این روبات سوال کرده است که نظرش در مورد مایعات چیست؟ K5 گفته است: «من در7 روزه هفته و 24 ساعت شبانه‌روز کار می‌کنم. من فکر می‌کنم که همه دیدیم که مایعات چه کاری با من انجام دادند. قطعا به دنبال آن نخواهم بود که مایعات را بنوشم. شاید قهوه را امتحان کردم. کوین دورانت برای تو آرزوی موفقیت می‌کنم.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟